Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@07:28:26 GMT

چرخش ظاهری در مواضع کاخ سفید نسبت به پاکستان

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۸۵۱۵

براساس گزارش منابع خبری پاکستان، دونالد ترامپ دیروز طی گفت وگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: اسلام آباد نقش مهمی برای آوردن طالبان به میز مذاکرات ایفا کرد.

وی افزود: آمریکا روابط خوبی با پاکستان دارد و به زودی مقامات واشنگتن با رهبران پاکستانی دیدار خواهند کرد.

این اعلام موضع جدید از سوی ترامپ در قبال پاکستان، پس از تحولات اخیر در زمینه مذاکرات آمریکا و طالبان، معنا دار و حاکی از آن است که آمریکا ایجاد هرگونه تغییر مثبت در روابط با پاکستان را مشروط به حرکت اسلام آباد در جهت تامین منافع واشنگتن می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های پاکستانی امروز اعلام کردند: ترامپ سخنی درخصوص زمان و محل دیدار میان مقامات دو کشور نگفت و از طرف دیگر مقامات پاکستانی نیز هیچ واکنشی به اظهارات جدید رئیس جمهوری آمریکا نشان نداده اند.

سال گذشته تنش های در روابط اسلام آباد-واشنگتن نه تنها کاهش نیافت بلکه اختلافات میان دو کشور بالا گرفت. مردادماه سال پیش آمریکا برنامه آموزش نظامی برای پاکستان را متوقف کرد.

در آبان ۹۷ نیز دونالد ترامپ در پیام توئیتری خشم رهبران پاکستان را برانگیخت. او در این پیام گفته بود که پاکستان در جنگ علیه تروریسم هیچ کاری برای آمریکا انجام نداده است.

عمران خان نخست وزیر پاکستان هم در واکنش تند به سخنان ضدپاکستانی ترامپ گفت، آمریکا اسلام آباد را مسئول شکست خود می داند.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کاخ سفید پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن با مقامات امنیت ملی آمریکا جلسه اضطراری تشکیل می دهد

همزمان با شروع پاسخ موشکی و پهپادی گسترده جمهوری اسلامی ایران به اقدامات گستاخانه و تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای تشکیل جلسه اضطراری با تیم امنیت ملی، تعطیلات آخر هفته اش در سواحل دلاویر را نیمه تمام رها کرد و به واشنگتن بازگشت.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع آمریکایی، بایدن قرار است به زودی با مقامات امنیت ملی آمریکا در واشنگتن برای بررسی اوضاع جاری در خاورمیانه و حمله ایران به اسرائیل تشکیل جلسه اضطراری دهد.

بایدن پیشتر اعلام کرده بود که در صورت حمله ایران به اسرائیل، با تمام قدرت از این رژیم حمایت خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد شدید از عملکرد بایدن در قبال مسائل جاری در خاورمیانه، وی را متهم کرده است که عملکرد او ممکن است باعث وقوع جنگ جهانی دیگری شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بایدن: نسبت به وضعیت در اسرائیل نگرانیم دعوت از «جو بایدن» برای سفر به اسرائیل

دیگر خبرها

  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • رئیسی ۳ اردیبهشت به اسلام آباد می‌رود
  • ایران کاملا در یک اقدام قانونی از خود دفاع کرده است
  • تشدید اختلاف میان مقامات آمریکا پس از حمله ایران
  • بایدن با مقامات امنیت ملی آمریکا جلسه اضطراری تشکیل می دهد
  • اظهارات نخست وزیر عراق پیش از عزیمت به آمریکا درباره هدف سفرش