Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی جهت بررسی اقدام تروریستی در نیوزیلند به استانبول رفته، در سخنانی از مواضع کشورهای غربی در قبال مسلمانان و اسلام ستیزی انتقاد کرده است.

در فیلمی که «محمد فرازمند» سفیر ایران در ترکیه در توییتر خود منتشر کرده، «محمد جواد ظریف» در استانبول به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما می‌گوید: حمله تروریستی در نیوزیلند نشاندهنده یک حرکت بسیار خطرناک در غرب است و آن حرکت، حرکت اسلام ستیزانه در غرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ایران ادامه داد: بعضی از مسئولین و نهادهای غربی هم یا با سکوت و یا با حمایت در این حرکت بسیار خطرناک شرکت دارند، کسانی که مانع ورود شهروندان کشورهای مسلمان به کشورهایشان می‌شوند، کسانی که مانع استفاده از علائم اسلامی در کشورهایشان می‌شوند، متاسفانه آنهایی که دم از آزادی بیان می‌زنند هم آزادی بیان مسلمین را سرکوب می‌کنند و هم به اسم آزادی بیان اجازه می‌دهند همه گونه توهینی به علیه مسلمان‌ها انجام بشود و ما تبعات این را در جاهای مختلف در غرب داریم می‌بینیم.

ظریف با اشاره به حمله تروریستی بامداد جمعه هفته گذشته به نمازگزاران در دو مسجد نیوزیلند که حداقل ۵۰ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشت، تصریح کرد: «حادثه نیوزیلند در واقع یک حادثه تنها نبود، این یک حادثه‌ای است که قسمتی از یک روندی است که متاسفانه شکل گرفته است». 

وی افزود: «هفته گذشته بعد از وقوع این حادثه دردناک در تماس با وزیر امور خارجه ترکیه داشتم از ایشان درخواست کردم که یا اجلاس وزرا یا اجلاس سران برای بررسی این موضوع برگزار شود، خوب دوستان ترکیه‌ای ما با توجه به حساسیتی که به موضوع دارند، فورا این تصمیم را گرفتند یعنی با فاصله یکی دو ساعت وزیر خارجه ترکیه به من اعلام کرد که جلسه وزرا تشکیل می‌شود، این اقدام بسیار مناسبی بود که دولت ترکیه انجام داد».

وزیر خارجه ایران درباره نشست امروز جمعه وزرای خارجه کشورهای اسلامی گفت: ما در این جلسه قصد داریم که تلاش داریم که یک اجماعی درست شود نه تنها برای محکوم کردن این کار (حمله تروریستی در نیوزیلند) تدبیری بیاندیشند بلکه همچنین برای کشورهای اسلامی تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار این قبیل اتفاقات اتخاذ کنند.

ترکیه که ریاست دوره‌ای سازمان همکاری اسلامی را برعهده دارد، در حمایت از نمازگزاران هدف قرار گرفته در نیوزیلند هیاتی عالی رتبه شامل معاون رئیس‌جمهور و وزیر خارجه خود را به نیوزیلند اعزام کرده بود.

در نشست فوق العاده امروز سازمان همکاری اسلامی، وزیر خارجه نیوزیلند هم به عنوان میهمان حضور دارد.

منبع: فارس

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای اسلامی و همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی با محوریت جمهوری اسلامی گفت:این نگاه به عنوان یک راهبرد آشکار جمهوری اسلامی نسبت به کشورهای عربی، همسایه و اسلامی است.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مواضع حمایت‌گرانه برخی کشورهای اسلامی منطقه از رژیم صهیونیستی در جریان عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در ارتباط با ارزیابی کلی از تأثیرات قابل توجه عملیات وعده صادق در ماه‌ها و حتی سال‌های بعد آن می‌توان سخن گفت و قطعاً و یقیناً بسیاری از ابعاد سری آن در نزد فرماندهان ارشد نیروهای مسلح باقی خواهد ماند.

توانایی اثبات همکاری برخی کشورها با پدافند رژیم صهیونیستی را داریم

وی افزود: آنچه که امکان بیان آن در حوزه مسائل دیپلماتیک و سیاست خارجه وجود دارد این است که موقعیت به دست آمده پس از عملیات وعده صادق همان موضعی است که در دستور کار سیاست خارجه جمهوری اسلامی در ارتباط با کشورهای همسایه مسلمان به وجود آمده است؛ جمهوری اسلامی ایران به خوبی از کنشگری کشورهای گوناگون به ویژه در حوزه منطقه اسلامی و عربی و نقش آفرینی آنها در همکاری با پدافند هوایی آمریکا و غرب در عملیات طوفان الاقصی مطلع است و به دقت هر چه تمام‌تر می‌تواند اثبات کند که کدامیک از کشورهای یاد شده در اقدامات پدافندی علیه پهپادها و موشک‌های جمهوری اسلامی ایران در این عملیات و همکاری با پدافند بین‌المللی و در نهایت رژیم صهیونیستی کمک نموده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: از طرفی جمهوری اسلامی موقعیت دولت‌های یاد شده را نیز مطلع است و از نفوذ آمریکا در این کشورها کاملاً آگاه می‌باشد؛ بر این اساس کرامت جمهوری اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته به ویژه پس از پیروزی در دفاع مقدس و حمله آمریکا به کویت آشکار شد؛ لذا با کشورهای کمک کننده به صدام بعد از پیروزی ایران در دفاع هشت ساله و حمله آمریکا به کویت نه شبیه همه استاندارهای بین‌المللی بلکه بر اساس آموزه‌های اسلامی و قرآنی و اهل بیتی رفتار نمود و ضمن رفتار کریمانه با مردم کویت در وهله اول برای خاموش نمودن چاه‌های نفت کویت در مرحله بعدی تلاش کرد و این اقدام را به نتیجه رسانید.

نوع تعامل جمهوری اسلامی بعد از یک پیروزی بزرگ کرامت‌مندانه است

وی تاکید کرد: در حقیقت نوع تعامل جمهوری اسلامی بعد از یک پیروزی بزرگ کاملاً کرامت‌مندانه بوده و از نگاه راهبردی در جهت تقویت کشورهای منطقه و کمک به آنها می‌باشد؛ این نگاه به عنوان یک راهبرد آشکار جمهوری اسلامی نسبت به کشورهای عربی، همسایه و اسلامی است.

صدرالحسینی اضافه کرد: در مورد اخیر نیز (عملیات وعده صادق) جمهوری اسلامی از این موقعیت به دست آمده پس از افزایش اقتدار ایران در منطقه و بین‌الملل برای همگرایی و ایجاد یک منطقه قوی همراه با جلوگیری از نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه حتماً استفاده خواهد کرد؛ بر این اساس اقداماتی که از خاک اردن و برخی کشورهای منطقه در این عملیات انجام شد با همین نگاه توسط جمهوری اسلامی ایران تجزیه و تحلیل شده و همه تلاش‌ها بر این مسئله معطوف است که اختلافات جزئی در بین همه کشورهای منطقه رفع شود و فضای همکاری در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و راهبردی بیش از گذشته فراهم گردد.

نگاه مقتدرانه ایران نسبت به کشورهای عربی و اسلامی با هدف تشکیل منطقه‌ای قوی

وی با اشاره به دیدار اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با همتای اردنی خود ابراز کرد: پذیرش دیدار وزیر امور خارجه اردن در جنب اجلاس شورای امنیت سازمان ملل که در روزهای گذشته توسط وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجام شد و گفت‌وگوهای دوستانه‌ای که فی‌مابین دو وزیر امور خارجه صورت گرفت، نشان دهنده همین نگاه کرامت‌مندانه و مقتدرانه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای اسلامی و عربی به اجرا گذاشته و خواهد گذاشت.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: بدین منظور می‌توانیم این نکته را بیان کنیم که در حال حضار جریان‌های مشکوک در منطقه توسط رسانه‌های مجازی به دنبال ایجاد اختلاف و دوئیت و ایجاد چالش روابط بین ایران و بعضی کشورهای اسلامی در منطقه هستند تا این امتیازات به دست آمده پس از عملیات وعده صادق نتواند منجر به تشکیل یک منطقه قوی با محوریت جمهوری اسلامی گردد.

کد خبر 746776

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • فیلم| دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • فیلم/ دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل
  • آیت‌الله رئیسی فردا به پاکستان سفر می‌کند