Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@23:22:20 GMT

افزایش سرانه نگهداری معتادان متجاهر

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۸۶۴۷

افزایش سرانه نگهداری معتادان متجاهر

به گزارش ایسکانیوز، حمید صرامی افزود: بر اساس آخرین بررسی هایی که در سطح استان ها صورت گرفته، میزان معتادان متجاهر در کشور بین 60 تا 64 هزار نفر است.
وی گفت: ساماندهی معتادان متجاهر اولویت کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر است. این اولویت در راستای پاسخ به مطالبات مردم، پاسخ به مطالبات حاکمیت و اجرای قانون تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صرامی افزود: در حال حاضر 22 مرکز نگهداری معتادان متجاهر در سطح کشور فعال است اما به دنبال افزایش کمی مراکز نیستیم بلکه در صدد هستیم تا معتادان متجاهر بتوانند زندگی سالم را یاد بگیرند.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری دستگاه ها در زمینه ساماندهی، نگهداری، مداخلات کاهش آسیب و درمان معتادان متجاهر را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بهزیستی، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و سازمان زندان ها برای افزایش ظرفیت ها و استانداردها در مراکز ماده 16 تلاش می کنند.

در حال حاضر 22 مرکز نگهداری معتادان متجاهر در سطح کشور فعال است اما به دنبال افزایش کمی مراکز نیستیم بلکه در صدد هستیم تا معتادان متجاهر بتوانند زندگی سالم را یاد بگیرند


صرامی گفت: مراکز نگهداری معتادان متجاهر با استانداردهای پروتکل ها از نظر نوع خدمات در تغذیه، نگهداری و درمان اعتیاد انطباق دارد و سازمان بهزیستی کشور هم با جدیت بر این مساله نظارت می کند.
وی یادآور شد: هیچ یک از دستگاه های همکار در طرح ساماندهی معتادان متجاهر، بر اساس سلیقه شخصی خود عمل نمی کنند. این مراکز برای راه اندازی باید استانداردهایی را رعایت کنند و بعد از آن سازمان بهزیستی به آنها مجوز می دهد همچنین دائما کارشناسان و تیم های نظارتی از این مراکز بازدید دارند.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر سالانه 199 هزار میلیارد تومان در کشور ما به اقتصاد ضربه می زند که هزینه ای بسیار قابل توجه است.
صرامی گفت: هر دستگاهی باید رسالت خود در امر پیشگیری از مصرف مواد را به خوبی انجام دهد و اساسی ترین موضوع در این زمینه، تقویت حساسیت است. انتظار داریم همه ساختارهای حاکمیتی نقش آفرینی قوی تری داشته باشند تا رویکرد سیاست های تجویزی دولتی جای خود را به رویکرد سیاست های مشارکتی سازمان های مردم نهاد بدهد.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتیاد معتاد معتادان متجاهر سرانه نگهداری معتادان متجاهر تورم و گرانی افزایش سرانه نگهداری معتادان متجاهر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتیاد معتاد معتادان متجاهر تورم و گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اولین جلسه شورای آموزش کهگیلویه و بویراحمد در سال 1403 با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمد جمالی‌آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه درصد به جمعیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سه درصد نیز به جمعیت دانش آموزان رشته ریاضی استان افزوده می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزایش سهمیه رشته‌های مذکور براساس نیازهای استان پیش‌بینی شده‌است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همچنین سهم رشته‌های انسانی و تجربی برای سال تحصیلی آینده سه درصد در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر و 20سانتیمتر است سرانه فضای تعلیم و تربیت استان چهار متر و 20 سانتیمتر است.

جمالی‌آرند از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است.

وی با اشاره به در پیش امتحانات دانش‌آموزان، گفت: کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود برای حل این مسئله برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمع آوری هدفمند و کم خطای معتادان متجاهر در ورامین
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • تولدی دیگر در شورآباد
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!