Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، هزاران نیوزیلندی با قربانیان حمله تروریستی به دو مسجد در شهر «کرایست چرچ» در این کشور همبستگی کرده و در نماز جمعه که در منطقه«هاگلی پارک» رو به روی مسجد«النور» برگزار شد شرکت کردند. این در حالی است که در سراسر نیوزیلند اذان پخش شد و مردم دو دقیقه به احترام قربانیان حادثه سکوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین نماز جمعه پس از کشتار دو مسجد در نیوزیلند در حادثه تروریستی هفته گذشته در شهر کرایست چرچ نیوزیلند با حضور «جاسیندا آردرن» نخست وزیر این کشور برگزار شد.

این نماز در چارچوب مراسم تشییع و ختم قربانیان کشتار تروریستی شهر کرایست چرچ در هفته گذشته که در اثر آن 50 تن کشته شده و 50 تن دیگر زخمی شدند، برگزار شد.

در زمان برگزاری مراسم تشییع اذان نماز جمعه در سراسر نیوزیلند از طریق رادیو و تلویزیون ملی این کشور  به احترام قربانیان حادثه تروریستی پخش شد و سپس در همه نهادها و تجمع ها به احترام قربانیان دو دقیقه سکوت برقرار شد.

«جمال فوده» خطیب مسجد النور که یکی از نجات یافته های کشتار دو مسجد است گفت:« خون قربانیان حمله تروریستی هدر نمی رود بلکه به وسیله خون این قربانیان جهان زیبایی اسلام و زیبایی وحدت ما را می بیند».

وی در جریان خطبه نماز جمعه در هاگلی پارک در کرایست چرچ گفت که « به رغم اندوهی که شهروندان نیوزیلند احساس می کنند اما نیوزیلند کشوری نیست که بتوان شکستش داد.»

وی افزود:«کشتار دو مسجد در نتیجه گفتمان تنفری است که برخی از رهبران سیاسی آن را هدایت می کنند و جهان باید این گفتمان تنفر و سیاست اسلام هراسی را متوقف کند.»

فوده در ادامه گفت:اسلام هراسی می کشد و از آن با وحشیگری در سراسر جهان استفاده شده است.اسلام هراسی تبلیغاتی است که هدفش تأثیرگذاری بر مردم است و باعث می شود که مردم از مسلمانان بترسند».

در همین حال، نخست وزیر نیوزیلند روز چهارشنبه اعلام کرد که در نخستین هفته از کشتار وحشتناک در کشورش اذان در سراسر این کشور پخش می شود و دو دقیقه نیز سکوت برقرار می شود.

به گفته رسانه های نیوزیلند «دو دقیقه سکوت به جای یک دقیقه سکوت معمول به دلیل حجم فاجعه تعیین شد.»

در تحولی دیگر، زنان نیوزیلندی نیز به احترام قربانیان حمله تروریستی به دو مسجد کرایست چرچ و برای اعلام همبستگی خود با اقلیت مسلمان این کشور  امروز حجاب به سر کردند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 نیوزیلند جاسیندا آردرن حمله تروریستی در نیوزیلند 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

کانال خبری چند ثانیه با انتشار این عکس نوشت: «روسری بر سر بزبز قندی در شهر کتاب!»

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • تصاویر تجمع زنان محجبه تهرانی در حمایت از حجاب