Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@02:16:35 GMT

پل زمانخان نگین گردشگری چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۸۹۲۶

پل زمانخان نگین گردشگری چهارمحال و بختیاری

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرستان سامان و حاشیه رودخانه زاینده رود از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری و کشور، بویژه در تعطیلات نوروزی است که درختان و باغات منطقه هم به گُل نشسته و انبوه شکوفه‌های بهاری، تصویری زیبا از خلقت خدا را به نمایش گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پل تاریخی «زمانخان» یکی از بنا‌های با ارزش و قدیمی متعلق به دوره صفویه، با قدمتی افزون بر ۴۰۰ سال و دارای مناظر طبیعی بسیار زیبا و جذاب بر روی رودخانه خروشان زاینده رود است که با دو دهانه، ۳۰ متر طول و ۱۲ متر ارتفاع، بر روی سه پایه سنگی طبیعی بنا شده و در ادوار گذشته، اهالی منطقه، ایلات و عشایر و مسافران، از روی آن آمد و شد می‌کردند.

این بنای تاریخی در ۲۹ کیلومتری شمال شهر شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و ۷ کیلومتری شهر سامان قرار دارد.

تفکر اولیه ساخت این پل به دوره ساسانیان بر می‌گردد که به دستور زمان‌خان یکی از سران ایل قشقایی که زمانی دامنه کوچ آن‌ها تا این منطقه می‌رسید، بر روی رودخانه زاینده رود احداث شد.

این بنا در سال ۱۰۲۲ ‏توسط کارگزاران حکومت صفوی و بار دوم در سال ۱۳۲۱ شمسی، به طور کامل تعمیر و مرمت و با احداث دیوار سنگی در طرفین، استحکام آن دو چندان گردید.

شهرستان سامان دارای آب و هوای معتدل و بسیار لطیف و پاکیزه بوده و با داشتن باغ‌های فراوان و درختان بسیار زییا و نیز مناظر بدیع و شگفت انگیز، می‌تواند انتخاب مناسبی برای گذراندن تعطیلات نوروزی در استان چهارمحال و بختیاری باشد.

دهکده سیاحتی زاگرس در مجاورت این پل دارای واحد‌های اقامتی و مشرف به رودخانه زاینده رود و پل زمانخان است.

مسجد، امکانات هتل، کمپ و ویلا به صورت اجاره‌ای و همچنین رستوران، چای‎خانه و سرویس بهداشتی، برای آسودگی مسافران در این محل وجود دارد.

رفتینگ هم بعنوان یکی ازشاخه‌های پرطرفدار صنعت توریسم و بدلیل داشتن هیجان، نشاط و سفر‌های رودخانه‌ای در آب‌های خروشان به جذابیت‌های این منطقه گردشگری افزوده است.

پل تاریخی زمانخان، در سال ۱۳۵۷ و به شماره ۱۷۴۴، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

انتهای پیام/ص

زیبایی خلقت خدا در حاشیه رودخانه زاینده رود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مکان های تاریخی گردشگری نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری

(تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری

دیگر خبرها

  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی