Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شریفی صادقی، مدیر مؤسسه علمی فرهنگی تمدن علوی و عضو جامعه مبلغان برتر کشور در گفت‎وگو با ایکنا؛ با اشاره به مقام و جایگاه حضرت زینب (س) و بارزترین صفات شخصیتی ایشان، گفت: حضرت زینب(س) از همان ابتدای کودکی، ژرف‌نگری خاصی نسبت به مسایل سیاسی و اجتماعی داشتند و بارزترین صفت ایشان که باید همه به آن اقتدا کنیم، علم، دانش و ایمان آن حضرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فهم سیاسی و اجتماعی وسیع، شناخت کامل و دقیق از نهضت اباعبدالله (ع)، اطاعت و پیروی از امام زمان خودشان، صبر و مقاومت در مقابل مشکلات و بینش و روشنگری در مورد قیام کربلا از ویژگی‌های بارز آن حضرت به حساب می‌آید.
مدیر مؤسسه علمی فرهنگی تمدن علوی افزود: حضرت زینب(س) در دامن پدر و مادری مانند حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و برادرانی مانند حسنی (ع) درس آموخته و آموزگارانی اینچنین داشتند و در همین مسیر آنچنان به مبانی علمی قرآن احاطه داشتند که در مدینه کرسی‌های تبیین، تفسیر و تحقیق قرآن کریم را برگزار می‌کردند. ایشان وقتی وارد کربلا شدند سنشان حدود ۳۰ تا ۴۰ سال بوده و در تاریخ گفته شده علم ایشان فراتر از زمان خویش است.

حجت‌الاسلام شریفی صادقی در ادامه اظهار کرد: در مثیر‌الاحزان ابن حلی آمده است که وقتی حضرت زینب(س)، در مجلس یزید شروع به صحبت فرمودند، آنچنان با صلابت و قدرت جملات خود را بیان می‌کردند که دیگران گفتند گویی دوباره علی زنده شده و سخن می‌گوید. همچنین علامه مجلسی مکالمه حضرت زینب(س) را با یزید آورده که حضرت بعد از تحمل آن همه سختی و دشواری غیرقابل تصور می‌فرمایند در این حادثه من چیزی جز زیبایی ندیدم.

وی با اشاره به سایر ویژگی‌های حضرت زینب(س)، گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های آن حضرت این بود که در لحظات بحرانی و سخت، بندگی خدا را فراموش نکرد و علاوه بر واجبات، به مستحبات نیز می‌پرداخت؛ در مواضعی خداوند اجازه داده ما خود را به سختی نیندازیم، ولی ایشان بندگی خدا را تمام کرد. حضرت ازعاشقان عبادت و شب زنده‌داران عاشق بود و هیچ مصیبتى او را از عبادت باز نداشت. امام سجاد (ع) فرمود: «ان عمتى زینب کانت تؤدى صلواتها، من قیام الفرائض والنوافل عند مسیرنا من الکوفه الى الشام وفى بعض منازل کانت تصلى من جلوس لشده الجوع والضعف؛ عمه ‏ام زینب در مسیر کوفه تا شام همه نمازهاى واجب و مستحب را اقامه مى ‏نمود و در بعضى منازل از شدت گرسنگى و ضعف، نشسته نماز می‌گزارد»؛ امام حسین(ع) که خود معصوم و واسطه فیض الهى است هنگام وداع به خواهر مى ‏فرماید: «یا اختاه لا تنسینى فى نافله اللیل؛ خواهر جان! مرا در نماز شب فراموش مکن!» این نشان از آن دارد که این خواهر، به قله رفیع بندگى و پرستش راه یافته و به حکمت و هدف آفرینش دست ‏یازیده است.
مدیر مؤسسه علمی فرهنگی تمدن علوی در ادامه با تاکید بر اینکه حضرت زینب (س) و زنان اهل‌بیت (ع) کانون غیرت هستند، اظهار کرد: ایشان رهبری کاروان اسرای کربلا را بر عهده داشت، که یک شخصیت معنوی، عرفانی و تربیتی ویژه داشتند بود که همه نشان از تربیت حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) بود. حضرت زینب (س) اسوه صبر است که این صبر منطبق بر بصیرت بود و توانست عملیات سخت و سنگین امامش را به اتمام و اهداف و آرمان حضرت اباعبدالله (ع) را به نتیجه برساند.

وی تصریح کرد: الگو و سرمشق حضرت زینب (س) در صبر مادرش حضرت فاطمه زهرا (س) بود که، چون کوه در مقابل مشکلات مقاومت کرد و در تمام شئون صبر می‌کرد و این خود درس عملی برای دخترش زینب کبری (س) بود. حضرت زینب (س) حق صبر را ادا کرد و هیچگاه دست از شکیبایی برنداشت. فقدان جدش رسول خدا (ص)، مشکلات بعد از رحلت جدش و شهادت مادرش حضرت زهرا (س) و پدرش، شهادت برادرش امام حسن (ع) و مشاهده قطعات جگر او در اثر خوردن سم، تیرباران کردن جنازه او، همه این مصائب یک طرف و ظلم‌ها و ستم‌هایی که به امام حسین (ع) در واقعه کربلا شد طرف دیگر؛ اسارت زنان و کودکان و تشنگی و گرسنگی آنان؛ حضرت زینب (س) همه این‌ها را دید و صبر کرد.

حجت‌الاسلام شریفی صادقی اظهار کرد: زینب(س) در فصاحت و بلاغت و زهد و عبادت و فضیلت و شجاعت و سخاوت شبیه‌ترین مردم به پدر خود علی(ع) و مادر خود فاطمه(س) بود. در حماسه حسینی آن کسی که بیش از همه درس تحمل و بردباری را آموخت و بیش از همه این پرتو حسینی بر روح مقدس او تابید ایشان بود. این در حالی بود که همه انتظار داشتند بعد از حادثه کربلا که زینب (س) به زانو درآید، اما این بانوی اسلام با درک از قیام عاشورا به زیبایی شکرگزاری کرد و مسیر آدمیت، افتخار و عزت را به همه نشان دادند و باید این بانوی صبر، الگوی همه ما به‌ویژه زنان جامعه باشد و ما هم که پیرو راه آن حضرت هستیم باید او را در همه مراحل زندگی الگو و اسوه قرار دهیم و راه آن حضرت را ادامه دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه حضرت زینب شریفی صادقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه با روحیه جهادی و ایثارگری امید و غیرت مردم ایران اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین حسینی نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهریار ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اهمیت عملیات اخیر از چند جهت بهت آور دانست و اظهار کرد: در این علمیات غرور آفرین ناکامی غرب در رهگیری قدرت موشکی ایران یکی از پر اهمیت تمرین موارد بود که به جهت توان بالای موشکی و پهپاد ی ایران این مهم میسر شد.

وی عنوان کرد: عظمت قدرت آتش لحظه‌ای ایران که توان کوچکی از آن به نمایش گذاشته شده به واقع باید گفت این فقط گوشه‌ای از نمایش قدرت ایمان مردان میدان بود.

حسینی نوری بیان کرد: مقایسه عملیات وعده صادق با عملیات صهیونیست‌ها در دمشق از نظر جغرافیایی نکته مهمی است، در این عملیات داشته‌هایی که رژیم صهیونیستی به آن می‌بالید طی این عملیات در هم کوبیده شد و همینه پوشالی آن مشهود و دنیا فهمید که آنها هیچ نیستند، این عملیات در ناکام گذاردن پدافند ۳ مرحله‌ای غرب موفق بود.

امام جمعه شهریار افزود: در حوزه رسانه‌ای، ذهنی که دنبال فریب افکار عمومی هستند نتوانستند به خواسته‌هایشان برسند، رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی هر چه تلاش کرد تا این عملیات را بی اثر نشان دهند اما در حوزه‌ی رسانه نیز دشمن شکست خود و نشانه‌های آن در تمام دنیا نمایان شد.

حسینی نوری ضمن تبریک دوم اردیبهشت سالروز تأسیس شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه یک نیروی واکنش سریع، مردمی و انقلابی در همه جا و همیشه، خنثی کننده توطئه‌های دشمنان، سپاه زمینه ساز تشکیل و مشاور امین و هدایتگر اصلی نیروهای مختلف مقاومت در جهان اسلام، سپاه و نیروهای چهارگانه اش، سپاه قدس، نیروهای هوا فضا و سازمان اطلاعات، جنگ‌های نوین اش نماد اقتدار و قدرت و پایداری مردم ایران و نظام اسلامی است.

وی عنوان کرد: سپاه با روحیه جهادی و ایثارگری با بسیج مردمی اش و خدمت صادقانه اش، امید و غیرت مردم ایران اسلامی است.

حسینی در خاتمه متذکر شد: امروز با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات که دشمنان ایجاد می‌کنند با دست خالی و توان دانشمندان و نخبگان مان به این قدرت رسیده ایم، این عملیات غرور آفرین را به مردم تبریک میگوییم، و تشکر می‌کنم از نیروهای مسلح که این مهم را رقم زدند.

کد خبر 6082669

دیگر خبرها

  • شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی
  • سمیر نصری: رفتار امیلیانو مارتینز آزارم می‌دهد چون او قبلاً شخصیتی آرام و خجالتی داشت
  • سپاه با روحیه جهادی و ایثارگری امید و غیرت مردم ایران اسلامی است
  • مخالفت قاطعانه رهبر حزب شاس و عضو ناظر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با هرگونه حمله به ایران/ حماس: پاسخ ایران ثابت کرد که دوران بزن در رو دیگر به سر آمده است/ ۱۶ نفر از اسرای غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند/ سایت وزارت راه رژیم صهیونیستی هک ش
  • نذر کاشی برای توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کاشان
  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس