Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@19:45:44 GMT

برنامه‌ شاهنامه خوانی نوروز در کاخ چهلستون اصفهان

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۸۹۸۷

به گزارش ایلنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:با اولین روز از آغاز رویداد فرهنگی نوروزگاه اصفهان عصر دیروز آئین نقالی و شاهنامه خوانی کودکان در کاخ موزه چهلستون برگزار شد.

فریدون الهیاری افزود: فروش صنایع دستی فاخر اصفهان هم در بیش از 20غرفه از جمله سفال، مسگری، پارچه قلمکار، سنگهای قیمتی و فیروزه کوبی در نمایشگاه هنری نوروزگاه اصفهان از دیگر برنامه های هنری در چهلستون تا 12فروردین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان اصفهان با بیش از 22هزار اثر و جاذبه طبیعی و تاریخی یکی از قطب های گردشگری کشور و کانونهای جذب مسافران نوروزی است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصفهان شاهنامه مسافران نوروزی موزه نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از محل اعتبارات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ پرداخت شد.   مصطفی هادی شاه‌وردی افزود: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان مبلغ ۱۰۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اعطایی بند الف تبصره ۱۸ برای ۱۷۷ طرح صنایع‌دستی در راستای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی و ثبات اقتصادی و حفظ زنجیره ارزش پرداخت شد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: مبلغ ۲۴۴ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال به ۲۱۴ طرح از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت شده است.   او تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ لیست ۷۵۰ هنرمند صنایع‌دستی متقاضی بیمه تامین اجتماعی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی دو مرحله برای تأمین منابع ارسال شد.

دیگر خبرها

  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه