Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@02:26:57 GMT

مغزهای پرخاصیت

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۹۱۲۸

مغزهای پرخاصیت

مغزها یکی از مهم‌ترین منابع سرشار از "سلنیوم" هستند که سلامت سیستم ایمنی بدن را تامین می‌کنند و مزایای بسیاری برای سلامت  دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا،  یکی از عناصری که به وفور در این دانه‌های خوراکی  یافت می‌شود، فسفر است که به ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. همچنین منیزیم موجود در آجیل‌ها نقش موثری برای برقراری تعادل در عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسید لینولنیک این دانه‌های خوشمزه نیز سلامت پوست را تامین کرده و باعث ایجاد تعادل هورمونی در بدن افراد می‌شود. موضوع مهم اینکه انواع مغزهای خام، درصد چربی بالایی دارند و برای افراد چاق، مبتلایان به بیماری دیابت، فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی مناسب نیست و این افراد باید مغزها را با احتیاط مصرف کنند.

اما از آنجا که دانه‌هایی نظیر گردو و بادام، برای سلامت بدن به ویژه سلامت قلب مفید است، چنانچه در یک رژیم غذایی متعادل قرار بگیرند و افراد آن‌ها را در حد مجاز مصرف کنند، نقش مهمی در در کاهش کلسترول بد خواهند داشت. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد مصرف آجیل، خطر ایجاد لخته‌های خونی را که عامل حمله‌های قلبی کشنده است، کاهش می‌دهد و به سلامت دیواره عروق کمک می‌کند.

از دیگر نکات مفید در مورد مصرف این دانه‌های خوراکی این است که دارای مقادیر فراوانی اسید آمینه "ال آرژنین" هستند که انعطاف پذیری عروق خونی را افزایش می‌دهد، عروق خونی را کمتر مستعد ایجاد لخته‌های خونی می‌کند و در مجموع به سلامت عروق خونی کمک می‌کند. فیبر موجود در آجیل ها نیز علاوه بر اینکه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند، نقش مهمی در تقویت احساس سیری دارد و باعث می‌شود افراد غذای کمتری میل کنند. بنابراین از افزایش وزن آن‌ها جلوگیری می‌شود.

نکته قابل توجه دیگر اینکه آجیل بوداده، دارای مقدار زیادی نمک است و برای بیماران کلیوی و مبتلایان به فشار خون مناسب نیست. همچنین معمولا آجیل و مغزهایی که دارای کیفیت خوبی نیستند، بو داده می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود افراد به منظور بهره بردن از مزایای بی‌نظیر این دانه‌ها، به جای آجیل بوداده، آجیل تازه و خام را خریداری کنند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آجیل آجيل و خشکبار بیماری کلیوی بیماری های قلبی عروقی خواص خواص دارویی سلامتی سیستم ایمنی کاهش وزن موثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علیپور گفت: اجرای برنامه «سلامت خانواده» با هدف ارائه خدمات پیشگیرانه سلامت برای جلوگیری از بروز بیماری و یا تشخیص بیماری در مراحل اولیه در افراد انجام می‌شود تا از تشدید بیماری در آنان جلوگیری شود.

وی افزود: این برنامه جزو تکالیف قانونی وزارت بهداشت بوده و از سال گذشته در کشور آغاز شده و امسال اجرای آن تسریع خواهد شد. ۲۷ میلیون نفر از شهروندان در مناطق شهری دارای یک تیم سلامت، مراقب سلامت و پزشک خانواده خواهند شد که این افراد تمام خدمات سلامتی را به آنها ارائه خواهند داد.

علیپور با بیان اینکه ارزیابی عوامل خطر بیماری در افراد از اصول برنامه «سلامت خانواده» است، اظهار داشت: در این برنامه متناسب با گروه‌های سنی بسته‌های مراقبت سلامتی برای افراد تدارک دیده خواهد شد و اگر فردی نیاز به ارجاع داشته باشد در سطح یک به پزشک خانواده و در سطوح تخصصی بالاتر به متخصص مربوطه ارجاع خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: برای اجرای برنامه در سال جاری منابع خوبی در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم این برنامه را در ۱۰ استان به طور کامل و در بیش از ۱۹۰ شهر دیگر، اجرایی کنیم.

عیلپور خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم در این برنامه شرکت کنند تا بتوانیم آنها را به یک مراقب سلامت برای رصد سلامتی شأن، متصل کنیم. همچنین مردم می‌توانند پزشک خانواده خود را در این برنامه انتخاب کرده و خدمات لازم را دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تا پایان فصل بهار این برنامه به صورت عمومی در کشور اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در خصوص ویرایش جدید شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت خانواده نیز با معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رایزنی‌های لازم صورت گرفته و با رفع اشکالات ویرایش اول، شیوه نامه جدید اجرایی به زودی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6085548 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید
  • نانوایی ها نان ساده پخت کنند