Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@09:45:15 GMT

فعالیت 2500 گروه جهادی سلامت در نوروز

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۹۱۴۳

فعالیت 2500 گروه جهادی سلامت در نوروز

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در تعطیلات نوروزی اظهار کرد: اقدامات جهادی این ستاد در سال نو ادامه داشته با راه‌اندازی کاروان‌های سلامت درمانگاه‌های سیار را گسترش می‌دهیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در رابطه با اقدامات این ستاد در سال جدید اظهار کرد: ما ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی را برای سال جدید هدف‌گیری و تا امروز بیش از هزار مورد آن عملیاتی و تحویل وزارت بهداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ۲۰۰ مرکز درمانی هدف گذاری شده نیز ۱۶۰ مرکز ایجاد و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شده است. امیدواریم در سال جدید هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی و ۴۰ مرکز درمانی دیگر را آماده و در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم.
وی یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان امام همچنین به حوزه داروی بیماران سرطانی نیز ورود پیدا کرده و در حل تولید سه داروی کمیاب و های تک است که با به نتیجه رسیدن بخش عظیمی از هزینه‌های بیماران سرطانی و صعب العلاج کاهش پیدا می‌کند.
مخبر یادآور شد: بعضی از دارو‌های تولید شده توسط این ستاد موجب کاهش ۱۲۰ میلیارد تومان از هزینه‌های بیماران سرطانی در کشور شده است. همچنینعلاوه بر فعالیت‌های جهادی در حوزه سلامت، یکسری وسایل ورزشی، لوازم تحریر و پوشاک هم به مناطق محروم ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه تمرکز ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تولید اشتغال در مناطق محروم است؛ بیان کرد: محوری‌ترین کار در سال جدید توسعه اشتغال در مناطق محروم بوده و از همه ظرفیت‌های انسانی، مالی و خدادادی کشور برای این منظور استفاده می‌کنیم تا بیشترین خدمت را در جهت رفع بیکاری در کشور داشته باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی سلامت قرآن ستاد اجرایی فرمان امام محمد مخبر نوروز هایتک بیماران سرطانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدترکمانه با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی های دقیق و بررسی های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده ها جبران خواهد شد.

وی افزود: همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده و ۳ هزار پتو و ۸۰ هزار موکت توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

به گفته وی، وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان