Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:29:29 GMT

از شنبه فرآیند پرداخت خسارات سیل زدگان آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۹۱۴۷

از شنبه فرآیند پرداخت خسارات سیل زدگان آغاز می شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با اشاره به اینکه کاری که در برابر خرابیهای سیل انجام می دهیم بی سابقه است، تصریح کرد: از شنبه نسبت به پرداخت خسارت های سیل اقدام می کنیم.

احمد حسین زادگان روز جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اظهار کرد: پنج میلیارد تومانی که به گلستان اختصاص دادند به مازندران نیز اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دولت نسبت به این موضوع حساسیت دارد، افزود: بازدید مدیران در صورتی که جبران خسارت نشود فایده ای ندارد.
استاندار مازندران با بیان اینکه در ساعت های اولیه، درخواست تنخواه کردیم، گفت: با وزیر کشور روزانه چند بار تماس داریم و گزارش های سیل ارسال می شود.
وی با اشاره به اینکه سیل اخیر وسعت بی سابقه ای داشت افزود: در این حادثه که بار روانی بسیاری را به مردم تحمیل کرد، همه مسئولان از جمله شخص استاندار به مردم پاسخگو بوده و هستند.
حسین زادگان با بیان اینکه بنیاد مسکن در سیل اخیر اقدامات گسترده ای داشته و همه دستگاه ها پای کار هستند، افزود: بپذیریم وقتی 12 شهرستان در سطح وسیع دچار سیل می شود حجم کار افزایش می یابد و کاستی هایی وجود دارد.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه با حجم ورود مسافران و سیلاب مواجه بودیم، گفت: حجم کار زیاد بود و ما ورود خوبی داشتیم.
این مسئول با بیان اینکه به دنبال این هستیم مبلغ 2 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و 2 میلیون تومان تعمیرات مسکن بلاعوض به روستائیان اختصاص یابد، افزود: 35 میلیون تومان تسهیلات کم بهره روستایی، 50 میلیون تومان تسهیلات شهری و 12 میلیون تومان بلاعوض، اگر بتوانیم مبالغ بلاعوض را افزایش می دهیم.
وی با اشاره به اینکه روستائیان به کمک همدیگر آمدند، ادامه داد: دولت نمی تواند همه خسارت ها را بپردازد، در هر شهرستان پیش بینی می کنیم خسارت های زیادی وارد شده و آمار نهایی به زودی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.
استاندار مازندران با بیان اینکه درباره سیل، مردم هم باید نکات ایمنی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: تجاوز به حریم روزدخانه، باعث خسارت جانی و مالی شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه محورهای شریانی اولویت ما در پاکسازی سیل بود، گفت: تا راه های اصلی باز نشود راه فرعی کاربرد ندارد.
وی با بیان اینکه همزمان تمام محورهای روستایی بسته شد و این مساله بی سابقه بود، تصریح کرد: مردم پای کار آمدند و نقش مهمی در امدادرسانی داشتند.
استاندار مازندران همچنین اعلام کرد که در روزهای آتی شرایط زندگی در مناطق سیل زده به روال عادی باز می گردد.
7335/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل نوروز 98 مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به وقوع زمین لرزه ای در دقایقی پیش در بخش مرزن آباد چالوس گفت: این بلای طبیعی طبق گزارش های دریافتی تاکنون خسارتی نداشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله سه ریشتری، ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در عرض جغرافیایی ۳۶.۴۰۵ و طول ۵۱.۳۲۰ و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین در بخش مرزن آباد چالوس رخ داده است.

حسینعلی محمدی شیر کلایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران روز سه شنبه در مورد این زمین لرزه در گفت و گویی گفت: تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی جانی و مالی ناشی از زلزله در این بخش از توابع شهرستان چالوس از سوی مسوولان محلی دریافت نشده است.

محمدی شیر کلایی اظهار کرد: با این وجود بررسی های کارشناسی از سوی نیروهای مدیریت بحران در منطقه ادامه دارد و چنانچه گزارشی از میزان خسارت های احتمالی برسد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با وجود اینکه زمین لرزه بیش از سه ریشتری در زمان یاد شده پس لرزه هایی به همراه نداشت، اما نیروهای مدیریت بحران استان در آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت وقوع خسارت بتوانند کمک رسانی به خسارت دیدگان احتمالی داشته باشند.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی و جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر در مسیر جاده پرتردد کرج چالوس محدوده کندوان قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • آغاز برگزاری فرآیند کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد
  • مراسم معارفه استاندار مازندران آغاز شد