Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی سردشت روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه در قالب 50 غرفه متنوع از محصولات کشاورزی محلی شامل عسل، لبنیات، گردو، سماق، باسلوق، گیاهان دارویی و همچنین صنایع دستی بانوان، روستاییان و عشایر منطقه در محل بازارچه کالاهای مرزی شهرداری این شهرستان دایر شده است.
احمد علی پور هدف از برگزاری این نمایشگاه را شناساندن تولیدات کشاورزی و محصولات محلی این شهرستان، بهره گیری از ظرفیت های گردشگری، خودباوری در تولیدکنندگان محصولات و کالاهای بومی در جهت اشتغال پایدار عنوان کرد و ادامه داد: این نمایشگاه تا پایان تعطیلات نوروزی آماده بازدید مسافران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در حاشیه این نمایشگاه هه لپه رکی، پخت نان محلی، خانه سنتی گردشگر و نمایش نیز اجرا خواهد شد که میهمانان نوروزی در کنار خریدهایشان با فرهنگ این منطقه نیز به این شکل آشنا می شوند.
به گزارش ایرنا مجموع اراضی کشاورزی شهرستان سردشت 28 هزار هکتار است که از این میزان هشت هزار هکتار سطح زیر کشت باغات است و حدود 17 هزار هکتار نیز اراضی زراعی است.
سردشت از شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی بوده که سالانه بالغ بر 120 هزار تن انواع محصولات کشاورزی اعم از دامی، زراعی و باغی در این منطقه تولید و روانه بازار مصرف می شود.
عمده ترین محصول باغ های سردشت با پنج هزار هکتار انگور دیم است.
7562/6185/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آذربایجان غربی صنایع دستی کشاورزی لبنیات محصولات کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع و تاکنون ۱۱ هزار هکتار از مزارع گندم دیم و چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از مزار گندم آبی را علیه آن سمپاشی کرده‌اند.
او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.
معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.
سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.
او با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیش از ۵۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت، گفت: از این میزان ۴۵ هزار هکتار به مزارع دیم گندم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به گندم آبی اختصاص یافته است.
وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • جمعه بازار صنایع‌ دستی در شهرملی گلیچ بهشهر برگزار می‌شود
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن