Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:15:25 GMT

حزب الله از ارکان ساختار سیاسی و دولت لبنان است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۹۲۷۶

حزب الله از ارکان ساختار سیاسی و دولت لبنان است

تهران -ایرنا- فادی علامه نماینده پارلمان لبنان در آستانه ورود مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا به لبنان تاکید کرد:حزب الله از ارکان ساختار سیاسی و تشکیل دهنده دولت لبنان است و آنچه باید دردیدار با وی مطرح شود پایبندی به اصل دمکراسی در این کشور است .

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز جمعه خبرگزاری ملی لبنان، علامه درباره محور اصلی سفر پمپئو به بیروت به ویژه مسئله مربوط به حزب الله گفت: پمپئو باید به خوبی درک کند که لبنان کشوری دمکراتیک است و حزب الله یکی از ارکان تشکیل دهنده سیاست در کشور به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر خارجه امریکا که در یک سفر دوره ای به منطقه سفر کرده امروز قرار است وارد لبنان شود.
وی پیش از این از فلسطین اشغالی و کویت دیدار کرده بود.
نماینده مجلس لبنان افزود: آنچه باید در دیدار پمپئو با مسئولان لبنانی بر آن تاکید کرد، اهمیت و پایبندی به اصل دمکراسی در لبنان است و اینکه نمایندگان حزب الله در پارلمان توسط خود مردم لبنان انتخاب شده اند و اکنون در پارلمان فعالیت می کنند.
علامه ادامه داد، در دولت نیز وضع اینگونه است و آنها (حزب الله) مانند سایر احزاب و ساختارهای سیاسی در کشور حضور و فعالیت دارند.
وزیر خارجه ایالات متحده، روز سه ‌شنبه 28 اسفند راهی خاورمیانه شده است تا با مقام ‌های ارشد لبنان، رژیم صهیونیستی و کویت درباره مسائل عمده دو جانبه و منطقه‌ای، از جمله موضوع ایران گفت‌ و گو کند.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر پمپئو به لبنان گفت: در این سفر، وزیر خارجه آمریکا حمایت واشنگتن را از مردم و نهادهای مشروع دولت لبنان اعلام خواهد کرد.
وی به سفر پمپئو به سرزمین های اشغالی هم اشاره کرد و گفت دو طرف درباره مسایل بحرانی منطقه ای از جمله آنچه که وی از آن با عنوان مقابله با نفوذ ایران و تعهد همیشگی آمریکا برای امنیت اسرائیل نامید ، بحث خواهند کرد.
خاورم**9329*1436*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان امريكا حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان

به گزارش خبرگزاری تقریب، در بیانیه حزب‌الله آمده است که در حملات رژیم صهیونیستی به شهرک‌های "طیر حرفا" و "الناقوره" در جنوب لبنان چهار رزمنده آن به شهادت رسیدند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، در این حملات همچنین ۲ امدادگر و یک غیرنظامی نیز به شهادت رسیدند.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسماً به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریباً ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان
  • حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • ایران یکی از ارکان مهم حمایت از مقاومت در فلسطین است
  • ورود اسماعیل هنیه به تهران پس از قطعنامه آتش بس
  • شهادت یکی دیگر از رزمندگان حزب الله در راه قدس
  • اسماعیل هنیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد +فیلم
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • حزب‌الله: گفت‌وگو با واشنگتن درباره غزه را رد کردیم