Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@10:28:07 GMT

نوکیا: تجارت جدیدی در ایران نخواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۹۲۹۷

نوکیا: تجارت جدیدی در ایران نخواهیم داشت

به گزارش رویترز، شرکت فنلاندی سازنده تجهیزات ارتباطات رادیویی، نوکیا، پنج‌شنبه شب، در گزارش سالانه خود با اشاره به مشکلات خود در مواجهه با سیاست‌های تجاری متناقض آمریکا و اروپا، اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹، هیچ برنامه‌ای برای به راه انداختن تجارت جدید در ایران ندارد.

نوکیا در گزارش سالانه ۲۰- اف خود اعلام کرد: چهارچوب‌های قانونی متناقض اتحادیه اروپا و آمریکا در مورد فعالیت‌های تجاری در ایران، در آینده بسیار پیچیده‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته، رئیس‌جمهور ترامپ، با خروج از توافق هسته‌ای ایران، مجدداً تحریم‌هایی را بر ضد این کشور اعمال کرد که تا حد زیادی در ترغیب شرکت‌های اروپایی برای کنار گذاشتن پروژه‌های تجاری در ایران، موفق بوده‌اند.

نوکیا اعلام کرد: به عنوان یک شرکت اروپایی تطبیق پیدا کردن با قوانین متضاد سیاست خارجی آمریکا و اتحادیه اروپا، بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود.

در سال ۲۰۱۸، نوکیا ۵۴.۶ میلیون یورو (۶۲ میلیون دلار) در فروش به اپراتورهای ایرانی، درآمد کسب کرده است.

در گزارش نوکیا امده است: هرچند ما فعالیت‌های تجاری خود را به طور مداوم ارزیابی می‌کنیم، درحال حاضر تمایلی به قبول هیچ کسب‌وکار جدیدی در ایران برای سال ۲۰۱۹ نداریم و در نظر داریم تنها تعهدات خود در قراردادهای موجود را بر طبق مقررات ذکر شده در تحریم‌ها و سایر قوانین تجاری مربوطه، تکمیل کنیم.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نوکیا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست به اهمیت بازار بکر آفریقا برای ایران اشاره کرد و گفت: هدفگذاری صادراتی استان در سال جاری نیز یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار است.   علی غفوری مقدم افزود: در کنار استراتژی حفظ بازارهای موجود به دنبال توسعه بازار هستیم و یکی از اولویت‌های ما در این راستا بازار بکر قاره آفریقا است، با وجود محدودیت‌های مالی و حمل‌ونقل، اما پتانسیل‌های بسیاری جهت تجارت با کشورهای این قاره وجود دارد.   وی به بیان اقدامات انجام شده در راستای توسعه تجارت با آفریقا و برپایی همایش ها و برنامه ریزی های انجام شده دراین خصوص گفت: در راستای متناسب‌سازی تراز تجاری با کشورهای آفریقایی می‌توان نسبت به واردات محصولات کشاورزی و معدنی مورد نیاز کشورمان اقدام کرد.   نایب رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست به شناخت محدود فعالان اقتصادی از قاره آفریقا و فرصت‌های تجاری موجود در آن اشاره کرد.   مرتضی قندچی گفت: در راستای توسعه روابط تجاری با این قاره، لازم است اقداماتی از جمله تعیین تعرفه ترجیحی گمرکی با کشورهای این حوزه و تسهیل حمل‌ونقل میان ایران و کشورهای آفریقایی انجام گیرد.   مشاور بین‌الملل اتاق مشترک ایران و آفریقا نیز در این نشست گفت: در حال حاضر، با کشورهای محدودی در این قاره مراودات تجاری داریم، آفریقایی‌ها خواهان خدمات فنی و مهندسی ما هستند.   امیر حامد رضایی افزود: آنان این درخواست را دارند که فعالیت‌های اقتصادی با مسائل سیاسی ترکیب نشود، بخش خصوصی واقعی در این کشورها حضور پیدا کند و انتقال تکنولوژی انجام شود.

دیگر خبرها

  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی
  • اتحادیه اروپا برای واردات غلات از روسیه و بلاروس، تعرفه وضع می‌کند
  • ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا می‌شود
  • ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد
  • می توانیم ۲.۵ میلیارد دلار خدمات تجاری به ارمنستان صادر کنیم