Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی گفت: بیش از 15 هزار نفر از جمعیت این استان طی چند روز اخیر درگیر سیلاب شدند.

به گزارش ایسنا، محمد علی شجاعی در نشست ستاد بحران استان با بیان این که با شدت گرفتن بارندگی ها در دو روز اخیر در این استان ۱۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر درگیر سیلاب شدند، افزود: دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و وزیر کشور پیگیری های متعددی برای اقدامات لازم مناطق سیل زده استان داشتند و اعتباراتی را نیز تخصیص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به این که وقوع سیلاب و کولاک در این استان بسیار شدیدتر از استان گلستان است، به طوری که 60 تیر برق از دسترس خدمات خارج شدند که با اقدامات انجام شده تعمیرات لازم انجام شد هم چنین هیچ روستایی مشکل گاز ندارد و راه های دسترسی هم برای رفت و آمد عموم بازگشایی شده است.

شجاعی در ارتباط با اقدامات لازم برای عشایر استان نیز اظهار کرد: عشایر استان که در مراوه تپه استان گلستان مستقر هستند، هم از طریق زمینی و هم به وسیله بالگرد هلال احمر، امدادرسانی شدند.

وی ادامه داد: اقلام مورد نیاز عشایر مستقر در این استان نیز به زودی از سوی سازمان هلال احمر تامین و توزیع می شود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: مواد غذایی، تجهیزات و چادر برای روستاهای شمال شهرستان مانه و سملقان به خصوص کهنه جلگه ارسال شده هرچند که بخش عمده مشکلات ناشی از جاری شدن سیل به دلیل نبود زیر ساخت های لازم در روستاهاست.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت روستاهای سیل زده استان و تدابیر انجام شده اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات در سطح ملی می توانیم بخشی از نداشته های استان را در حوزه مدیریت بحران برطرف کنیم.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: مقرر شد تا میزان خسارت ناشی از وقوع سیلاب و تجهیزات مورد نیاز روستاها را برآورد کرده و به وزارت کشور اعلام کنیم تا در چند روز آینده بتوانیم حوزه خدمات رسانی را کامل به سرانجام برسانیم.

وی اظهار کرد: تلاش شده تا با کنترل روان آب و سیلاب بتوانیم شاهد خسارت کمتر مالی و جانی در روستاهای درگیر سیلاب باشیم ضمن آن که خدمات رسانی های متعددی به روستاها در حال انجام است.

شجاعی خاطرنشان کرد: تا 15 اردیبهشت ماه تمام دستگاه های اجرایی استان زمان دارند تا در قالب تدوین برنامه ای مدون مشکلات این حوزه را برطرف کنند.

وی تاکید کرد: معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور پیگیر اقدامات مناطق سیل زده خراسان شمالی هستند.

استاندار خراسان شمالی بر آمادگی تمام مدیران ستاد بحران تاکید کرد

استاندار خراسان شمالی در ادامه برای مقابله با سیل احتمالی بر آمادگی تمام مدیران ستاد بحران استان تاکید کرد.

وی گفت: تمام مدیران ستاد بحران باید نسبت به وضعیت پیش آمده ناشی از وقوع سیلاب در برخی مناطق حساس باشند و به طور مستمر تحلیل گزارش‌های هواشناسی را جویا شوند تا بر مبنای آن اقدامات لازم را انجام دهند.

شجاعی به مدیران ستاد بحران استان دستور داد تا بر مبنای گزارش های هواشناسی که فقط از خود این سازمان دریافت می کنند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و از رفت و آمدهای بی دلیل به مناطق سیل زده هم جلوگیری شده و تمام توان صرف امدادرسانی شود.

وی در خصوص اتفاقات اخیر وقوع سیلاب در استان گلستان نیز گفت: ضمن اینکه نباید از استان غافل شد، باید به اوضاع نابسامان استان گلستان نیز کمک کرد.

شجاعی در ادامه سخنان خود از مدیران ستاد بحران خواست تا وضعیت سدهای استان، آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی مورد بررسی قرار گیرد تا هیچ خانواده ای به دلیل وقوع سیلاب در شرایط حاضر دچار مشکل نشود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیلاب خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحقق شعار سال تا یک ماه آینده تدوین شود

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه محتویات بخش‌نامه تدوین سند تحقق شعار سال به دستگاه اجرایی ابلاغ شده است گفت: ادارات موظف هستند ظرف مدت یک ماه این سند را تهیه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ پنج شنبه سی‌ام فروردین_ در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با رصد دستگاه‌های اجرایی در تسریع تدوین سند جامع تحقق شعار سال اهتمام جدی داشته باشد تا نقشه اجرایی تا پایان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه محتویات بخش نامه تدوین سند تحقق شعار سال به دستگاه اجرایی ابلاغ شده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا ظرف مدت یک ماه این سند را تهیه کنند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مردمی سازی در استان به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند، خاطرنشان کرد: رشد، بدون جهش تولید امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین باید در چارچوب محورهای اعلام شده سند تهیه و تدوین شود، تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و مردم را در عرصه تولید مشارکت دهیم.

ناصر فخر موحدی، معاون اقتصادی استاندار نیز در این جلسه تاکید کرد: پیش‌نویس سند عملیاتی شعار سال با مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی تا هفته آینده تهیه شود.

وی تصریح کرد: برای روش‌های مردمی سازی اقتصاد راهکارهایی از سوی کشور ارائه شده که از جمله آن جذب نقدینگی، اوراق پروژه‌ها، تأسیس شرکت سهامی عام، تقویت مدل مشارکت عمومی و خصوصی، ایجاد زنجیره ارزش و دعوت از مردم برای مشارکت، تجمیع منابع مردمی در جهت احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی‌ها، مشارکت صندوق‌ها، اعطای مشوق مالیاتی برای طرح‌های ویژه است.

استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی به فوریت اطلاعات را در اختیار دبیرخانه شورای برنامه ریزی و کارگروه اقتصادی ارائه دهند و فرمانداران شهرستان‌ها نیز آمار شهرستان خود را ارائه کنند.

کد خبر 745751

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار از روستاهای درگیر سیلاب و نظارت بر بازگشایی محورهای مواصلاتی
  • نمره قبولی مدیریت بحران سیل
  • سند تحقق شعار سال تا یک ماه آینده تدوین شود
  • باران های باعافیت در خراسان جنوبی/خسارت سیلاب شدید نبود
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود
  • حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب
  • حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب در جنوب استان
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • مدیران سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب به خط شدند
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار