Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@23:08:25 GMT

پمپئو: فشارها بر ایران ادامه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۹۴۶۰

پمپئو: فشارها بر ایران ادامه می‌یابد

وزیر امورخارجه آمریکا یک روز پس از تبریک پوشالی نوروز به مردم ایران گفت که فشارهای اقتصادی و سیاسی واشنگتن بر ایران ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا که در سفر منطقه‌ای به سرزمین‌های اشغالی رفته است در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز در راستای سیاست ایران‌هراسی ضمن ادعای این که ایران قصد گسترش نفوذ خود در خاورمیانه را دارد، گفت که فشارهای اقتصادی و سیاسی واشنگتن بر ایران ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو در ادامه ادعاهایش گفت: شاهد هستید که ما اکنون شبه نظامیان [مورد حمایت ایران] در داخل عراق را گروه تروریستی اعلام کرده‌ایم. ملاحظه می‌کنید که شناسایی کرده‌ایم. شاهد هستید که ما مؤسسه‌های مالی و عوامل مالی که در انتقال غیرقانونی پول و در حمایت از حوثی‌ها، حماس و حزب‌الله فعالیت داشتند را شناسایی کرده‌ایم. دولت [آمریکا] تلاش‌هایی جدی و گسترده برای مقابله با اقدامات ایران (در منطقه) انجام داده است.

وی همچنین به موضع‌گیری جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخصوص بلندی‌های جولان (در سوریه) اشاره کرد که به تازگی گفته بلندی‌های جولان متعلق به رژیم صهیونیستی است. ترامپ سال گذشته نیز در ادامه سیاست‌های حمایتی‌اش از رژیم صهیونیستی سفارت آمریکا در راضی اشغالی را از تل‌آویو به قدس شرقی منتقل کرد.

وزیر امورخارجه آمریکا علاوه‌ بر این در گفت‌وگویی با شبکه العربیه بار دیگر مدعی شد که ایران سلاح و موشک در اختیار حوثی‌های یمن قرار می‌دهد و امیدوار است که فشارها بر ایران حوثی‌ها را متقاعد کند که به میز سیاسی بازگردند.

پمپئو در بخش دیگری از این مصاحبه نیز مدعی شد که حوثی‌ها خط مشی خود را از مقامات ایران می‌گیرند.

مقامات آمریکا که خود با سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ طلبانه‌شان عامل اصلی بی‌ثباتی و هرج و مرج در خاورمیانه هستند در حالی با ادامه سیاست‌های خصمانه‌شان علیه ایران تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی را برای مشکلات منطقه مقصر جلوه دهند که ایران بارها این ادعاهای بی‌اساس را رد کرده و تاکید دارد که کشورمان هرگونه دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را رد می‌کند. مقامات ایرانی تاکید می‌کنند که هیچ‌گونه تسلیحات به حوثی‌ها نداده‌اند و موشک‌های آنها متعلق به خودشان بوده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پمپئو وزیر خارجه آمریکا تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد

ایتنا - در ماه های اخیر به دلیل مشکلات متعدد، به ویژه سختی شارژ، اقبال خریداران برای خرید خودروهای برقی در ایالات متحده کاهش یافته است.
تسلا اواخر روز جمعه ۲۰۰۰ دلار از قیمت سه مدل از پنج مدل خود در ایالات متحده را کاهش داد. این کاهش قیمت، نشانه دیگری از چالش‌هایی است که این غول خودروساز برقی به رهبری میلیاردر آمریکایی ایلان ماسک با آن مواجه است.

این اقدام پس از سقوط شدید سهام تسلا در روز جمعه انجام شد که به دنبال آن، تمامی سودهای کسب شده در سال گذشته این شرکت از بین رفت. قیمت سهام تسلا در سال جاری تاکنون حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

در ماه های اخیر به دلیل مشکلات متعدد، به ویژه سختی شارژ، اقبال خریداران برای خرید خودروهای برقی در ایالات متحده کاهش یافته است.

کاهش تقاضا برای خودروهای برقی در آمریکا به دلیل مشکلات متعددی از جمله کمبود و سختی دسترسی به شارژر، انتظار طولانی برای شارژ و رقابت فزاینده از سوی برندهای لوکس مانند مرسدس بنز و بی‌ام‌و، از جمله عواملی هستند که به این افت قیمت‌ها دامن زده‌اند.

در کنار این مشکلات تسلا یک مسئله دیگر هم دارد، رقبای لوکس تسلا نظیر مرسدس بنز و بی ام دبلیو در بازار به شدت رقابتی آمریکا خودروهایی به مراتب با کیفیت تر و زیباتر را با قیمت‌های مناسب در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

تسلا قیمت‌های مدل Y، یک SUV کوچک که محبوب‌ترین مدل تسلا و پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی در ایالات متحده است را کاهش داده است. همچنین قیمت های مدل‌های X و S، که مدل‌های قدیمی‌تر و گران‌تر آن هستند نیز با کاهش مواجه شده‌اند. این در حالی است که قیمت سدان مدل ۳ و سایبرتراک ثابت ماند.

این کاهش قیمت سبب شده است تا قیمت شروع در ایالات متحده برای مدل Y به ۴۳ هزار دلار، مدل S به ۷۳ هزار دلار و مدل X به ۷۸ هزار دلار کاهش یابد.

ماسک در اوایل روز شنبه در ، پلتفرم ایکس نوشت که هزینه یک تسلا سطح پایه پس از احتساب اعتبار مالیاتی فدرال و صرفه جویی در بنزین تنها ۳۰ هزار دلار است.

اما در حالی که برخی منتظر معرفی مدل ۲، یک خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت از تسلا بودند، گزارش‌هایی مبنی بر احتمال کنار گذاشتن این پروژه توسط ماسک منتشر شده است. این موضوع، ابهامات بیشتری را در مورد آینده این شرکت ایجاد کرده است.

اخیراً این شرکت اعلام کرد که قرار است ۱۰ درصد از کارکنان خود را در سطح جهانی، یعنی حدود ۱۴ هزار شغل را کاهش دهد. این شرکت همچنین اعلام کرد که تقریباً ۴۰۰۰ دستگاه از سایبر تراک های خود را پس از کشف این موضوع که پدال گاز ممکن است گیر کند و احتمالاً باعث شتاب ناخواسته خودرو و افزایش خطر تصادف شود، فراخوان کرده است.

ماسک روز شنبه تایید کرد که سفر برنامه ریزی شده برای تعطیلات آخر هفته به هند برای دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور را به دلیل «تعهدات بسیار سنگین تسلا» به تعویق انداخته است. او در ایکس گفت که مشتاقانه منتظر برنامه ریزی مجدد این سفر برای اواخر سال جاری است.

این در حالی است که تسلا قرار است روز سه‌شنبه نتایج مالی سه ماهه اول خود را ارائه دهد.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که به دلیل افزایش رقابت و عدم موفقیت در جذب خریداران بیشتر با وجود کاهش قیمت‌ها، فروش جهانی این شرکت در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم | شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد
  • نتانیاهو : فشارها بر حماس افزایش می‌یابد
  • انتقاد تند رهبر حوثی‌ها از آل سعود: آیات قرآن را از برنامه‌های درسی حذف کرده‌اند | به صهیونیست‌ها احترام می‌گذارید
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟