Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@10:43:49 GMT

تردد در جاده های برون شهری 10 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۹۵۲۰

تردد در جاده های برون شهری 10 درصد کاهش یافت

تین‌نیوز | 

مرکز مدیریت راه‌های کشور با تشریح آخرین وضعیت محدودیت ها و ممنوعیت های تردد در محورهای مواصلاتی برون شهری اعلام کرد: تردد خودروها در جاده ها در شبانه روز گذشته 9.9 درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌ های تردد شمار و گشت های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به ‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع اعلام شده،‌ بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به ‌روال عادی در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع تردد ثبت ‌شده در شبانه ‌روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2 هزار و 284 تردد شمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت حدود درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین از ترددهای برون شهری 5.2 درصد و اوج تردد نیز بین ساعت های 16 تا 17 بوده و کمترین تردد نیز بین ساعت های 4 تا 5 انجام شده است که مسافران با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعت های مناسب ‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

** محدودیت‌های ترافیکی ایام نوروز

با توجه به افزایش تردد و حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز سال 1398 و به منظور ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی از 25 اسفند 97 تا 17 فروردین 98 اعمال می شود.

بر این اساس، عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها و بزرگراه ها، محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که لازم شود ممنوع است.

همچنین در همه محورهای برون شهری که در ایام یاد شده، ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه هایی اعمال می شود که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در روز 13 فروردین ماه سال 98 در همه محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوعیت دارد.

تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج - چالوس از ساعت 12 روز هشتم و 11 فروردین ماه تا ساعت 2 بامداد روز بعد، از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تاریخ های یاد شده تا ساعت 2 بامداد روز بعد، از میدان امیرکبیر کرج به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج - چالوس از ساعت 12 روزهای 4، 9، 15، 16 و 17 فروردین ماه 98 تا ساعت 2 بامداد روز بعد، از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تاریخ های یاد شده تا ساعت 2 بامداد روز بعد، از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه است.

تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع، و تردد انواع کامیون و کامیونت از ساعت 12 ظهر روز 28 اسفندماه تا ساعت 24 روز سوم فروردین ماه و از ساعت 6 صبح چهارم فروردین تا ساعت 24 روز پنجم فروردین و از ساعت 12 ظهر روز هشتم فرودین ماه تا ساعت 2 بامداد روز 10 فروردین و از ساعت 12 ظهر روز 11 فروردین تا ساعت 22 روز 17 فروردین ماه از رودهن به آمل و بالعکس ممنوعیت دارد.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 روزهای 4، 9، 15 و 16 فروردین تا ساعت 2 بامداد روز بعد، از رودهن به سمت آب اسک ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انوع وسایل نقلیه از ساعت 14 تاریخ های ذکر شده تا ساعت 2 بامداد روز بعد، از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء) به صورت یکطرفه خواهد بود.

در محور فیروزکوه، تردد انواع تریلرها از ساعت 8 تا 24 هشتم فروردین ماه از مسیر جنوب به شمال تهران – فیروزکوه – قائمشهر ممنوع است.

تردد همه تریلرها از ساعت 8 تا ساعت 24 روزهای 4، 15 و 16 فروردین ماه از مسیر شمال به جنوب محور قائمشهر - فیروزکوه - تهران ممنوع شده است.

در آزادراه کرج- قزوین تردد انواع تریلر و کامیون در مسیر غرب به شرق از ساعت 7 تا ساعت 24روزهای 4، 9، 15 و 16 فروردین ممنوع شده است.

مسافران برای اطلاع از آخرین محدودیت ها و ممنوعیت های تردد در محورهای مواصلاتی برون شهری می توانند به پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت راه های کشور (http://www.141.ir) مراجعه کنند.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پلیس راه تعطیلات نوروز جاده سوختی و فاسد شدنی محورهای مواصلاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران

حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت استان در فروردین ماه امسال بیش از ۱۷۹ هزار تردد از وسایل نقلیه باری را رصد و پایش کرده و بیش از ۱۹ هزار تخلف اضافه تناژ بالای ده درصد مجاز شناسایی شده است این میزان از تخلفات معادل بیش از ۱۰ درصد تردد وسایل نقلیه سنگین بوده که عدد قابل توجهی می‌باشد.

او افزود: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است بنابراین کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد.

جهانیان گفت: بدین منظور اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران کریدور‌های اصلی حمل بار در استان را مجهز به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت کرده است.

او افزود: مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست که مزایایی، چون عدم اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: این سامانه با استفاده از سنسور‌های نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را به صورت هوشمند شناسایی کرده و اطلاعات آن را به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال می‌کند. در مرحله بعد در باسکول‌های ثابت پلیس راه وسیله نقلیه خاطی به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات از جمله اعمال جریمه، تخلیه بار و معرفی راننده و شرکت متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام می‌گردد. "

او افزود: از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بار نامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در استان جهت برنامه ریزی و مدیریت بر آن است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران