Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@23:08:08 GMT

ورود مسافران نوروزی به یزد 1.6 برابر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۹۶۰۸

ورود مسافران نوروزی به یزد 1.6 برابر افزایش یافت

سید مصطفی فاطمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت مسافران نوروزی استان 94 هزار نفر بود که این تعداد به 115 هزار نفر رسید.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش ورود مسافران پنجشنبه‌شب با حضور دستگاه‌های خدمت رسان و استاندار یزد کمیته اضطراری تشکیل شد که در این نشست در زمینهٔ تأمین سوخت ، نان و نقدینگی عابر بانک‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان خاطرنشان کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت‌ اسکان در مناطق ورودی به استان و شهر یزد سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها و محل نمایشگاه بین‌المللی برای اسکان مسافران در نظر گرفته شد.
وی بابیان اینکه در پارک کوهستان امکان برپایی چادر برای مسافران نوروزی فراهم شد، ادامه داد: با توجه به کاهش دمای هوا از جمعه‌شب، پارکینگ‌های شهرداری یزد هم برای برپایی چادر ویژه مسافران برنامه‌ریزی‌شده است .
فاطمی افزود: قبل از شروع سال جدید افزایش تعداد گردشگران نسبت به سال قبل به استان پیش‌بینی شد به همین علت اسکان یک الی 1.5 برابر مسافران مهیاست.
وی خاطرنشان کرد: برای نوروز 98 در استان 579 تخت در مهمان‌پذیرها، 90 تخت در هتل‌آپارتمان‌ها، هزار و 736 تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، 280 تخت در کمپ‌های کویر نوردی و 140 تخت در مجتمع‌های گردشگری پیش‌بینی‌شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد تصریح کرد: 20 شورای حل اختلاف و 20 قاضی کشیک آماده هستند که مشکلات و مسائل مردم و مسافران نوروزی را حل‌وفصل می‌کنند.
همچنین محمدعلی طالبی استاندار یزد شب گذشته در توتیتر خود از افزایش 160 درصد ورود مسافران نوروزی به استان خبر داد و نوشت: با توجه به تکمیل ظرفیت اسکان مراکز اقامتی استان ، کمیته اضطراری تشکیل شد و کار آماده‌سازی حسینیه‌ها، ورزشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها برای کمک به اسکان میهمانان آغازشده است.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد در کنار فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر در سال 1396 افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
2088/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 کوهستان مسافران مسافران نوروزی نمایشگاه بین المللی یزد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان نوروزی در ۷ بوستان پایتخت + آدرس

امیر قاسمی در مورد اسکان نوروزی هم وطنان و مسافران در تهران گفت: ۷ بوستان در مناطق ۴، ۱۳، ۱۵، ۱۹، ۲۱ و ۲۲ که تقریبا در مبادی ورودی تهران هستند، پیش بینی شده و شهرداری تهران تمام خدمات مورد نیاز مسافران اعم از سرویس بهداشتی و... را نصب کرده است.

وی گفت: همچنین از آنجایی که جنس مسافران در منطقه ۲۰ متفاوت است و عمدتا زائران برای زیارت عبدالعظیم حسنی (ع) به این منطقه مراجعه می‌کنند، تسهیلات بیشتری را در نظر گرفتیم، به گونه‌ای که با برخی مدارس صحبت کرده‌ایم تا نسبت به اسکان نوروزی مسافران اقدام کنند.

منبع: ایسنا 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۸۷۷ هزار مسافر نوروزی به شهر اصفهان
  • اسکان بیش از ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی بردسکن در نیمه اول تعطیلات
  • اسکان بیش از ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی در بردسکن
  • افزایش ۲ برابری ورود گردشگران نوروزی به سردشت
  • اسکان مسافران نوروزی در ایلام افزایش یافت
  • اسکان نوروزی در ۷ بوستان پایتخت + آدرس
  • افزایش ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۵۹ درصدی میزان اسکان مسافران نوروزی در ایلام
  • ورود ۹۰ هزار مسافر به عسلویه
  • افزایش ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در مریوان