Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@08:38:25 GMT

کلمات عبور در فیس بوک در امان نیستند

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۹۷۰۲

کلمات عبور در فیس بوک در امان نیستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، این تازه‌ترین رسوایی شرکت فیس بوک در ماه‌های اخیر است که نشان می‌دهد این شرکت برای حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران تلاش زیادی انجام نمی‌دهد و این بار افشا شده که کاربران گوگل بدون کسب اطلاع و رضایت شخصی کاربران می‌توانند به کلمه عبور آنها دسترسی یافته و انبوهی از اطلاعات خصوصی افراد را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیس بوک زمانی دست به این افشاگری در مورد خود زد که برایان کربز، یکی از نویسندگان حوزه امنیت سایبری از این آسیب پذیری مطلع شد و آن را به اطلاع دیگران رساند.

بررسی‌های وی نشان می‌دهد میلیون‌ها کلمه عبور که برخی از آنها مربوط به سال ۲۰۱۲ است با فرمتی ذخیره شده‌اند که دسترسی به آنها را برای بیش از ۲۰ هزار کارمند فیس بوک تسهیل می‌کند.

البته فیس بوک مدعی شده هیچ نشانه‌ای از سوءاستفاده کارمندانش از این ضعف آن در دسترس نیست.

فیس بوک این موضوع را به اطلاع میلیون‌ها کاربر شبکه اجتماعی خود و نیز هزاران کاربر اینستاگرام رسانده و می‌گوید نیازی به تغییر کلمات عبور توسط کاربران نیست.

کد خبر 4573439

منبع: مهر

کلیدواژه: فیس بوک شبکه اجتماعی امنیت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است

باشگاه تراکتور اعلام کرد که اسامی مطرح شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، جزو گزینه‌های مدنظر این باشگاه نیستند.

به گزارش مشرق، پس از جدایی توافقی پاکو خمس از تراکتور تبریز شایعات زیادی در رابطه با جایگزین سرمربی اسپانیایی بر روی نیمکت تی‌تی‌ها به گوش می‌رسید.

حالا اما این اعلام کرد: «مذاکرات برای معرفی سرمربی جدید تیم با چند گزینه پُرافتخار در حال پیگیری و رفع برخی موانع موجود بوده است و اسامی مطرح شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، جزو گزینه‌های مدنظر باشگاه نیستند».

دیگر خبرها

  • لیست پائز برای لیگ ملت‌های والیبال/ موسوی و غفور نیستند
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • کدام بیمارستان‌ها به سامانه نوبت دهی الکترونیک متصل نیستند
  • فرمانده بزرگترین واحد امان در صف استعفا از ارتش رژیم صهیونیستی
  • سر جیم رتکلیف: می‌دانستم هواداران منچستریونایتد صبور نیستند
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است
  • ورزش و سیاست یگانه در واقعیت، بیگانه در کلمات!
  • (ویدئو) خوشحالی پس از گل و بی‌امان هوادار نابینای نساجی مازندران