Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: 16 نفر از محکومان ایرانی که سال ها دوران محکومیت خود را در زندان های جمهوری آذربایجان و تایلند می گذراندند با رایزنی وزارتخانه های دادگستری و امورخارجه به کشور منتقل شدند.

«محمود عباسی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: این انتقال در دو روز گذشته همزمان با آغاز سال جدید انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسی ادامه داد: اتهام بیشتر این افراد، قاچاق مواد مخدر است که در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان باید ادامه محکومیتشان را در زندان های کشور بگذرانند.
وی با هشدار به هموطنانی که به کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا سفر می کنند، افزود: در این کشورها قوانین و مقررات سختگیرانه ای در زمینه قاچاق مواد مخدر وجود دارد به گونه ای که حتی برای چند عدد داروی روانگردان، مجازات های سنگینی پیش بینی شده که رهایی از آن غیر قابل اجتناب است.
عباسی یادآور شد: در پرتو دیپلماسی فعال حقوقی قضایی وزرای دادگستری و امور خارجه کشورمان در سال گذشته حدود ٧٠٠ نفر از محکومان دیگر کشورها که به طور عمده از زندانیان افغانستانی بوده اند به کشور خود منتقل و حدود 4٠٠ نفر از محکومان ایران از دیگر کشورها که تعداد قابل توجهی از آنها از ترکمنستان بوده اند به کشور تحویل شده اند.
معاون وزیر دادکستری در واکنش به اظهارات رییس هیات افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران که مدعی شده محکومان منتقل شده افغانستانی به اعدام محکوم شده اند و با انتقال آنان مانع از اعدام آنان شده اند، این اظهارات را بی پایه و اساس اعلام کرد.
عباسی تصریح کرد: محکومیت هیچ یک از زندانیان منتقل شده افغانستانی اعدام نبوده است و اگر حکم محکومیت آنان اعدام بود، نمی توانستیم آنان را به افغانستان منتقل کنیم.
رئیس کمیته انتقال محکومان خاطرنشان کرد: اینگونه اظهار نظرهای غیر سازنده، موجب تجدید نظر در انتقال سایر محکومان افغانستانی خواهد شد.
یادآور می شود : جمهوری اسلامی ایران به منظور کمک به خانواده زندانیان افغانستان و با نگاه حقوق بشری به موضوع، در سال 96 بیش از 650 نفر و در سال 97 نیز 650 نفر از محکومان افغانستانی را به کشور متبوعشان منتقل کرده است.
اجتمام**٣٢٢٩**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزارت دادگستري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸ محکوم متواری در شوش

فرمانده انتظامی شوش از دستگیری هشت محکوم متواری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد محمدی نسب اظهار کرد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و ‌سلب تحرک مجرمان و افراد قانون‌گریز، پلیس شوش طرح دستگیری محکومان متواری را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان با تلاش‌های شبانه‌روزی و اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی هشت نفر از محکومان متواری شدند و پس از هماهنگی با مقام قضایی، در عملیات‌های جداگانه هر هشت نفر دستگیر شدند.

محمدی‌نسب گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شوش بیان کرد: طرح دستگیری سایر محکومان در دستور کار قرار دارد و با مخلان نظم و امنیت عمومی به صورت قاطع برخورد قانونی می‌شود. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران  دستگیری ‌۵ هزار زمین‌ خوار در کشور

دیگر خبرها

  • ساحلی‌بازان به کشور بازگشتند
  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • جشن آب یا سال نو تایلندی / ببینید فقط از یک مراسم آب پاشی، تایلند چقدر درآمد داشته‌است (فیلم)
  • حمید نوری برای اجرای حکم به سوئیت امنیتی منتقل شد
  • رزمی کاران ایرانی قربانی کلاهبرداران روادید در تایلند
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد
  • دستگیری ۸ محکوم متواری در شوش
  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟