Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پایتخت، گفت: فضای کشور، فضای بسیار شادی است، امیدواریم همیشه شاهد این شادی باشیم، اولا شادی میلاد مولایمان علی (ع)، محبوب خدا، پیامبر (ص) و جهان انسانیت است، ما با افتخار بالای سرمان بگیریم و بگوییم مولایمان علی است، محبش فرا مذهبی است و شیعه و سنی او را دوست دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گوش و کنار کشور گروهی از امیرالمومنین(ع) عیدی ویژه گرفتند و توفیق اعتکاف پیدا کردند و سه روز مهمان ویژه خدا بودند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: برخی از جوانان مایل هستند که به حوزه بروند، خوشبختانه حوزه‌های علمیه آغوش خود را باز کرده‌اند و تا ۲۲ فروردین برای کسانی که می‌خواهند در حوزه علمیه بیایند و سخنگوی دین و اسلام شوند، باز است.

خطیب موقت نماز جمعه تاکید کرد: باید تشکر کنم از همه عزیزانی که در نوروز مشغول کار و تلاش هستند، اورژانس‌ها، پلیس، حمل و نقل و ... که مشغول کار و خدمت به مردم هستند، صدا و سیما خدا خیرش دهد و باید کمک کند که ایام شاد مردم، شاداب‌تر بگذرد.

وی افزود: مسئولان به کمک و خدمت کسانی که در منطقه آنها سیل آمده، بشتابند باید دست به دست هم دهیم تا مشکل مردم حل شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از سال ۷۳ نامگذاری سال‌ها را شروع کردند که تدبیر بسیار حکیمانه‌ای بوده و تشریفاتی نیست، این نامگذاری‌ها شعار هم نیست، بلکه کار کارشناسی شده و نیاز و پر کردن خلاء‌های کشور در آن در نظر گرفته شده است.

آیت‌الله خاتمی گفت: چندین سال است که رهبر انقلاب به درست تشخیص دادند که مشکل اصلی کشور، مشکل اقتصادی است و طرح اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، امسال هم ایشان بحث رونق تولید را مطرح کردند که از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است، لذا رسانه‌های شنیداری، دیداری، مکتوب و مخصوصا صدا و سیما کلیدی دارد.

وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی کشور نیاز به گفتن ندارد، اما ۵ نکته در عرصه تولید است، اول اینکه رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی کنند و این فرهنگ سازی بسیار مهم است، صدا و سیما در این عرصه می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد.

آیت الله خاتمی گفت: نکته بعدی تولیدِ مرغوب است و اگر کالا مرغوب باشد نیاز به تبلیغ ندارد، به خصوص باید در صادرات به این نکته توجه کرد. امنیت اقتصادی در رونق اقتصادی نقش کلیدی دارد و مبارزه با فساد و قاچاق بخش از امنیت اقتصادی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران  تصریح کرد: برای رونق تولید باید کار را آسان کرد و اگر تولید کننده ببیند در تولید با کاغذ بازی اداری روبه رو است، کار را رها می‌کند چراکه با کاغذ بازی نمی‌توان انتظار رونق تولید را داشت. اگر این موضوع به قانو‌ن‌گذاری و اجرایی مربوط است، باید تلاش کنند تا راه این مسئله باز شود.

وی ادامه داد: شرط رونق اقتصادی جلوگیری از وارادات غیر ضروری است، محصولاتی که در داخل کشور وجود دارد اگر از خارج وارد شود، رونق اقتصادی شکل نمی‌گیرد، فرمایش رهبر انقلاب در سال سند بالادستی است و مجریان قانون باید رونق اقتصادی را اصل قرار داد و فقط شعار ندهند.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: در پایان سال گذشته دو سفر مهم صورت گرفت، یکی سفر رئیس جمهور به عراق بود و یکی سفر سرلشکر باقری به سوریه بود، آمریکا از مدت‌ها قبل گفته بود که ما در غرب آسیا باید خاورمیانه جدید را شکل دهیم و مقصود آن‌ها از خاورمیانه جدید این بود که عراق، سوریه و لبنان را در سلطه بگیرند، اما به فضل خدا نتن‌ها خواسته ان‌ها محقق نشد، بلکه مقاومت ضد آن‌ها تشکیل شده است.

وی افزود: این سفر‌ها مقاومت را تکمیل مرد، مقاومتی که خار در چشم استکبار و استخوان در گلوی استکبار است و به فضل خدا این مقاومت طومار زندگی استکبار را در هم خواهد کوبید.

هفته گذشته در نیوزیلند تروریست‌ها حمله کردند و نمازگزاران جمعه را به گلوله بستند، عامل جنایت با صراحت خود را نژاد پرست و هم فکر ترامپ نامید، در هر جنایتی یک مباشر و یک سببی هست، سبب این جنایت سال‌های اسلام هراسی دنیای غرب است، در حقیق گلوله‌های آن‌ها به جان مسلمان ثابت کرد، همفکران این تروریست‌ها حاضر نشدند بگویند حمله تروریستی بوده یعنی این نامرد‌ها اگر مسلمان کشته شود آن را تروریستی نمیدانند و میگویند این یک حمله مسلحانه است.

 

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی نماز جمعه رهبر انقلاب رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف با اصلاح یارانه‌های انرژی مبتنی بر نفر محقق می شود

زهرا فلاحی با اشاره نمود شعار سال در جهت جلب مشارکت مردم در حوزه انرژی اظهار کرد: در مدل تخصیص سهمیه انرژی معادل مصرف بهینه برای هر نفر اگر یک خانوار انرژی را تا حد مطلوب مصرف کند، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد و اگر مصرف کمتر از سهمیه باشد، به قیمت وارداتی انرژی کمتر مصرف شده، این انرژی را در بازار مبادلات انرژی به فروش خواهند رساند و مردم منفعت اقتصادی کسب خواهند کرد و در عوض اگر مصرف بیش از سهمیه باشد، باید هزینه واقعی و وارداتی انرژی را خریداری و مصرف کنند که با این سازوکار اصلاح شده یارانه انرژی افراد تشویق خواهند شد تا مصرف خود را کاهش دهند و به الگوهای استفاده بهینه پایبند باشند و همچنین هر چه بیشتر کاهش مصرف دهند، منفعت مالی بیشتری کسب خواند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال، هدف اصلی اصلاحات اقتصادی کشور در جهت تحقق مشارکت مردم در راستای رشد تولید و توسعه اقتصادی به عنوان محور اصلی سیاست های کشور برای سال 1403 تعیین شده است. بدون مشارکت معنادار مردم در توسعه اقتصادی، هر گونه رشد اقتصادی به دست آمده تأثیر محدودی بر زندگی شهروندان خواهد داشت. نقش مردم در کمک به رشد اقتصادی کشور به ویژه در بخش انرژی را نمی توان نادیده گرفت. با استفاده از قدرت و سرمایه افراد می توان مکانیسم های جذابی برای توسعه اقتصادی بیشتر در بخش انرژی ایجاد کرد.

فلاحی با اشاره به اهمیت به کارگیری سرمایه مردمی در جهت توسعه میادین مشترک گفت: یکی از حوزه‌های کلیدی که مردم می‌توانند در آن نقش بسزایی داشته باشند، تولید نفت و گاز است. با استفاده از سرمایه های خرد مردم می توان منابع مالی مشترک نفت و گاز را تامین کرد که منجر به افزایش تولید و منافع اقتصادی شد. علاوه بر این، هدایت نقدینگی در جامعه به سمت پروژه های انرژی می تواند منابع جدید تامین مالی را باز کند و سرمایه گذاری در این بخش را ارتقا دهد.

این کارشناس انرژی به دیگر جنبه مشارکت مردم در مصرف بهینه انرژی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از جنبه های مهم که نیازمند توجه ویژه است، کاهش هدر رفت انرژی و ارتقای مصرف بهینه انرژی در بین مردم است. الگوهای مصرف انرژی در خانوارها، مانند گاز برای گرمایش، برق برای لوازم خانگی و بنزین برای حمل و نقل، تأثیر مستقیمی بر مصرف کلی انرژی دارند. برای ایجاد انگیزه در شیوه های مصرف بهینه، ارزیابی مجدد مکانیسم یارانه انرژی در بخش خانگی ضروری است. به جای ارائه قیمت سرکوب شده توسط دولت، یک رویکرد موثرتر تخصیص سهمیه انرژی معادل مصرف بهینه برای هر نفر خواهد بود. در مدل تخصیص سهمیه انرژی معادل مصرف بهینه برای هر نفر اگر یک خانوار انرژی را تا حد مطلوب مصرف کند، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد و اگر مصرف کمتر از سهمیه باشد، به قیمت وارداتی انرژی کمتر مصرف شده، این انرژی را در بازار مبادلات انرژی به فروش خواهند رساند و مردم منفعت اقتصادی کسب خواهند کرد و در عوض اگر مصرف بیش از سهمیه باشد، باید هزینه واقعی و وارداتی انرژی را خریداری و مصرف کنند که با این سازوکار اصلاح شده یارانه انرژی افراد تشویق خواهند شد تا مصرف خود را کاهش دهند و به الگوهای استفاده بهینه پایبند باشند و همچنین هر چه بیشتر کاهش مصرف دهند، منفعت مالی بیشتری کسب خواند کرد.

وی گفت: ایجاد مکانیسم‌های جذاب برای بهینه‌سازی مصرف انرژی با اعطای سهمیه‌های انرژی منطبق بر الگوی بهینه مصرف، فرصتی منحصربه‌فرد برای مشارکت مردم در پیشبرد رشد اقتصادی و پایداری انرژی فراهم می‌کند. با ترویج مصرف مسئولانه انرژی، توانمندسازی افراد برای کنترل عادات مصرفی خود و تقویت کارایی، کشور می تواند منافع اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی را باز کند. از طریق اقدامات پیشگیرانه برای ایجاد انگیزه برای مصرف بهینه انرژی، کشور می تواند در جهت آینده انرژی پایدارتر و مرفه برای همه شهروندان خود تلاش کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف با اصلاح یارانه‌های انرژی مبتنی بر نفر محقق می شود
  • موانع مشارکت مردم در رونق اقتصادی چیست؟
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، شعار سال را محقق می کند
  • روایت دکتر کلانترمعتمدی از همراهی با دکتر مرندی | در ایران به ما می‌گفتند امریکایی! + فیلم
  • رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید