Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@20:43:04 GMT

آبخیزداری خوانسار سال ۹۷ با هزینه ۱۲ میلیارد ریالی

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۹۹۲۳

آبخیزداری خوانسار سال ۹۷ با هزینه ۱۲ میلیارد ریالی

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوانسار گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی برای عملیات آبخیزداری در ۱۳۰ هکتار از مراتع شهرستان خوانسار و ۱۷۰ میلیون تومان از همین محل برای اجرای بندهای آبخیزداری هزینه شده است.

«ابراهیم پورهاشمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در  شهرستان خوانسار، با بیان اینکه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی برای عملیات آبخیزداری در ۱۳۰ هکتار از مراتع شهرستان خوانسار و 170 میلیون تومان  از همین محل برای  اجرای بندهای آبخیزداری در سال ۹۷  هزینه شده است، گفت: 250 هکتار ازمراتع با هدف جلوگیری از جاری شدن روان آبها، فرسایش خاک و رسوب زدایی پشت سدها، تقویت پوشش گیاهی، تأمین خوراک دام، افزایش رطوبت زمین و فراهم شدن شرایط رشد گیاهان، اثرات زیست محیطی مانند تولید اکسیژن  جنگل کاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوانسار با یادآوری اینکه ۱۱۰ هکتار ازاراضی  مراتع عملیات کپه کاری و جنگل کاری با هدف مقابله با فقر پوشش گیاهی از محل اعتبارات داخلی اصلاح و احیا صورت گرفته است، بیان کرد: مهم‌ترین مشکل و چالش منابع طبیعی در شهرستان خوانسار فقر پوشش گیاهی، چرای بی رویه دام به ویژه در خارج از فصل و غرق، تخریب و تجاورز به اراضی ملی است.

 

وی نداشتن سفره های آب زیر زمینی در خوانسار را دلیلی بر نداشتن فرونشست زمین عنوان کرد و افزود: فقر پوشش گیاهی در ناحیه شمال و شمال شرق شهرستان مانند منطقه رحمت آباد، تجره، مهرآباد و خم پیچ به دلیل خشکسالی و چرای بی‌رویه دام قابل مشاهده است.

 

پور هاشمی با اشاره به اینکه عرصه های مرات خوانسار، 75 هزار هکتار که یک سوم آن مفید و با تیپ غالب آن درمنه و گون است از سه مورد خلع ید و صدور مجوز پروانه تمدید چرای دام برای بیش از پنج هزار واحد دامی  خبر داد و گفت: ظرفیت مراتع خوانسار برای ۳۴ هزار واحد دامی آمادگی دارد ولی بالای ۴۵ هزار واحد دام در شهرستان وجود دارد./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان اعتکاف مراسم اعتکاف چهارشنبه سوری خبرگزاری نوروز عید نوروز ایام نوروز خوانسار آبخیزداری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۲ میلیارد ریالی خیران نیک‌اندیش در جشن گلریزان سرباز

  فرامرز دانش، فرماندار شهرستان سرباز   اظهار کرد: خیران و نیکوکاران باید در این ماه گامی جهت بخشش زندانیان در راستای انجام کار ماندگار، شایسته و شاد کردن خانواده‌های آن‌ها بردارند.

وی جشن گلریزان را تصویر خداپسندانه ای از شکوه انسانی در ماه میهمانی خداوند دانست و افزود: از محبوب‌ترین کارها در پیشگاه خداوند شاد کردن مسلمانان و کمک به همنوع است.

فرماندار شهرستان سرباز رسالت ستاد دیه را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر برشمرد و عنوان کرد: جمع‌آوری و هدایت کمک‌های مردمی در جهت آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد، عملی خداپسندانه و رضایت عامه مردم را در پی دارد.

وی گفت: خیرین که متشکل از متصدیان، خبازیها، جایگاه‌ها، صاحبان صنوف، سرمایه‌داران و نیکوکاران شهرستان سرباز  در مراسم جشن گلریزان، مبلغ ۲ میلیارد ریال به ستاد دیه شهرستان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد کمک مالی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • خسارت ۳ میلیارد ریالی به تأسیسات شهرستان دیر
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • کمک ۲ میلیارد ریالی خیران نیک‌اندیش در جشن گلریزان سرباز
  • ساخت ۲۳۴ مسکن خیرساز در شهرستان خوانسار
  • آبگیری ۱۱ سازه آبخیزداری شهرستان درمیان
  • ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در قلمرو فرسایش آبی است
  • ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس