Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@07:56:33 GMT

شرکت بیش از ۳هزار و ۵۰۰نفر معتکف در ۲۷مسجد خمینی شهر

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۹۹۳۰

شرکت بیش از ۳هزار و ۵۰۰نفر معتکف در ۲۷مسجد خمینی شهر

حجت الاسلام کوچکی گفت: حدود ۳هزار و ۶۷۶نفر معتکف در مراسم معنوی اعتکاف ۲۷مسجد در شهرستان خمینی شهر شرکت دارند.

حجت الاسلام «سیدمحسن کوچکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خمینی شهر گفت: باتوجه به آمار شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف وظیفه مسئوولان فرهنگی سنگین تر شده که اعتکاف فرصت مناسبی برای آگاهی بخشی به خانواده ها در هر زمینه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به اینکه اعتکاف امسال با بهار طبیعت مصادف شده، اظهار کرد:  برای بهتر برگزار شدن مراسم اعتکاف یک دوره آموزش مهارتی برای مبلغین فعال حوزه ها و برگزار کنندگان مراسم اعتکاف برگزار کردیم تا بتوانند مطالب مربوطه را بهتر و مطلوب تر به معتکفین انتقال دهند.

وی با اشاره به گزارشی از اعتکاف سال گذشته گفت: اعتکاف سال گذشته در  26 مسجد سطح شهرستان خمینی شهر با حضور حدود  3هزار و 755 نفر معتکف برگزار شد که از این تعداد حدود 2هزار و236نفر خانم ها وحدود 1هزار و 459 نفر معتکف مرد شرکت داشتند.

حجت الاسلام کوچکی با بیان اینکه برای برگزاری مراسم اعتکاف قانونی وجود ندارد و شهرهایی که معتکف زیاد دارد حتما باید پیرو یک نظام  قانونمند مراسم اعتکاف را برگزار کنند، خبر داد: در سال جاری در 27مسجد در شهرستان خمینی شهر مراسم معنوی اعتکاف را میزبان هستند که حدود 3هزار و 676نفر معتکف شرکت کرده و 15مبلغ دینی نیز در این رویداد بزرگ معنوی فعالیت دارند.

وی ابراز کرد: برگزارکنندگان مراسم معنوی اعتکاف باید یک انسجام و همبستگی بین متولیان مساجد محلات برقرار کنند تا بتوان به یک نقطه واحد دست یافت و وظیفه مسوولان فرهنگی در این مدت زمان سنگین تر می شود که باید بتوانند از لحظه لحظه این دقایق نتایج خوبی را بدست آورند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خمینی شهر بیان کرد: در شهرستان شورای اعتکاف تشکیل شده که به موضوعات مختلف برای برگزاری این مراسم تبادل نظر دارد که در بخش های فرهنگی راهبردی، آموزش، تدارکات برنامه ریزی هایی می کند.

وی تصریح کرد: خمینی شهر در بحث اعتکاف بین شهرستان های استان حرف اول را می زند که مسوولان می توانند از این پتانسیل استفاده کنند و با همفکری و ارائه راهکار و راه حلی برای رفع آسیب های موجود در جامعه اندیشید که متاسفانه برخی مسوولان شهرستان و ادارات کم کاری و رخوت و سستی برای همکاری در اجرای برنامه معنوی اعتکاف نشان می دهند./

پایان پیام/556

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان اعتکاف مراسم اعتکاف چهارشنبه سوری خبرگزاری نوروز عید نوروز ایام نوروز سال نو اعتکاف ماه رجب برگزاری مراسم معنوی اعتکاف مراسم اعتکاف اعتکاف خمینی شهر سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد

 احمد نوذری مدیر کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) مهاباد امروز در حاشیه آیین اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هر سری از این جهیزیه‌ها شامل اقلام اساسی زندگی مانند یخچال، اجاق‌گاز، تلویزیون، جاروبرقی و لباسشویی بود که از سوی این نهاد تامین شده است.

وی افزود: ارزش ریالی مجموع هر سری جهیزیه اهدا‌شده ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده ضمن اینکه اقلام اهدا شده نیز اغلب از نوع تولیدات داخلی است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اضافه کرد: نهادینه‌کردن ازداوج آسان، تشویق جوانان برای ازدواج به‌هنگام و کمک به نوعروسان نیازمند برای تشکیل زندگی از اهداف این برنامه است.

وی با اشاره به اینکه طی امسال توزیع چند مرحله دیگر جهیزیه ادامه خواهد داشت، گفت: پارسال در مجموع ۱۱۸ سری جهیزیه با ۸۵ میلیارد ریال هزینه و با هدف ترویج امر ازدواج و کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت به نوعروسان نیازمند تحت‌پوشش این نهاد در شهرستان اهدا شد.

نوذری ادامه داد: خیّران برای شرکت در اقدامات خداپسندانه می‌توانند وجوه نقد خود را به شماره حساب بانک ملی ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه پرداخت ۸۸۰۲۳۷۵۵۸ و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۲۳۱۰ کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) واریز کنند.

وی تاکید کرد: همچنین خیّران می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۰۴۴۱۰*۸۸۷۷* ویژه کمیته امداد مهاباد مبالغ اهدایی خود را برای کمک به نیازمندان واریز کنند.

در شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد حدود ۱۲ هزار نفر زیرپوشش کمیته‌امداد هستند که از این تعداد ۷۰ درصد در مناطق شهر و مابقی هم در روستا‌ها ساکن هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پرواز‌های فرودگاه امام خمینی در حال انجام است
  • پروازهای شارجه و دبی از سر گرفته شد
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • پایش صلاحیت حرفه‌ای ۲۷۰ نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس
  • مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد
  • اجتماع مردمی وعده صادق با مداحی حسین طاهری برگزار می شود
  • صدور ۳هزار و ۷۶۰ مورد شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی