Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@19:50:24 GMT

چرا داور دربی انتخاب نمی‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۰۰۳۳

چرا داور دربی انتخاب نمی‌شود؟

رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اعلام کرد دو گزینه برای قضاوت دربی پایتخت نهایی شده اند و یکی از آنها این مسابقه را سوت می زند.

به گزارش ورزش سه، با وجود اینکه چند روز قبل سهرابی سرپرست کمیته داوران فدراسیون اعلام کرد داور دربی انتخاب شده و نامش به زودی اعلام می شود اما حالا داود رفعتی رییس دپارتمان داوری می گوید این موضوع نهایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این باره همه شایعات حکایت از انتخاب اشکان خورشیدی به عنوان داور دربی شمارع 89 پایتخت حکایت دارد اما حالا داوود رفعتی حرف های جدیدی در این خصوص می زند. او گفته است: «به ۲ گزینه  نهایی برای انتخاب داور شهرآورد ۸۹ رسیدیم و ۷-۸ فروردین نام آن را اعلام می‌کنیم. ابتدا باید با مهدی تاج،  رئیس فدراسیون فوتبال مشورت کنیم و سپس نام داور دربی اعلام می‌شود.»


مسابقه دربی پایتخت میان استقلال و پرسپولیس روز دهم فروردین ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

دربی (داربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دربی داربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۰۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس - سپاهان، تراکتور - استقلال با VAR

به گزارش "ورزش‌سه"، هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر با پیروزی استقلال و پرسپولیس که دو مدعی باقی مانده قهرمانی هستند، ادامه پیدا کرد و آبی‌پوشان توانستند با پیروزی در اراک همچنان به صدرنشینی ادامه بدهند. این هفته اما در شرایطی به پایان رسید که بحث و جدل بر سر مسائل داوری هم در تهران و هم اراک وجود داشت. 

هفته 24 رقابت‌های لیگ برتر نیز در روزهای پایانی هفته جاری و یکشنبه هفته آینده ادامه پیدا می‌کند. استقلال در تهران به مصاف شمس آذر قزوین خواهد رفت و پرسپولیس هم به آبادان سفر می‌کند تا با صنعت نفت بازی کند.

اما درخواست کمیته داوران فدراسیون فوتبال که در فصل جاری بیشترین فشارها را به دلیل اشتباهات متعدد داوری تحمل کرده برای برگزاری هر چه بهتر و بی‌حاشیه‌تر هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر است که استقلال باید در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف تراکتور برود و پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی از سپاهان میزبانی می‌کند.

در واقع درخواست کمیته داوران از ریاست فدراسیون فوتبال این بوده که شرایط برگزاری دو دیدار سرنوشت‌ساز هفته 25 با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی برگزار شود تا حرف و حدیث پس از پایان این دو مسابقه تعیین کننده به پایین‌ترین حد ممکن برسد. این درخواست در اتوماسیون اداری فدراسیون به تاج ارسال شده که هنوز پاسخی به همراه نداشته است.

این درخواست در حالی از سوی کمیته داوران به ریاست فدراسیون داده شده که پیش‌تر دو دربی رفت و برگشت پایتخت که هر دو با تساوی به پایان رسید، با استفاده از کمک داور ویدئویی و با قضاوت موعود بنیادی‌فر و وحید کاظمی انجام شد و البته سایر تیم‌های مدعی نظیر سپاهان و تراکتور به این وضعیت و تبعیضی که میان آنها  و استقلال و پرسپولیس وجود دارد، اعتراض داشتند.

حالا باید دید واکنش مهدی تاج و سایر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون به این درخواست چه خواهد بود و در صورت موافقت آنها چه زمانی این تصمیم به صورت رسمی تایید خواهد شد.

گفتنی است این درخواست کمیته داوران از ریاست فدراسیون در شرایطی مطرح شده که جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری خود پس از پیروزی در ورزشگاه امام خمینی اراک از مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ درخواست کرد که تمام بازی‌های باقی مانده استقلال و پرسپولیس با سیستم کمک داور ویدئویی برگزار شود.

در همین راستا روز گذشته نیز مهدی تاج در جریان انتخابات هیئت فوتبال استان گیلان درباره VAR مورد سوال قرار گرفت و قول داد که از فصل آینده مسابقات لیگ برتر با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بانوی داوری تکواندو ایران در پارالمپیک پاریس قضاوت می‌کند
  • احتمال برگزاری حساس‌ترین دربی تاریخ پایتخت!
  • قضاوت دو داور ژیمناستیک ایران در جام جهانی قطر
  • اعتراض سریع سپاهان به داور دربی اصفهان
  • کسب نشان جهانی فیده داور شطرنج شهرضایی
  • داور دربی اصفهان اعلام شد
  • داور زن تکواندو برای قضاوت در پارالمپیک به پاریس دعوت شد
  • داور دربی معوقه اصفهان مشخص شد
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد
  • پرسپولیس - سپاهان، تراکتور - استقلال با VAR