Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سمنان در سال ۹۸ به میزبانی مصلای امام خمینی (ره)، ضمن بیان اینکه نسخه‌های غربی برای توسعه کشور شفابخش نیست، ابراز کرد: ما معتقد هستیم که پیروی از رویکردهای غربی برای ملت ایران فقط دردسر دارد لذا باید تلاش کنیم تا با تکیه بر توان داخلی به توسعه دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم مشهد، افزود: باید به رهنمودهای معظم له توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

ضرورت توجه به منویات رهبری

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه هرگاه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کردیم راه کشور از مسیر توسعه و سربلندی گذشته است، ابراز کرد: معتقدیم که بالعکس در زمانی که به نسخه‌های پیچیده شده توسط غربی‌ها عنایت داشته باشیم، به سمت رخوت، رکود و حتی عقب گرد، حرکت خواهیم کرد.

مهدوی نژاد ضمن بیان اینکه حمایت همه جانبه از رونق تولید یکی از کلید واژه‌های سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم مشهد بود، تاکید کرد: عزت و سربلندی ایران در سایه حمایت همه جانبه از رونق تولید میسر می‌شود لذا باید با تلاش مضاعف برای خودکفایی اقتصادی، کشور را از مشکلات بیرون آورد.

وی با بیان اینکه به حمدالله و به پشتوانه ولایت فقیه، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، گفت: سربلندی ایران اسلامی در گرو عنایت به منویات ولایت فقیه است.

ضرورت توجه مسئولان به مسائل اقتصادی

خطیب این هفته نماز جمعه سمنان ضمن بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانشان از بعضی مسئولان که مشکلات اقتصادی را نتواستند کنترل کنند گلایه داشتند، گفت: مسئولان باید به منویات معظم له عنایت بیشتری داشته باشند.

مهدوی نژاد افزود: یکی از مطالبات ما از مسئولان این است که از صدر تا ذیل با درایت و توانمندی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین تاکید ایشان بر شعار سال مبنی بر رونق تولید تلاش کنند.

وی در دیگر بخش سخنان خود به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به مناسبت سال ۹۸ اشاره کرد و ابراز داشت: معظم له در پیام نوروزی از ملت ایران به دلیل حمایت از نظام جمهوری اسلامی رضایت داشتند و این امر نکته‌ای بسیار مهم است.

مردم کنار مسئولان هستند

امام جمعه موقت سمنان در ادامه گفت: مردم در کنار مسئولان هستند و با درایت باید برای رونق تولید در کشور برای سال ۹۸ تلاش شود که این مهم جز در سایه تکیه بر توان داخلی میسر نخواهد بود.

مهدوی نژاد بخش دوم سخنان خود را به ایام رجب اختصاص داد و با بیان اینکه خیل عاشقان الهی در ماه رجب مهمان نعمات الهی هستند، بیان کرد: از مسئولان استان سمنان که زمینه‌ساز برگزاری با شکوه مراسم اعتکاف شدند، تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: اعتکاف، این فریضه عبادی، در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد و همچنین حضور پرشور جوانان در این مراسم معنوی از دستاوردها و از رویش‌های انقلاب است که شاهد آن در سراسر استان سمنان هستیم.

اعتکاف فرصت خودسازی

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه آئین معنوی اعتکاف یکی از سنّت‌های با برکت اسلامی است، گفت: مسئولان باید زمینه حضور پرشور و بیشتر جوانان را در اعتکاف فراهم کنند چرا که این مراسم، فرصتی برای خودسازی است.

مهدوی‌نژاد به عید نوروز و مسافران نیز اشاره کرد و بیان کرد: این روزها سمنان میزبان زائران رضوی و مسافران نوروزی است لذا باید از همه مسئولانی که سفر زائران امام رضا (ع) را تسهیل می‌کنند تقدیر کرد و خطاب به آن‌ها اعلام کرد که ثواب خدمت رسانی به زائران کم از خدمت در بارگاه آن حضرت نیست.

کد خبر 4573675

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب

جامعه کشتی ایران با انتشار پیامی نسبت به پیام تبریک رهبر انقلاب به این رشته قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان مقتدرانه به عنوان قهرمانی قاره کهن رسیدند. شاگردان محسن کاوه در تیم کشتی آزاد با ۱۹۰ امتیاز و شاگردان حسن رنگرز نیز با ۲۰۰ امتیاز این عناوین ارزشمند را برای ورزش ایران به ارمغان آوردند.

در پی قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از جوانان کشتی‌گیر قهرمان صمیمانه تشکر کردند.

پس از انتشار این پیام علیرضا دبیر امروز چهارشنبه در گفت‌گویی تلویزیونی با تشکر از مسوولان بلند پایه نظام به خاطر پیام‌های تبریک جهت قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در آسیا گفت: از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم. یک پیام دلگرم‌کننده برای قهرمانی تیم‌های آزاد و فرنگی در قاره آسیا صادر کردند. امیدوارم این ولی خدا از ما راضی باشند تا امام زمان (عج) نیز از ما راضی باشد.

همچنین جامعه کشتی در پیامی از حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی کردند.

متن پیام به شرح زیر است:

با سلام و احترام خدمت رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی (دامه برکاته)؛

پیام شما در پی قهرمانی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت های آسیایی قرقیزستان، مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است.

به عنوان عضو کوچکی از ایران بزرگ اسلامی، برایمان مایه مباهات و افتخار است که توانستیم بار دیگر دل رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مردم عزیز را شاد کردیم و امیدواریم که با دعای خیر حضرتعالی و مردم شریف، در میادین بین‌المللی آینده موفق باشیم.

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی پاسخ شیطنت‌های خود را با دفاع مقتدرانه جمهوری اسلامی گرفت
  • عملیات «وعده صادق» مردم را دلگرم کرد
  • دفاع موشکی ایران در برابر اسرائیل ابهت امت اسلامی را به رخ جهانیان کشاند/مسئولان مشکلات معیشتی مردم را حل کنند
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیس دولت سیزدهم
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است
  • ۶۰ درصد اعتبارات شهرستان تنگستان تخصیص یافت