Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح‌الله حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به نام سال «رونق تولید» افزود: مقام معظم رهبری پیرو هر سال، نقشه راه را با نام‌گذاری شعار سال تعیین می‌کنند، امسال نیز موضوع اقتصاد را مدنظر قرار دادند و شعار امسال شعار «تولید رونق» است که امیدواریم همه واحدهای تولیدی را اعم از کوچک و بزرگ مورد توجه قرار دهیم و بی‌تردید با تحقق این امر، گشایش‌های خوبی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه دو اولویت را برای سال ۹۸ در نظر گرفته‌ایم، افزود: رویکرد اول تشکیل ستادی بود که در اسفندماه ۹۷ انجام شد و سعی کردیم از بضاعت، تجربه و نخبگی استان در شکل‌گیری این ستاد استفاده کنیم که وظیفه این ستاد، عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری خواهد بود.

حقیقی افزود: برای اینکه امسال بتوانیم رونق تولید را به همراه داشته باشیم باید به صورت علمی‌تر، عملیاتی‌تر، چابک‌تر و برنامه‌ریزی‌تر وارد عمل شده، به طوری که قادر به شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه همه مدیران‌کل را الزام کردیم که برای سال ۹۸ حتماً حداقل در پنج محوری کاری که مهم‌ترین کارشان محسوب می‌شود، نقشه راه هدف‌گذاری شده و دارای شاخص و قابل اندازه‌گیری داشته باشد، تصریح کرد: امیدواریم با این نقشه راهی که با هدف مشخص ترسیم می‌کنیم، بتوانیم چابک‌سازی خوبی در همه ابعاد ایجاد کنیم. البته این چابک‌سازی باید به صورت زنجیروار شکل بگیرد و امیدواریم نتیجه آن منجر به رونق تولید واقعی شده و مشکلات کشور کمتر شود، به گونه‌ای که در قواره اقتداری که کشور قرار دارد، در حوزه اقتصادی نیز به این قواره برسیم.

حقیقی با اشاره به اینکه اوج دشمنی آمریکا در سال ۹۷ بود و بر این اساس تلاش کردند که مشکلات اساسی را برای ایران اسلامی ایجاد، مردم را ناامید و شرایط فلج‌کننده‌ای را برای کشور ایجاد کنند، ادامه داد: این در حالی است که ایران اسلامی اقتدار خود را به پشتوانه مردم و با توکل به خداوند حفظ کرد و اوج این اقتدار ما در ۲۲ بهمن بود که ثابت کردند خواب بر هم زدن اتحاد و انسجام ملت هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

وی گفت: مردم انتقادات و مطالباتی دارند که به‌حق است ولی این انتقادات و مطالبات هیچ‌گاه مورد سوءاستفاده بیگانگان قرار نخواهد گرفت. ریشه اصلی مشکلات توسط دشمن طراحی شده است. مردم ما همواره ثابت کردند که به راه امام و رهبر فرزانه انقلاب پایبند هستند که این مهم توفیق کمی نیست و در کنار این توفیقات، کارهای خوبی نیز انجام شده است.

استاندار زنجان گفت: سرمایه گذاری در حوزه صنعت از ۲,۵۰۰ میلیار تومان در ۹۲ به ۷,۴۰۰ میلیارد تومان د سال ۹۷ رسیده که هدف گذاری کردیم در سال ۹۸ بیش از ۱,۰۰۰ میلیارد تومان دیگر در این حوزه سرمایه گذاری شود.

حقیقی افزود: هدف‌گذاری صادرات نیز در سال ۹۷ باوجود فشارهایی که داشتیم، ۵۰۰ میلیون دلار بود که به این هدف رسیدیم و این آمار نسبت به سال ماقبل خود جهش نیز داشته است.

وی ادامه داد: همچنین با وجود مشکلاتی که وجود داشت، اجازه ندادیم یک واحد صنعتی تعطیل شود و حتی ۶ واحد را نیز که راکد بود به چرخه واحدهای صنعتی اضافه کردیم.

کد خبر 4573582

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار زنجان فتح الله حقیقی سال رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • برخی ساختارها در حوزه جوانی جمعیت رفع شود