Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:30:16 GMT

سیلاب به 700 سردهنه زراعی مازندران آسیب زد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۰۳۸۵

سیلاب به 700 سردهنه زراعی مازندران آسیب زد

ساری - ایرنا - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران از آسیب سیل به 700 سردهنه زراعی این استان خبرداد و گفت که اکثر این سردهنه ها سنتی و تعداد کمی از سردهنه های آسیب دیده از نوع مدرن و بتنی بودند.

یکشنبه هفته جاری بارش شدید و سیل در مازندران رخ داد که دبی بالای آب رودخانه ها باعث تخریب سردهنه ها و موجب روانه شدن آب به زمین های کشاورزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیم یخکشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکثر سردهنه های تخریب شده مربوط به شهرسان های بابل ، بابلسر ، ساری ، سوادکوه و میاندورود است که این شرایط می تواند در وضعیت تامین آب زمین های کشاورزی در سال زراعی آینده تاثیر بگذارد.
وی با اشاره وجود بیش از 2 هزار سردهنه کشاورزی در استان مازندران اضافه کرد : اکثر این سردهنه ها به صورت سنتی و توسط کشاورزان ساخته شده اند که غالبا از استحکام لازم در برابر حوادث اینچنینی همچون سیل برخوردار نیستند .
به گفته مدیر عامل آب منطقه ای مازندران یکی از مشکلات این شرکت در استان ، سنتی بودن سردهنه های زراعی است که باوجود اینکه حجم زیادی از هدایت آب را انجام می دهند اما آسیب پذیر هستند.
وی در خصوص میزان خسارت وارده به سردهنه های مازندران براثر سیل اخیر گفت : با توجه به اینکه بسیاری از زمین های کشاورزی و سردهنه ها زیر آب هستند هنوز امکان بررسی و ارزیابی خسارت وجود ندارد .
یخکشی اظهار داشت : با فروکش کردن سیلاب و خشک شدن زمین ها و مشخص شدن سردهنه ها می توان میزان دقیق خسارت را اعلام کرد .
2096/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شركت آب مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی انهار کشاورزی در تالش

بهرام بهرام پور، مدیر منابع آب تالش از لایروبی ۳۷ کیلومتر از انهار کشاورزی و بازسازی و آبگذاری ۹۲ سردهنه در این شهرستان خبر داد.

او افزود: لایروبی ۳۷ کیلومتر طول انهار اصلی یعنی بیش از اولویت اعلامی اولیه در شهرستان تالش انجام شده است.

مدیر منابع آب تالش با اشاره به ساخت سردهنه‌های نصیری و امامی اسالم تصریح کرد: لایروبی و ایجاد نهرکهنه سرا جوکندان و نهر روستای ارباسر به وسیله ۳ دستگاه بیل زنجیری و یک دستگاه بیل بکو به پایان رسیده است.

به گفته بهرام پور، طی روز‌های آتی عملیات سردهنه سازی در سطح شهرستان تالش به اتمام خواهد رسید.

او همچنین گفت: با توجه به سنتی آبخور بودن مزارع تالش و آبگذاری انجام شده انهار و در دسترس بودن منابع آب از کشاورزان تقاضا داریم انجام شخم اراضی شالیزاری خود را با سرعت بیشتری به اتمام رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • تلاش بامدادی پرسنل امور برق شهرستان راسک و سرباز جهت اصلاح شبکه های برق آسیب دیده ناشی از سیلاب
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد
  • لایروبی انهار کشاورزی در تالش