Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: هر چه به سمت احیا جشن‌ها و آئین‌های سنتی خودمان حرکت کنیم و این موارد را احیا کنیم قطعاً جاذبه‌ای ایجاد کرده‌ایم و می‌توانیم از این طریق حتی به دنیا هم پیام‌های خوبی مخابره کنیم. محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، گفت: آئین و جشن‌های سنتی ایران واقعا درنوع خودش بی‌نظیر است و همزمان با تحول طبیعت این جشن‌ها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دنیا به این امر معتقد است که بسیاری از جشن‌هایی که همراه با سال نو شروع می‌شود، مناسباتی هم دارد که این مناسبت‌ها متناسب تحول طبیعت است بنابراین ما می‌توانیم از این فرصت، در جهت بازشناسی این جشن‌ها به دنیا استفاده کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اینکه بسیاری از آئین‌های سنتی ایران در حال از بین رفتن است، اظهارداشت: یک نمونه از این موضوع آئین «تَکُم گردانی» است که با دوره گردی در محله‌ها نوید عید نوروز را می‌داد و البته در این دوره گردی بسیاری از مفاهیم و مضامین آموزنده به مردم منتقل می‌شد.
این نماینده مجلس بیان داشت: هر چه به سمت احیا جشن‌ها و آئین‌های سنتی خودمان حرکت کنیم و این موارد را احیا کنیم قطعا جاذبه‌ای ایجاد کرده‌ایم و می‌توانیم از این طریق حتی به دنیا هم پیام‌های خوبی مخابره کنیم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر چینی‌ها و ژاپنی‌ها آنقدر موارد بی خاصیت را بزرگ جلوه می‌دهند که این موضوعات تبدیل به مراسمات بین‌المللی شده است در حالی که ما آئین‌های پرخاصیت زیادی داریم که هنوز نتوانسته‌ایم آن‌ها را به خوبی در جهان مطرح کنیم به طوری که جشن بادبادک می‌گیریم، اما جشن‌ها و آئین‌های سنتی خودمان را از یاد می‌بریم.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آئین ها و جشن ها تکم گردانی تحول طبیعت سال98 نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم زنده احیا مسجد بلال از رادیو فرهنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، همزمان با فرا رسیدن لیالی پر فضیلت قدر ویژه برنامه ای از گروه تاریخ و اندیشه به صورت زنده شنوندگان را با مراسم احیای مسجد بلال همراه می‌کند.
در این برنامه که در شب های ۱۹ ،۲۱ و۲۳ رمضان و ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان امام علی (ع) پخش می‌شود با قرائت دعای افتتاح آغاز با مداحی و سخنرانی ادامه پیدا کرد و در انتها مراسم قرآن بر سر و قرائت دعای جوشن کبیر پایان بخش مراسم و این برنامه است.
برنامه «بر کرانه قدر» در شب های قدر (۱۰ و ۱۲ و۱۴ فروردین ماه) ازساعت ۲۳:۳۰ تا ۲:۳۰ بامداد از رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • سفر به فرهنگ و آئین‌های سنتی مردمان لر
  • برنامه‌های شب قدر تلویزیون + جزئیات
  • پیام یولیان ناگلزمان به تیمو ورنر: درهای ورود به تیم ملی همچنان باز است
  • آئین وداع با پیکر شهید القدس «بهروز واحدی» برگزار شد + تصاویر
  • آئین گرگیعان در اهواز
  • مراسم زنده احیا مسجد بلال از رادیو فرهنگ
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • آئین گرگیعان در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) -اهواز
  • در قرآن ۷ مورد از نمونه‌های احیای مردگان در همین دنیا داریم
  • شعر خوب باید در معرض استفاده افکار عمومی دنیا قرار بگیرد