Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، ساکنان نوارغزه خود را برای شرکت در پنجاه و یکمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت در مرزهای این باریکه آماده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، هیأت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره طی فراخوانی خواستار حضور باشکوه فلسطینیان در تظاهرات امروز شده است.

این هیأت با اشاره به اینکه تظاهرات بازگشت تا تحقق اهدافش ادامه دارد، عنوان کرد که این تظاهرات دژی محکم در برابر تمامی طرح‌ها و توطئه‌ها علیه مسئله فلسطین و مایه امید تمامی فلسطینیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرات بزرگ بازگشت از ۳۰ مارس سال گذشته آغاز شده و تاکنون در این تظاهرات و فعالیت‌های مربوط به آن بیش از ۲۵۰ نفر طی آن به شهادت رسیده و نزدیک به ۲۹ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال صدها نفر از آنها وخیم است.

کد خبر 4573705

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی غزه تظاهرات بازگشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات علیه ممنوعیت کنگره فلسطین در برلین

صدها نفر در برلین علیه ممنوعیت کنگره فلسطین اعتراض کرده و شعارهای ضد اسرائیلی سر دادند که در جریان این اعتراضات ۹ نفر دستگیر شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، صدها نفر در برلین علیه ممنوعیت به اصطلاح کنگره فلسطین تظاهرات کردند. یک سخنگوی پلیس اعلام کرد که این اعتراضات حدود 1900 شرکت کننده داشته و در جریان این اعتراضات 9 نفر دستگیر شدند.

تظاهرکنندگان بعد از ظهر روز گذشته مقابل تالار شهر سرخ برلین تجمع کرده و از آنجا به طرف خیابان فردریش حرکت کردند. پلیس گفت: در اواخر تظاهرات، نیروهای امنیتی پلیس توسط شرکت کنندگان در تظاهرات مورد حمله قرار گرفتند. دستگیری های اولیه در همین راستا صورت گرفت.

طبق اطلاعات پلیس، نیروهای این نهاد امنیتی با 900 نفر در محل حضور داشت تا از حفاظت از تجمعات و اجرای ممنوعیت کنگره فلسطین اطمینان حاصل کند. سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که این عملیات قطعا فردا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

پلیس برلین کنگره جنجالی فلسطین را روز جمعه و اندکی پس از شروع آن متلاشی کرد. پلیس گفت که سازمان دهندگان یک سخنران را به این کنگره آوردند که از فعالیت سیاسی منع شده بود. پلیس این رویداد را پایان داد و همچنین ممنوعیت را در روزهای شنبه و یکشنبه اعلام کرد.

پلیس برلین حدود دو ساعت پس از آغاز «کنگره فلسطین» جنجالی در برلین آن را متوقف کرد. یکی از مقامات این موضوع را در اوایل شب به 250 شرکت کننده کنگره اعلام کرد و از آنها خواست تا سالن را ترک کنند.

به گزارش «تاگس اشپیگل»، این سلمان ابو سیتا 86 ساله، فعال حامی فلسطین است که بنا بر گزارش ها پس از طوفان الاقصی جنبش مقاومت فلسطین حماس علیه اسرائیل در ماه اکتبر از این حمله حمایت کرده است و قرار بود در این کنگره سخنرانی کند.

پیش از آغاز این «کنگره»، کای وگنر، شهردار برلین به شدت از این رویداد انتقاد کرد و اعلام کرد که پلیس در صورت بروز اظهارات ضدیهودی، اقدامات پیگیرانه ای را انجام خواهد داد. این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی گفت: غیرقابل تحمل است که کنگره به اصطلاح فلسطین در برلین برگزار شود. وگنر گفت: "ما یهودی ستیزی، نفرت و تحریک علیه یهودیان در برلین را تحمل نمی کنیم. به همین دلیل است که پلیس برلین در صورت بروز اظهارات یهودی ستیزانه یا جنایات در این نشست، اقدامات پیگیرانه ای انجام خواهد داد."

گروه ها و ابتکارات مختلف حامی فلسطین مردم را به این نشست بین المللی سه روزه با شعار «ما متهم می کنیم» دعوت کردند. این افراد بیش از همه شامل مواردی است که طبق ارزیابی مقامات امنیتی و اداره داخلی برلین، متعلق به «طیف تحریم» ضد اسرائیل هستند.

پس از انحلال "کنگره فلسطین" در برلین، سازمان دهندگان به شدت از اقدامات پلیس انتقاد کردند. در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز شنبه گفته شد که حقوق دموکراتیک تضعیف شده است.

برگزارکنندگان از ممنوعیت فعالیت ها اطلاعی نداشتند و فقط اندکی قبل از آن مطلع شده بود. از نظر برگزارکنندگان، اقدام پلیس غیرقانونی بود. اعتراضی به پلیس وارد شد تا جلسه ای که در واقع تا یکشنبه برنامه ریزی شده بود ادامه پیدا کند.

در اعتراضات روز گذشته در برلین علیه انحلال این کنگره معترضان شعارهایی مانند "فلسطین هرگز نخواهد مرد" یا "اسرائیل بمباران می کند - آلمان تامین مالی می کند" سر دادند.

حدود 900 پلیس در شهر مستقر شدند که بیشتر در جریان تظاهرات فعال بودند. پلیس برلین توانست حمایت هایی از شمال راین-وستفالن، هامبورگ و مکلنبورگ-پومرانی غربی دریافت کند.

محافل امنیتی همچنین گفتند که با هماهنگی مقامات امنیتی فدرال و ایالتی برلین، ورود چند فعال برجسته که می خواستند در کنگره شرکت کنند، ممنوع شده است.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در پلتفرم X، از این اقدام پلیس استقبال کرد. وی تاکید کرد: «این درست و ضروری است که پلیس برلین در به اصطلاح کنگره فلسطین اقدامات سختی انجام دهد. وی تاکید کرد: ما تبلیغات اسلامی یا نفرت علیه یهودیان را تحمل نمی کنیم.

اتحادیه پلیس اقدام سرکوبگرانه علیه این معترضان را "یک سیگنال قوی برای کسانی که از دموکراسی ما سوء استفاده می کنند یا به قاطعیت پلیس پایتخت شک دارند" خواند.

گروه‌های فلسطینی حمله ایران علیه اسرائیل را تبریک گفتندآرزوی کودکی آقازاده فلسطینی که هفته پیش اجابت شد + فیلم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صد و پنجاه و یکمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در سانفرانسیسکو آمریکا (فیلم)
  • برگزای تظاهرات حامیان فلسطین در مکزیک
  • گروه‌های فلسطینی: اسرائیل همچنان به نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد
  • فرصت جدید تکمیل مدارک آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد
  • خروش خشم مردمی علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش
  • اعتراضات علیه ممنوعیت کنگره فلسطین در برلین
  • ادعای ان‌بی‌سی نیوز: آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود
  • ما آماده‌ایم اسرائیلی‌ها هم آماده‌اند | آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود
  • پدافند دفاعی سوریه در حالت آماده باش قرار گرفت