Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@09:41:34 GMT

نگاه ائمه معصومین(ع) به دنیا، یک نظام اصلح است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۰۶۴۰

نگاه ائمه معصومین(ع) به دنیا، یک نظام اصلح است

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به تعبیر زیبای حضرت زینب(س) از سختی‌های دنیوی اشاره کرد و گفت: نگاه ائمه معصومین(ع) به دنیا، یک نگاه با رویکرد نظام اصلح و منطبق بر مطالح دنیایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در ویژه برنامه شهادت حضرت زینب(س) در آستان مقدس شمس الدین سیدمحمد(ع) علویجه با اشاره به صبر و بردباری آن بانوی بزرگ اسلام، اظهارداشت: حضرا زینب(س) در برابر سختی ها و دشواری ها تماما صبر کرد و در قیام امام حسین(ع) در برابر این همه مصیبت فرموند «جز زیبایی چیزی ندیدم» که این نشان از نگاه بلند و بزرگ او بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: نگاه ائمه معصومین(ع) به دنیا، یک نگاه با رویکرد نظام اصلح و منطبق بر مطالح دنیایی است که چنین نگاهی باعث شده آن ها در برابر سختی ها صبر کنند و حضرت زینب(س) چنین تعبیری نسبت به واقعه عاشورا داشته باشد.

 

وی ادامه داد: کسانی که نگاه واقعی به دنیا و مصلحت های الهی دارند هیچ گاه نسبت به سختی ها ابراز ناامیدی و سختی نمی کنند بلکه می دانند این مشکلات ناشی از تدبیر پروردگار و دارای خیری در دنیا و آخرت خواهد بود.

 

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به ناامیدیها در مشکلات توسط بعضی از مردم،تصریح کرد: نبود نگاه جامع نسبت به نظام الهی و کمبود آگاهی نسبت به جهان هستی باعث می شود که ناامیدی و شکایت نسبت به مشکلات ابراز شود.

 

وی ادامه داد: همه معتقد هستیم که نظام آفرینش و اتفاقات آن بیهوده نیست پس با چنین باوری اتفاقات و رخدادهای خوب و بد را ناشی از تدبیر و برنامه ریزی بدانیم که اثر آن در دنیا و یا آخرت برای ما مشهود خواهد بود.

 

وی صبر و بردباری را لازم دانست و یادآورشد: بر اساس روایات صبر در زندگی همانند سر بر بدن است که یکی از نیازهای اساسی مومن توجه به صبر و بردباری می باشد و در راه زندگی فردی و اجتماعی به این مولفه مهم ایمانی و ابزار زندگی باید توجه شود./

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان استان بوشهر مراسم اعتکاف سال نو محمد جواد ظریف نوروز اعتکاف عید نوروز حجت الاسلام ارزانی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان صبر و استقامت حضرت زینب س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، صالحه کریمیانی پور، در جلسه‌ای که با اساتید و مسئولین این مدرسه علمیه با موضوع" ایده‌ها و راه‌کارهای پذیرش حوزه و تشریح طرح دخترانه سدنا" روز گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در این مدرسه علمیه برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی، از اساتید و کارکنان حاضر در جلسه تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جلسه بررسی راه‌کارها و ایده‌های جذاب جهت پذیرش مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب می‌باشد، خاطر نشان کرد: یکی از طرح هایی که طلاب پایه اول ارائه دادند، طرح دخترانه سدنا است که ویژه دانش آموزان نهم و دوازدهم متوسطه اول و دوم مدارس میناب طراحی و اجرا خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب اظهار داشت: ثبت نام و اجرای این طرح از اول اردیبهشت آغاز و تا دو هفته ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این طرح همراه با اجرای برنامه های متنوع و جذاب، اجرای مسابقه، بیان حس خوب توسط طلاب و اساتید و بازید از فضای معنوی این مدرسه علمیه‌ و در کل یک روز شاد و بیادماندنی و خاطره انگیز برای دانش آموزان است.

خانم کریمیانی پور تاکید کرد: مدیران، اساتید، مربیان پرورشی و مربیان طرح امین مدارس جهت ثبت تاریخ در برنامه با مدیریت مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) هماهنگی های لازم را انجام دهند، شماره تماس جهت هماهنگی خانم کریمیانی پور۰۹۰۳ ۹۶۱ ۰۹۶۹
۰۹۳۹ ۲۸۹ ۸۸۳۲خانم ذاکری معاون آموزش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب.

وی در ادامه از اساتیدی که در سال گذشته در جذب و پذیرش طلاب جدیدالورود نقش فعالی داشتند با اهداء هدیه، تشکر و قدردانی کرد و از اساتید دیگر نیز درخواست کرد جهت مشارکت فعال در مدارس، مساجد و محلات جهت جذب حداکثری، تلاش مضاعف نمایند.

در پایان اساتید و کارکنان این مدرسه علمیه میهمان سفره کریمانه اهل بیت(علیهم السلام) شدند.


انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • در تدوین قوانین به بحران‌ها توجه شود/ آمارها واقعی نیست
  • خبر قدرت پهپادی ایران دنیا را برد، سلبریتی‌ها را خواب/ لسانی: ساختمان برند سلبریتی‌ها از هنجارشکنی شکل می‌گیرد
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • برخی با حملات غیرمنصفانه به ارکان نظام در زمین دشمن بازی‌ می کنند
  • قتل هولناک نو عروس در بازار
  • تثبیت قدرت بازدارندگی ایران به همه دنیا مخابره شد
  • دادستان کل کشور: نگاه قاضی باید اصلاحی باشد