Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:40:04 GMT

آل‌سعود مهد پرورش تروریسم است/ گلایه‌مندی رهبری از مجلس

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۰۸۸۰

آل‌سعود مهد پرورش تروریسم است/ گلایه‌مندی رهبری از مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد شریفی نیا در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۹۸ آرادان در جمع مردم و نمازگزاران این شهرستان به میزبانی مسجد صاحب الزمان (عج) ضمن بیان اینکه آل سعود مهد پرورش تروریسم است که خون مسلمانان بی گناه را بر زمین می‌ریزد، ابراز کرد: گروه‌هایی مانند طالبان، جبهه النصره و داعش و … با حمایت همین آل سعود و صهیونیسم به دنیا آمد تا به خون ریزی علیه مسلمانان دامن بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز غربی‌ها به دنبال مسلح کردن آل سعود به بمب‌های هسته‌ای و موشک هستند، افزود: این در حالی است که حتی غربی‌ها انرژی صلح آمیز هسته‌ای را برای ایران اسلامی بر نمی‌تابند اما با سرمایه گذاری میلیارد دلاری در عربستان تجهیزات هسته‌ای می‌سازند و به این کشور تحویل می‌دهند.

ایجاد زیرساخت‌های هسته‌ای برای آل سعود توسط غرب

امام جمعه آرادان، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در حرم امام رضا (ع) فرمودند، بنده شخصاً از ساخت زیرساخت‌های هسته‌ای در عربستان ناراحت نیستم چرا که در آینده نزدیک تمام این تجهیزات به دست مبارزان و مجاهدان راه خدا خواهد افتاد.

شریفی نیا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام سال نو و همچنین سخنرانی ایشان در حرم امام رضاع)، بیان کرد: معظم له فرمودند که سال ۹۷ سال پرماجرایی بود و ملت ایران اسلامی به واقع در این سال خوش درخشیدند چرا که با صلابت و بصیرت و همچنین در سایه همت جوانان این مرز و بوم تمام تحریم‌های دشمنان را خنثی کردند.

وی افزود: همت والای مردم ما سبب شد تا در مقابله با تحریم‌های آمریکا و اروپا که بی سابقه توصیف می‌شد، در عرصه سیاسی و اقتصادی واکنش محکمی را نشان دهیم همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به راهپیمایی پرشور مردم در ۲۲ بهمن سال ۹۷ بیان کردند که این حضور پرشور بار دیگر درخشش مردم ایران اسلامی را در برابر توطئه‌های دشمنان نمایش داد.

اهمیت اقتصاد در لسان رهبری

امام جمعه آرادان، با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به رونق تولید، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال را نیز در ادامه شعار سال گذشته، به مقوله تولید اختصاص دادند تا مردم و مسئولان بدانند که دغدغه معظم له بر روی اقتصاد و معیشت مردم نیاز مند به کار مضاعف، احیا و افزای ظرفیت کارخانه‌های نیمه تعطیل، رونق تولید در کارگاه‌های و کارخانه‌ها و … دارد.

شریفی نیا افزود: یکی از تأکیدات رهبری برای سال ۹۸ موضوع استفاده از فرصت‌ها و امکانات است معظم در جمع مردم مشهد فرمودند که برخی می‌گویند سال ۹۸ سال تهدیدات است اما بنده به هیچ وجه به این امر اعتقاد ندارم چرا که سال ۹۸ سال استفاده از فرصت‌ها، امکانات و گشایش است برخی تحت تأثیر رجزخوانی دشمنان بحث تهدیدات را مطرح می‌کنند اما اینگونه نیست و دشمنان هرگز به اهدافشان دست نخواهند یافت.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت بیان کردند که یکی از احمق‌های آمریکایی گفته بود که اگر آمریکا از برجام خارج شود مردم ایران شورش می‌کنند و دیگر حتی یک نان هم نمی‌توانند بخرند از سوی دیگر احمق دیگری نیز گفته بود که کریسمس سال ۲۰۱۹ را در تهران جشن می‌گیریم که این سخنان یا از روی خباثت است و یا حماقت و یا هردوی آن‌ها لذا امروز شاهد هستیم که دشمنان هیچ غلطی نتوانسته‌اند بکنند و این امر نشان از بصیرت مردم و هدایت داهیانه رهبری است.

بازدارندگی کلید واژه سخنان رهبری

امام جمعه آرادان، با بیان اینکه یکی دیگر از کلیدواژه‌های سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع بازدارندگی در قبال مسائل اقتصادی و تهدیدات دشمنان است، تصریح کرد: معظم له فرمودند همانطور که در دوران دفاع مقدس عراق شهرهای ما را بمباران می‌کرد و ما توانستیم به حمدالله با تکیه بر توان جوانان مان به قدرت بازدارندگی دست یابیم تا دیگر عراق جرئت جنگ شهرها را نداشته باشد امروز هم در قبال تهدیدات دشمنان علاوه بر پیروزی باید قدرت بازدارندگی هم داشته باشیم.

شریفی نیا بیان کرد: امروز از لحاظ دفاعی و موشکی ایران اسلامی به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی به نقطه‌ای رسیده که هیچ دشمنی جرئت ندارد حتی فکر تجاوز به خاک ایران را از سر بگذراند و اگر قصدی داشته باشد ما موشک‌های نقطه زن ما روبرو می‌شود.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار تقدیر از مردم و رهنمودهایی برای دولتمردان گلایه‌ای هم از مجلس داشتند ایشان فرمودند آمریکا در یکسال ۲۲۶ طرح و مصوبه علیه ایران اسلامی در کنگره تصویب کرد اما مجلس ایران چه تعداد طرح را علیه آمریکا مصوب کرده است؟

گلایه رهبری از مجلس

امام جمعه آرادان، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایندگان مردم در مجلس گلایه دارند، گفت: در موضوع تصویب برجام شاهد بودیم که برخی آقایان و هیئت رئیسه اجازه ندادند که کسی در مخالفت با برجام صحبت کند و به بهانه وقت نگرفتن از سوی نمایندگان مخالف در عرض ۲۰ دقیقه برجام را تصویب کردند آن هم قراردادی با این عظمت؛

شریفی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعتکاف یکی از برکات انقلاب اسلامی است، گفت: در گذشته اعتکاف بسیار محدود و در برخی بقاع متبرکه توسط علما و فضلا برگزار می‌شد و این به برکت خون شهدا است که امروز جوانان ما از دختر و پسر به صورت پرشور وبا شکوهی در مساجد ما حضور دارند.

وی افزود: پیامبر (ص) می‌فرماید معتکف گناهان را متوقف می‌کند لذا گناهان به وسیله اعتکاف که همراه با توبه، استغفار و روزاداری و گریه و نیایش است، پاک خواهد شد که این نشان از عظمت اعتکاف دارد.

کد خبر 4573739

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا شریفی نیا خطبه های نماز جمعه آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مشکوک ویراستی در ویترین سازی برای مسئولان

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیور؛ ماجرای دوقطبی سازی موضع رهبر انقلاب درباره طرح نور و موضع دفتر ایشان با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی داخلی بخصوص ویراستی‌ به توئیت مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری کلید خورد.

۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳مهدی فضائلی در توئیتی نوشت: «رهبر انقلاب: کشف حجاب، هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی است...منتها...دشمن با نقشه و برنامه وارداین کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم. کارهای بی قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. پی نوشت: به تازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.»

اما توئیت فضائلی در دنیای ویراستی‌ها به موضع شخصی وی تعبیر شد و مورد حمله گروه‌های فعال در این پیام‌رسان قرار گرفت! آن‌ها ابتدا امکان چنین تذکری در شرایط موجود را مورد تردید قرار دادند و گفتند «این نظر شخصی فضائلی است و ربطی به رهبری ندارد» و به یک دو قطبی دیگر در عرصه حجاب و عفاف دامن زدند، برخی دیگر هم توتیت او را دو پهلو تلقی کردند:

اما این کاربران وقتی دیدند توئیت فضائلی از سوی حساب رسمی دفتر رهبر انقلاب نیز بازنشر شد، به فاصله کوتاه توئیتی دیگر به نقل از فضائلی در فضای رسانه‌ای و مجازی دست به دست کردند در آن نوشته بود: «ممکن است من و شما درباره برخی عملکردهای گشت امنیتی اجتماعی یا اثرگذاری آن حرف داشته باشیم، اما این ربطی به اصل حجاب، ضروری بودن رعایت آن به عنوان یکی از احکام الله و لزوم برخورد متقضی با افراد هنجارشکن با فساد سازمان یافته ندارد؛ همینطور لزوم رعایت حرمت پلیس».

توئیتی که این شبهه را ایجاد کرده بود که وی از موضع خود دست برداشته است اما به سرعت مشخص شد منتقدان وی، اقدام به بازنشر توئیت قدیمی از او در فضای مجازی خود کرده‌اند.

در این میان نکته جالب توجه این است که کاربران ویراستی در کنار پاسخ دادن به فضائلی، از کسانی که از وی حمایت کردند هم غافل نبودند و به نوعی تلاش کردند آن‌ها را هم در دایره ویراستی از مقصران بی‌حجابی در جامعه معرفی کنند.

یکی از این افراد سید محمود رضوی؛ مشاور محمد باقر قالیباف بود. رضوی در تایید توییت فضائلی در یادداشتی نوشت بود: «پس از انتشار تصاویری آزاردهنده از اعمالی غیرقانونی در مواجهه با بانوان هنجارشکن و قانون شکن، توییتی غیر رسمی اما واضح از نظر رهبر معظم انقلاب منتشر که پس از آن حملات ناجوانمردانه جماعتی تندرو به عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری بهانه‌ای شد تا چند خط بنویسم.

این گفتمان شنیدن از لبان مبارک و پشت بلندگو و فاصله گذاشتن بین شخص رهبر انقلاب با دفتر رهبری از همان مواردی است که پایه گذارش جریان انحرافی و به منظور بالا بردن هزینه اجرای منویات ایشان و کُند کردن ابزارهای مختلف رهبری برای اداره کشور بود، حالا هم در این آزمون ولایت پذیری که لازمه قبولی در آن ترجیح امر ولی با وجود ناخشنودی فردی و تفاوت نظر شخصی با نظر ایشان است، آن‌ها را مردود کرده است.»

واکنش تند ویراستی‌ها به این یادداشت با هشتک‌های کنایه‌آمیز به حواشی خانوادگی قالیباف هم رسید.

کاربر دیگری هم ضمن انتقاد از حمایت رضوی؛ از فراخوان بانوان محجبه برای عصر امروز دوشنبه سوم اردیبهشت خبر داده است.

کاربران دیگر هم پا را فراتر نهاده و اتهام‌هایی از جمله ضد انقلاب بودن را به خانواده فضائلی منسوب کرده‌اند. آن‌ها همچنین خواستار پاسخگویی رییس دفتر مقام معظم رهبری شده‌اند!

کاربر دیگری هم در واکنش به فضایلی نوشته است: «کسانی که تذکری را که رهبر معظم انقلاب صلاح دانستند #غیر_علنی داده شود را #افشا می‌کنند و آن پاس گلی برای مقدمه سازان #فتنه_زن_زندگی_آزادی و حامیان #حرام_سیاسی؛ مستحق چیست؟» البته کاربر دیگری هم در پاسخ نوشته است: «ولایتمداری به این نیست که هر جا نظر ما با رهبری یکی بود آن را عمل کنیم و هر جا مخالف نظر رهبری بود، دفتر ایشان را زیر سوال ببریم!!! حالا خوبه اکانت رسمی بیت رهبری هم توییت فضایلی را تایید کرده. قطعا برخورد با مظاهر بی‌حجابی نیاز هست اما ایا انکار می‌کنید رفتار غلط برخی از ماموران.»

برخی کاربران هم ضمن پافشاری بر این موضوع که فضائلی سخنگوی بیت رهبری نیست دوباره گریزی به داستان مخالفت با واکسن در همه گیری کرونا زده‌اند!

کاربر دیگری هم ضمن پذیرش تلویحی تذکرغیر مسقیم بیت رهبری به نیروی انتظامی، توییت فضائلی را ماهی گرفتن از آب گل آلود دانسته و نوشته است: سلمنا از سوی بیت رهبری و یا شخص حضرت آقا تذکری به نیروی انتظامی داده شده. حماقت و خیانت #صورتی_ها و #منافقین اینه: از آب گل آلود ماهی گرفتن و کارهای بی‌قاعده مورد نظر را اصل #طرح_نور جلوه دادن!

چهره‌های مشهور ویراستی که از توییت فضایلی انتقاد کردند

مهدی سلحشور؛ مداح تهرانی یکی از مخالفان سرشناس توییت فضائلی در فضای مجازی داخلی است. او در شبکه ویراستی نوشت: «جهت اطلاع امت حزب الله. قطع به یقین می گویم سلوک حضرت آقا تضعیف سرباز در میدان نیست، تذکری هم لازم باشد به خود فرمانده می دهند»

مهدی جمشیدی یکی دیگر از فعالان فضای ویراستی هم نوشته است: «شما هر فهمی مصداقی از نوشته عضو منتسب به دفتر رهبری داشته باشید، او می تواند آن را انکار کند و بگریزد؛ چراکه خبرش، عاری از صراحت و شفافیت است. کارکرد و نتیجه این نوع روایت سازی رسانه ای، «اختلاف افکنی در جبهه انقلاب» و «تنفس مصنوعی دادن به جریان اباحه گری» است. آری، باز هم از پشت، خنجر زدند». پیام او در شبکه ویراستی ۸۲ دو مرتبه بازنشر شده است و ۳۸۲ واکنش دادشته است.

هزینه از جیب نظام برای طرفداران ظاهری نظام

برخی ناظران سیاسی بر این باور هستند که پافشاری بر چنین رویه‌ای ممکن است هزینه موضع گیری‌های مستقیم نظام را در برابر امور جاری کشور بالا ببرد.

در این راستا هاتف صالحی فعال رسانه‌ای در توئیتی به ماجرای سال ۱۳۹۵احمدی‌نژاد اشاره کرده و نوشته است: «مهدی فضائلی در ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ در مطلبی نوشت آقای احمدی‌نژاد، چند هفته قبل به درخواست خود با رهبر معظم انقلاب ملاقاتی داشته که جزئیاتش مشخص نیست، اما قطعی است که در این دیدار با نهی صریح آقا در مورد نامزد شدن در انتخابات ۱۳۹۶ مواجه شده است. در ادامه، حامیان احمدی نژاد ضمن تکفیر فضائلی، معتقد بودند مطالب نقل شده از رهبرانقلاب باید از مجاری رسمی اعلام شود! نهایتاً این رفتار منجر به واکنش صریح آیت‌الله خامنه‌ای در درس خارج فقه ایشان شد.»

فعال رسانه‌ای دیگر مانند فرید مدرسی، عاملان دستور حمله به مهدی فضائلی را را شاخه ایدئولوژیک یکی از احزاب معرفی کرده و هدف آن‌ها را انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۴ دانسته است.

دنباله روهای بلاتکلیف در ویراستی

برخی افراد در جریانی که این روزها در شبکه ویراستی برای طرح نور و مساله حجاب گریبان می‌درد و اجرای این طرح را با ایراداتی که به آن وارد است؛ خواسته مقام معظم رهبری (بلاشک الزام به حجاب از مسلمات احکام اسلامی است و خواسته صریح رهبری انقلاب است) می‌داند؛ در بهترین حالت اگر به دنبال اهداف خاص نباشند، در کشاکش سوبژکتیو (ذهن‌گرایی) و ابژکتیو (عین‌گرایی) بلاتکلیف مانده‌اند.

این افراد در جهان ذهنی خود تصویری از مقام معظم رهبری و منویات ایشان ساخته‌اند که گاهی ممکن است با واقعیت در تضاد باشد و هنگامی که در جهان عینی، فاصله‌ای بین این دو تصویر می‌بینند به جای این که تصویر ذهنی خود را با نمود عینی مطابقت دهند، زمین و زمان را به هم می‌ریزند تا ذهن را به جای عین بنشانند!

در این میان برخی جریان‌های سیاسی نیز از دایره محدود کاربران فضایی مانند ویراستی و یک دست بودن چنین فضایی نهایت بهره برداری را می‌کنند تا بخشی را به زمین بازی خویش بیاورند و حتی در هنگام ضرورت به خیابان‌ها بکشانند.
آشنایی طبقه پیرو در طرفداران جمهوری اسلامی به خصوص فعالان ویراستی با نگاه ساختاری رهبری انقلاب به مقوله مدیریت کشور یک الزام مهم است که می تواند شاخص خوبی برای تشخیص در این زمینه ها و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی باشد. نگاهی که رهبر انقلاب حتی در مقوله رهبری هم به آن توجه وِیژه ه دارد و عملکرد ایشان در ساختار مند کردن رویه های رفتر رهبری موید این موضوع است.

ویراستی ویترینی برای اهداف خاص

هجمه‌ای که در روزهای اخیر از سوی ویراستی‌ها به فضائلی شد نمودی از یک کنش مشکوک در این شبکه اجتماعی است. واضح است ویراستی نمودی از طیف های مختلف در جامعه نیست اما پس از کنش اخیر ویراستی ها به توئیت فضائلی این پرسش مطرح است که اصولا آیا ویراستی را می توان نمود کنش طرفداران ایدئولوژیک نظام یا به اصطلاح هسته سخت طرفداران آن دانست؟

هسته سخت طرفدار نظام که در طول بیش از 40 سال گذشته مبنای حرکت خود را مبانی دینی و اصول انقلاب اسلامی اعلام کرده است، بارها شاهد نگاه ساختاری رهبری به امر مدیریت جامعه بوده اند. آنها درک کرده اند اعلام موضع عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در حکم یک جایگاه رسانه ای حاصل یک روند است. روندی که با تذکر به مسئولان آغاز و پس از طی مراحلی و در شرایطی خاص ممکن است به سطح جامعه برسد. رهبر انقلاب بارها من جمله در ماجرای انتخابات 96 آن را نشان دادند.

همه این مسائل در کنار بی‌توجهی برخی کاربران ویراستی به نگاه رهبری در خصوص لزوم حفظ انسجام نشان دهنده نگاهی دیگر به ویراستی است.

واضح است که ویراستی نشان دهنده نگاه همه طیف های مردم نیست اما موضع اهالی ویراستی در ماجرای توئیت مهدی فضائلی نشان داد بر خلاف ادعاهای پیشین ویراستی حتی نمایانگر نگاه کامل طیف طرفدار نظام هم نیست موضوعی که با تامل در تاثیر گزارش های حاصل از فضای ویراستی در تصمیم سازی برای برخی مسئولان کشور به خوبی نشان دهنده اهداف گردانندگان محتوایی این به ظاهر شبکه اجتماعی است.

پی‌نوشت: جهت حفظ حریم خصوصی افراد نام کاربری کاربران ویراستی در این گزارش پاک شده است.

انتهای پیام/

فاطمه نورنژاد کد خبر: 1228102 برچسب‌ها حجاب الزامی

دیگر خبرها

  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • نقش مشکوک ویراستی در ویترین سازی برای مسئولان
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • ماجرای ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی | نماینده‌ای داشتیم که به «مهسا امینی» فقط فحش نمی‌داد!
  • نماینده‌ای داشتیم که به مهسا امینی فقط فحش نمی‌داد
  • سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم
  • رهبری سخنگو ندارد؛ شما از چه موضعی توییت کرده‌اید؟