Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ناصر صالحی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای آستارا اظهار داشت: شعار مقام معظم رهبری سرلوحه امور قرار گیرد و با اجرای اقتصاد مقاومتی و خرید کالای ایرانی، کشور از وابستگی اقتصادی به خارج نجات خواهد یافت.
وی اضافه کرد: کاهش وابستگی اقتصاد به نفت، نخریدن کالاهای گران قیمت، تقویت اقتصاد درون زا و برخورد قاطع با مفسدان، زمینه پیشرفت همه جانبه کشور را فراهم خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: نظارت بر بازار و مقابله با گران فروشی در تعطیلات نوروز در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد و خدمات مطلوبی به گردشگران ارائه شود.
صالحی افزود: جنگ در یمن وارد پنجمین سال شد و در این مدت، 60 هزار نفر در این کشور کشته شده اند اما استکبار جهانی از طریق رسانه های خود به دنبال اسلام هراسی است.
امام جمعه موقت آستارا با اشاره به سالروز تاسیس حوزه علمیه قم افزود: 45 طلبه بومی در حوزه علمیه آستارا تحصیل می کنند و حوزه علمیه این شهرستان جزو 40 حوزه موفق و نمونه کشور است و خانواده ها، فرزندان خود را به فراگیری علوم دینی ترغیب کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اقتصاد مقاومتی امام جمعه موقت حوزه علمیه حوزه علمیه قم نفت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری به منظور حضور و سخنرانی در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی سلامت کنیا و گفتگو با مقامات این کشور به نایروبی پایتخت این کشور سفر کرد.

وی در نشست مشترک با معاون وزیر تجارت کنیا، زمینه‌های همکاری دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

رئيس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست گفت: درحال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در ایران مشغول فعالیت هستند که توانسته‌اند ۳۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنند. صادرات این شرکت‌ها در سال گذشته بالغ بر ۲ میلیارد دلار بوده و همه این محصولات مبتنی بر فناوری است.

وی افزود: از حدود ۴ سال قبل همکاری دو جانبه خوبی میان ایران و کنیا شکل گرفته است و این نخستین حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه تجارت کنیا بود و زمینه آشنایی طرف کنیایی با محصولات دانش بنیان و فناورانه شرکت‌های ایرانی فراهم شد.

خیاطیان خاطرنشان کرد: عمده این محصولات و توافق‌های صورت گرفته در حوزه سلامت و دارو بود و اکنون همکاری بسیار خوبی با سازمان غذا و داروی کنیا شکل گرفته است. برخی از اقلام دارویی ایرانی در کنیا رجیستر (ثبت) شده‌اند.

رئيس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به حضور ۱۶ شرکت دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی سلامت کنیا (MedExpo Africa ۲۰۲۴) گفت: آمادگی داریم در سایر حوزه‌های فناوری با کنیا همکاری داشته باشیم. به خصوص اگر نیاز به تولید و سرمایه‌گذاری مشترک وجود داشته باشد، در صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی داریم از شرکت‌های دانش بنیان برای راه اندازی خط تولید در کنیا حمایت کنیم.

خیاطیان تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان کاملا خصوصی هستند و صرفا تحت حمایت دولت قرار دارند. امروز در ملاقات با اعضای اتاق بازرگانی کنیا (بخش خصوصی) بر این نکته تاکید شد که زمینه همکاری خوبی میان بخش خصوصی کنیا و بخش خصوصی ایران و شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد.

وی افزود: علاقه‌مند هستیم با نیاز‌های فناورانه کنیا بیشتر آشنا شده و از سوی دیگر، توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی را به شما عرضه کنیم. در صندوق نوآوری و شکوفایی که زیر نظر رییس جمهور فعالیت می‌کند، وظیفه تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان را برعهده داریم و به این شرکت‌ها کمک می‌کنیم محصولات فناورانه خود را به کشور‌های دیگر صادر کنند.

ظرفیت خوب شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در حوزه ICT و آمادگی برای تامین نیاز‌های فناورانه کنیا 

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین در ادامه دیدار‌های خود با مقامات کنیایی، در نشست مشترک با مسئولان وزارت ICT کنیا تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آمادگی دارند نیاز‌های فناورانه کنیا در حوزه ICT را در قالب همکاری مشترک تامین کنند.

خیاطیان در این نشست با بیان اینکه امروز از میان ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان ایرانی که در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت، کشاورزی، الکترونیک و مخابرات، پتروشیمی، معدن و ... مشغول فعالیت هستند، حدود ۳۰ درصد شرکت‌ها در حوزه ICT فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: نیروی انسانی نخبه و توانمندی در این حوزه مشغول فعالیت هستند که صاحب دانش و تجربه بسیار خوبی هستند. این نخبگان، شرکت‌هایی ایجاد کرده‌اند که به نوعی یونیکورن محسوب می‌شوند. به عنوان مثال، شرکتی در حوزه تاکسی اینترنتی در ایران فعالیت می‌کند که بیش از یک میلیارد دلار ارزش این شرکت است یا شرکت دیگری مانند آمازون در ایران فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هدف و سیاست گذاری در ایران این است که سهم اقتصاد دیجیتال از GDP به ۱۵ درصد برسد، گفت: برای تحقق این هدف، از توسعه زیرساخت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و همچنین حوزه اپلیکیشن‌ها و کاربرد آن حمایت می‌کنیم. زمینه‌هایی مانند فین تک و اینشورتک که مبتنی بر اقتصاد دیجیتال هستند، برای ما در اولویت قرار دارند. ایران همچنین در حوزه هوش مصنوعی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و در برخی گزارش‌های بین المللی عنوان شده است که ایران در حوزه منابع انسانی در این زمینه، رتبه هفتم دنیا را در اختیار دارد.

رئيس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آمادگی دارند نیاز‌های فناورانه کنیا در حوزه ICT را در قالب همکاری مشترک تامین کنند. اپراتور‌های بسیار خوبی در ایران فعالیت می‌کنند که بخش مهمی از زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز آنها از طریق شرکت‌های دانش بنیان فراهم می‌شود. در دو حوزه فین تک و اینشورتک با توجه به زمینه‌های بسیار خوب موجود در شرکت‌های دانش بنیان، آماده همکاری مشترک هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • حاج علی اکبری: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود/ تأکید بر پیوند دیپلماسی و میدان
  • خطیب نماز جمعه تهران: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود | این عملیات از نظر  مقیاس در حد فتح خرمشهر بود
  • عملیات وعده صادق یک طوفان‌ الاقصی ایرانی بود
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • اختصاص ۳ شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های تولید و سرمایه‌گذاری
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین