Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنرانی خود در شورای آتلانتیک در واشنگتن گفت: خرید سیستم موشکی S-۴۰۰ از روسیه توسط ترکیه از لحاظ روابط آمریکا و ترکیه بسیار مساله سختی است؛ ولی امیدوارم بتوانیم از پس آن بر بیاییم.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر خرید S-۴۰۰ از سوی ترکیه، اظهار داشت: در پاسخ خود به این سوال بسیار حساس خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه متحد مهمی است. موارد توافقی ما بیشتر از موارد اختلافی‌مان است.

«جوزف دانفورد» با اشاره به اینکه درخصوص روابط ترکیه و آمریکا بسیار مطالعه کرده است، افزود: پس از اینکه به این مقام منصوب شدم ۱۲ بار به ترکیه سفر کردم. مطمئن نیستم که به کشور دیگری به این اندازه سفر کرده باشم. موافقت دولت آمریکا با حضور S-۴۰۰ روسیه همزمان با جنگنده های F-۳۵ به عنوان پیشرفته‌ترین هواپیمای ما بسیار سخت خواهد بود. بنابراین موضع خود را به وضوح به ترکیه اعلام کردیم و امیدوارم در این زمینه به راه‌حلی مطلوب برسیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر «بازگشت رقابت قدرت‌های بزرگ» در استراتژی دفاع ملی آمریکا نیز گفت: قصد روسیه تضعیف قدرت آمریکا در اروپا، اوراسیا و مناطق دیگر جهان است و مسکو در این راستا سرمایه‌گذاری نظامی را در پیش گرفته است.

کد خبر 4573754

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه سامانه اس 400 روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه

پارلمان تاجیکستان توافق نظامی با ترکیه برای خرید تجهیزات نظامی از جمله پهپاد و آموزش نیروهای نظامی تاجیک توسط ترکیه را تصویب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس سنای تاجیکستان توافق نظامی این کشور با ترکیه برای خرید تجهیزات نظامی را تصویب کرد.

بر اساس این توافق، مبلغ 50 میلیون لیره از سوی ترکیه به تاجیکستان به صورت اعتبار خرید نظامی در نظر گرفته شده که بر مبنای آن، تاجیکستان می تواند پهپاد و سایر تجهیزات نظامی مدرن را از شرکتهای ترکیه ای خریداری کند.

وزارت دفاع تاجیکستان این توافق را برای مبارزه با تهدیدات تروریستی و گروههای افراطی مهم ارزیابی کرده است.

این اعتبار ظرف مدت 5 سال باید استفاده شود و اگر تجهیزات خریداری شده بیش از مبلغ 50 میلیون لیره باشد، دولت تاجیکستان باید هزینه را پرداخت کند.

2 میلیون لیره از این مبلغ صرف آموزش نیروهای نظامی تاجیکستان در آموزشگاههای نظامی ترکیه خواهد شد. کارشناسان نظامی ترکیه بر نحوه خرید تجهیزات نظامی و هزینه این اعتبار نظارت خواهند داشت.

این توافق در سال گذشته بین وزرای دفاع دو کشور به امضا رسیده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • قطر و ترکیه گزارش‌هایی مبنی بر اخراج رهبران حماس از دوحه را رد کردند
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • حمایت مردم ترکیه از پاسخ موشکی ایران به رژیم اسرائیل
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • ۱۰ دلیل برای اینکه جدیدترین مدل آیفون را نخریم!