Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بیانیه پایانی نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی آمده است: رویکردی که مسلمانان عادی را مجرم و آنها را با اقدامات افراط گرایی و تروریسم مرتبط می‌داند، نمی‌پذیریم. ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی که در سطح وزرای خارجه این سازمان صبح امروز در استانبول آغاز شده بود، با صدور بیانیه‌ای با محور مبارزه بین‌المللی با اسلام هراسی پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موارد مهمی که در این بیانیه 20 ماده‌ای ذکر شده‌اند، بدین شرح است:

از دولت نیوزیلند جهت محکوم کردن حملات تروریستی و موضع مثبت نخست وزیر این کشور در قبال مسلمانان قدردانی و ابراز همدردی تمامی اقشار جامعه نیوزیلند با مسلمانان را تحسین می‌کنیم.

از دولت نیوزیلند در بررسی شفاف و جامع حمله تروریستی در این کشور که بر اساس مانیفست ناسالم تروریست‌ها به طور حرفه‌ای و سازمان یافته و با حمایت محافل شیطانی صورت گرفته است، حمایت می‌کنیم.

کشورهایی که دارای جمعیت مسلمان و اقلیت‌های مذهبی و پناهجو هستند را به اجتناب از سیاست‌های مرتبط با تروریسم اسلامی، افراط گرایی و همچنین اظهارات مشابه فرا می‌خوانیم.

وزیر خارجه نیوزیلند در اجلاس فوق العاده استانبول: تارانت بقیه عمر خود را در سلول انفرادی خواهد گذراندبرگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی کشتار مسلمانان در نیوزیلند

رویکردی که مسلمانان عادی را مجرم و آنها را با اقدامات افراط گرایی و تروریسم مرتبط می‌داند، نمی‌پذیریم.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و شورای اتحادیه اروپا را برای تشکیل یک مرکز جهت دیده‌بانی و تهیه گزارش از موارد خشونت، دین ستیزی و دشمنی فرا می‌خوانیم.

سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین‌المللی را به نامگذاری 15 مارس به عنوان روز جهانی همبستگی برای مقابله با اسلام هراسی فرا می‌خوانیم.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,87,90,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۵ کاروان حج تمتع استان سمنان از مدیران جوان

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در مجموعه حج و زیارت استان سمنان از برگزاری جلسه توجیهی آموزشی مجموعه حج تمتع ۱۴۰۳ در سمنان خبر داد و بیان کرد: هماهنگی لازم و توجیه عوامل تمتع هدف و محور اصلی این نشست محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نشست مدیران و عوامل مجموعه العصفور نیز حضور داشتند، افزود: نکات مرتبط با بهداشت و درمان در زمان حج تمتع، همراهی روحانیان کاروان‌ها، مسئولیت‌ها در قبال زائران و حجاج و … در زمره مباحث مطرح شده در این نشست بود.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: سهمیه تمتع امسال استان یک هزار و ۱۳۰ نفر در قالب ۹ کاروان است که نیاز داریم قبل از اعزام حتماً نکات مرتبط با اعزام حجاج به خصوص در کشور عربستان را مرور کنیم.

چتری همچنین گفت: در این نشست توجیهی همچنین پیرامون مسائل امنیتی، قوانین و مقررات مرتبط با عربستان سعودی، اعزام زائران، کاروان‌ها و مسائلی از است دست تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه پنج نفر از ۹ مدیر کاروان حج سال جاری جوان و سال اولی هستند و لذا این موضوع در کنار تمام مزیت‌هایی که دارد نیاز به توجیهات را نیز مورد تاکید قرار می‌دهد، افزود: خوشبختانه همه چیز برای اعزام حجاج استان سمنان در تمتع سال جاری آماده و کاروان‌ها هم مهیا هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین درباره اعزام حجاج استان نیز توضیح داد: ۵۶ درصد از حجاج تمتع سال جاری زن و ۴۴ درصد مرد هستند.

کد خبر 6084257

دیگر خبرها

  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • بهره‌مندی ۵ کاروان حج تمتع استان سمنان از مدیران جوان
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور
  • سردیس امیر سپهبد شهید قرنی رونمایی شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد