Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعیت هلال احمر با توجه به شرایط جوی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در ایام عید نوروز از مسافران نوروزی خواست از تماشای سیلاب و اتراق در حاشبه رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان با توجه به وضعیت ناپایدار هوا جمعیت هلال احمر در اطلاعیه ای به مسافران نوروزی نکات مهمی را یاد آور شده کع به شرح ذیل است:

«۱- پیش‌بینی‌های هواشناسی در تعطیلات طولانی مدت نوروز ۹۸ نشان می‌دهد شرایط جوی و ناپایداری هوا به نسبت سالیان گذشته نامساعدتر است و می‌تواند مسافران نوروزی را در برخی از مواقع غافلگیرکند بنابراین اکیداً لازم است مسافران نوروزی خصوصاً در مناطق کوهستانی با تجهیزات کامل امدادی و جیره غذایی کافی و سایر ملزومات ضروری سفر و از قبل وضعیت آب و هوایی مسیر و مقصد را چک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲. با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق شمالی و غربی کشور چنانچه مقدور باشد هموطنان از سفر به این مناطق تا عادی شدن اوضاع پرهیز کنند.

۳. مسافران لازم است که در مسیرهای اصلی سفر و از ورود به مسیرهای فرعی کم تردد و ناشناخته پرهیز کنند.

۴. اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اکیداً توصیه نمی‌شود.

۵. ۳۰ سانتیمتر آب گل آلود قادر است یک خودرو سواری سبک را معلق و از مسیر خود منحرف کند بنابراین لازم است قدرت آب را دست کم نگیریم و از ورود به مسیرهایی که آب‌های خروشان در آن‌ها جاری است، اکیداً خودداری کنیم.

۶. سیلاب تماشا ندارد. چنانچه در مسیر مسافرت به نقاط سیلابی برخورد کردیم حتماً لازم است سریعاً از محل دور شویم. آب خروشان به‌تدریج زمین‌های اطراف را سست و به‌راحتی می تواند افراد حاضر در صحنه را غافلگیر کند.

۷. مراقب رانش زمین و ریزش کوه در مسیرهای کوهستانی باشید.

۸. از حضور در مناطق خلوت و کم رفت و آمد در طبیعت خودداری کنید.»

همچنین در این اطلاعیه از هموطنان در مناطق سیل زده و یا در معرض خطر سیل خواسته شده است تا در موارد زیر با دستگاه‌های امدادرسان همکاری کنند:

«۱. در روستاها و مناطق در معرض سیل خواهشمندیم که در صورت اعلام خطر از سوی دستگاههای امدادرسان در برابر تخلیه خانه و منطقه محل زندگی خود مقاومت نکنند. وقتی جان مان در معرض خطر است مال ارزشی ندارد.

۲. کودکان و افراد زیر ۱۲ سال را به هیچ وجه تنهایی به خارج از منزل نفرستید.

۳. در پاکسازی بام، جلو و داخل خانه‌ها از برف و سیلاب با نیروهای امدادی همکاری کنید. قطعاً نیروهای امدادی - اغلب داوطلبانه - برای کمک به شما در منطقه حاضر شده‌اند و مسئول و یا مقصر حادثه پیش آمده نیستند.

۴. چنانچه منزل شما در منطقه هشدار و نزدیکی رودخانه قرار دارد و یا از استحکام کافی برخوردار نیست، در صورت امکان تا زمان پایان روزهای بارانی به جای دیگری نقل مکان کنید. امکان اسکان موقت و تغذیه اضطراری در اغلب شهرها (در مساجد، ورزشگاه‌ها و…) از سوی جمعیت هلال احمر نیز وجود دارد.

۵. در صورتی که به محل های اسکان موقت رجوع کرده‌اید تا زمان عادی شدن اوضاع، به محل خانه خود بازنگرد

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مراسم اعتکاف عید نوروز اعتکاف نوروز اعتکاف ماه رجب چهارشنبه سوری استان بوشهر خبرگزاری بارندگی و سیلاب خسارت سیل جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار تیم‌های امدادی در ۱۰۴ نقطه خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی کاوسی صبح سه شنبه در هفتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در ۱۰۴ نقطه خراسان جنوبی برای کمک به مسافران نوروزی مستقر شده‌اند.

به گفته وی بعضی از این تیم‌ها در قالب تیم‌های دوچرخه سوار سحاب فعالیت می‌کنند و مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم را به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای ایجاد هر پایگاه امداد و نجات نوروزی حدود ۷۰ میلیون تومان نیاز است که در شهرستان‌های که فرمانداری‌ها در این خصوص به ما کمک کرده‌اند، پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی را با حضور تیم‌های امدادی متشکل از نیروهای جوانان و داوطلب عضو هلال احمر استان ایجاد شده‌اند.

کد خبر 6062551

دیگر خبرها

  • شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان است؟
  • این استان‌ها بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند + جزئیات
  • اعلام اسامی استان‌هایی که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشته‌اند
  • کدام استان‌ ها بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند؟
  • کدام استان‌ها بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند؟
  • توصیه امام جمعه کرمان به رانندگان و مسافران نوروزی + فیلم
  • پیوستن رانندگان، تکنسین اورژانس ۱۱۵ و مسافران نوروزی به پویش ملی بهرفت + تصاویر
  • آمادگی کامل گیلان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی
  • ارائه خدمات امدادی هلال احمر به مسافران نوروزی تا ۱۷ فروردین ادامه دارد
  • استقرار تیم‌های امدادی در ۱۰۴ نقطه خراسان جنوبی