Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

امام جمعه کرمان: رونق تولید افزایش ارزش پول ملی را در بر خواهد داشت

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در اولین خطبه نماز جمعه سال ۱۳۹۸ شهر کرمان در جمع مردم و مسئولین ظهر امروز با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام گفت: رعایت تقوا موجب جلب رضایت خداوند و سرباندی در آخرت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه از آثار شوم انکار معاد می توان ظلم کردن به یتیمان را اشاره داشت، عنوان کرد: برخی افراد علاوه بر اینکه خودشان ظلم می کنند این کار را تبلیغ می کنند.

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به نیازمندان و مستمندان جامعه همچنین از آثار شوم انکار معاد است، ابراز کرد: آیات گوناگونی در قرآن در خصوص رسیدگی به نیازمندان آمده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما نسبت به نیازمندان جامعه وظیفه داریم، اظهار کرد: در روایات آمده است که هر وقت به مسکینی کمک می‌کنید دست خود را ببوسید چرا که به فرستاده خدا رسیدگی کرده‌اید.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: افرادی که در حکومت قدرت به دست دارند وظیفه سنگین تری نسبت به نیازمندان جامعه دارند و فردی که مسئول می‌شود باید پاسدار حقی باشد که فرد نیازمند جامعه بر گردن او گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تأکید بر اینکه حاکمیت اسلامی باید تمام تلاش خود را بکند که نیازمندی در جامعه نباشد، عنوان کرد: تا رسیدن به این مرحله همه آحاد جامعه وظیفه دارند که در این زمینه تلاش و همکاری کنند.

وی ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها ابراز کرد: این بانوی بزرگوار رسالت بسیار مهمی در رساندن پیام عاشورا داشت و در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام دادند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» گفت: در این شعار به مشکلات و پیشرفت اقتصادی توجه می شود که امیدواریم مسئولان این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که رونق تولید افزایش ارزش پول ملی را در بر خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ابراز کرد: رهبری فرموده اند سال ۹۸ فرصت‌هاست و تهدیدهای دشمن اظهار کرد: امکانات کشور را باید بسیج کرد و بدانیم در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و در شرایط جنگ باید نقش جوانان را پررنگ کرد.

امام جمعه شهر کرمان در پایان خاطر نشان کرد: در این برهه از انقلاب، وحدت و همدلی حول محور ولایت بسیار اهمیت دارد و باید از اختلاف‌افکنی جناحی جلوگیری و خودداری کنیم.

امام جمعه ریگان:زمینه سازی برخورد با مسلمانان از شگردهای رسانه های غربی است/چرا دغدغه ائمه جمعه شهرستان ها مورد توجه کمیته امداد نیست؟

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امروز در اولین خطبه های نماز جمعه سال 98 این شهرستان اظهار داشت:رونمایی از پهباد صاعقه ایران را به چهارمین قدرت پهبادی جهان معرفی کرد.امروزه علاوه بر استفاده های نظامی از پهبادها کاربردهای غیر نظامی نظیر بارورکردن ابرها نیز استفاده میشود.رزمایش بزرگ پهباد های تهاجمی رزمی نیروی هوافضای سپاه پاسداران بنام بیت المقدس در خلیج فارس جهان را متوجه نفوذ قدرت ایران در منطقه کرده است.

وی با اشاره به حمله تروریستی به مسلمانان نیوزیلند خاطر نشان کرد: رییس جمهور آمریکا یک موج جدیدی از اسلام هراسی و اسلام ستیزی را در غرب به ویژه در اروپا و آمریکا به راه انداخته است که نمونه بارز آن را میتوان حمله به نمازگزاران در مسجد در نیوزیلند نام برد.

خطیب جمعه ریگان ادامه داد:زمینه سازی برای برخورد با مسلمانان از شگردهای رسانه های غربی و سیاستمداران آمریکایی است رسانه های غربی هر حمله ای را در هر کجای جهان که باشد اگر عامل آن مسلمان باشد آن را حمله تروریستی معرفی می کنند اما اگر عامل آن حمله غیر مسلمان باشد آن را یک حادثه معمولی تلقی میکند و این نشان از نگاه نژادپرستانه در غرب و اسلام ستیزی و اسلام هراسی در غرب است.

وی با اشاره به دیدار ولی امر مسلمین با مردم در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: حضرت آقا فرمودند،برخی گویندگان و نویسندگان سال ۹۸ را سال تهدیدها خوانده اند اما من این دیدگاه را قبول ندارم و معتقدم سال ۹۸ به توفیق الهی سال فرصت ها و امکانات و گشایش ملت ایران خواهد بود.

این مقام مسئول بیان داشت:دشمن به دنبال نا امید کردن ملت ایران است. لذا اینچنین جنگ روانی و تمام عیار به راه انداخته است که سال ۹۸ را سال تهدید و تحریم معرفی کند. آقا فرمودند افرادی که دائما تحریم ها را به رخ ملت می کشند دانسته یا ندانسته تحت تاثیر رجز خوانی یا جنگ روانی دشمنان ایران قرار گرفته اند.

وی افزود: جملاتی که رهبر عظیم الشان انقلاب میفرمایند کلمه به کلمه دارای نکاتی هست که باید به آنها توجه کنیم اینگونه نیست که تمام مشکلات صددرصد به تحریم ها برگردد.تحریم ها درصدی تاثیر داشته اما سوء مدیریت ها و ضعف مدیریت ها بخش عمده ای از مشکلات معیشتی مردم است.امیدواریم سال جدید که سال رونق و تولید است مسئولین و ملت و دولت به کمک همدیگر بتوانند مشکلات معیشتی قشر ضعیف را حل کنند.

رنجبر ماهانی گفت:حضرت آقا در مواجهه نظام جمهوری اسلامی با دولت های غربی فرمودند قطع امید از کمک و همراهی غربی ها باید سرلوحه کار مدیریت اسلامی کشور قرار بگیرد تجربه های تاریخی و مشاهدات عینی از رفتار غربی ها نشان می دهد که از آنها انتظار توطئه و خیانت و از پشت خنجر زدن به ملت ایران دارند و نباید انتظار کمک و صداقت و همراهی را از آنها داشت و اگر در مقطعی هم غربی ها به ظاهر کمکی از خود نشان دهند در باطن برای جلو رفتن کار خودشان بوده است و برای منفعت نظام جمهوری اسلامی نبوده است.

وی تصریح کرد:مسئولین دولتی امروز به این نتیجه رسیده اند که نمیتوان با غربی ها در یک مسیر حرکت کرد.امیدواریم در آینده برخوردها و رفتارهای این مسئولین با غربی ها بر اثر این فهم جدید تفاوت پیدا کند‌.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد:در مدیریت اسلامی اصل مشورت برای همه مسئولین خطاها را کم می کند.نبی مکرم اسلام(ص) در جنگ ها از یاران خود مشورت می گرفتند،رهبر معظم انقلاب نیز در نصب مسئولین با کارشناسان و صاحب نظران مشورت می گیرند.

وی عنوان داشت:ائمه جمعه همیشه در خدمت نهاد مقدس کمیته امداد بوده اند و هستند و جای تعجب است که مدیر کل کمیته امداد استان که یک نهاد انقلابی است هیچ مشورت و تعاملی با ائمه جمعه شهرستان ها ندارند.

رنجبر ماهانی گفت:چه شده است که در خواست ها ،توصیه ها و دغدغه های ائمه جمعه شهرستان ها در تقویت نهاد کمیته امداد مورد توجه قرار نمی گیرد ولی سفارش های پشت پرده نصب و عزل های مدیران در سطح استان و شهرستان ها از این و آن باید مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب جمعه ریگان در پایان بیان کرد:آقای آشور زاده مدیری انقلابی،فعال و دلسوز و بومی هستند که تا دیروز خود کارشناسان کمیته امداد از مرکز و استان که ارزیابی کرده اند اعلام رضایت نموده اند،اما امروز چه شده است که یک چهره انقلابی و فعال ضعیت ترین مدیر در استان اعلام می شود،من مطمئن هستم کاسه ای زیر نیمه کاسه است.مسئولین باید در برخی تصمیم ها در شهرستان ها تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صبح امروز با حضور امام جمعه شهرستان بهار، فرماندار شهرستان بهار، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، امام جمعه مهاجران، معاون بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

امام جمعه شهرستان بهار در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان بهار گفت: شهدا دوری از شعار و اقدامات کلیشه‌ای و توجه به کار عملیاتی را به ما آموختند و خداوند نیز ما را به احسان، عدل و خوبی امر می‌کند که باید نیت و فعل خوب باشد تا نتیجه خوب، حاصل شود.

حجت الاسلام رضا مصباح با اشاره به دفاع مشروع و عملیات وعده صادق گفت: این عملیات دنیا را متوجه فرهنگ شهادت کرد و به مخاطبین القا کرد که مرگ پایان زندگی نیست و مرگ اتصال از دنیای پر از آشوب و استرس به مکانی امن است و این نگاه را شهدا به ما آموختند.

وی اظهار داشت: «امید» برای انسان حیات بخش است و با انتظار معنا می‌یابد و در صورت اعتقاد به انتظار، هیچکس بر ما نمی‌تواند فائق آید.

وی افزود: اسرائیل از سال ۱۹۶۸ یک حکومت و قدرت بلامنازع نظامی بود که امروز با تحقیر و از سوی جمهوری اسلامی ضربه‌ای به پهنای تاریخ خورد.

امام جمعه شهرستان بهار تصریح کرد: شهدا بر «ولایت مداری» و اطاعت از ولی امر به عنوان مغز متفکر جهان تشیع تاکید داشتند و امروز اطاعت از ولی فقیه بر همگان واجب است.

حجت الاسلام مصباح با تاکید بر انتقال نگاه و تفکر شهدا به نسل جدید گفت: یادواره‌های شهدا باید انتقال دهنده ی مفاهیم، محتوا و دغدغه مندی شهدا به مخاطبین باشند و مکتب حاج قاسم؛ با نگاه نخبه گونه و افکار منتج و زاینده استمرار یابد.

وی اظهار داشت: جبهه مقاومت و پایداری از شهدای ایران اسلامی درس گرفتند و امروز در مقابل ظلم و زور ایستادگی کرده اند.

سپس فرماندار شهرستان بهار با تبریک حماسه غرورآفرین نیروهای نظامی و تنبیه رژیم غاصب گفت: دفاع مشروع ایران، مایه‌ی استحکام و ارتقای موقعیت اجتماعی نظام جمهوری اسلامی و خوشحالی محور مقاومت و دنیای مسلمین شد و رژیم صهیونیستی هیچ غلطی نتوانست بکند.

مجتبی فیض اللهی با تاکید بر تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: امنیت امروز ما به برکت مجاهدت و از خود گذشتگی این عزیزان است و تکریم خانواده شهدا کمترین کاری است که در قبال ایثار آنها، باید انجام دهیم.

وی تصریح کرد: نیازهای خانواده شهدا و ایثارگران احصا شود و برنامه ریزی خوبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهیم.

وی افزود: مردم شهرستان بهار پس از نماز جمعه در راستای حمایت از پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی راهپیمایی خواهند کرد.

کد خبر 6082365

دیگر خبرها

  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • خزعلی: رمز رونق تولید "مشارکت همگانی" است
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • بیانات رهبر انقلاب در باب اهمیت یادگیری قرآن + فیلم
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • دشمنان ایران نمی‌توانند در برابر نیروهای مسلح قد علم کنند