Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامان جمعه کشور در خطبه های این هفته نماز با اشاره به شعار سال جدید مبنی بر رونق تولید که توسط رهبری تبیین شد گفتند : نامگذاری امسال به نام رونق تولید بیانگر توجه رهبر معظم انقلاب به مسائل اقتصادی است و توجه به رونق تولید استقلال اقتصادی را به دنبال دارد.

خطیبان جمعه مراکز استانی همچنین با تاکید بر اینکه تنها با حمایت از تولید و رونق تولید داخلی می توان در برابر توطئه ها و نقشه های دشمن ایستادگی کرد افزودند : تحمیل جنگ اقتصادی بر علیه ایران از نقشه های دشمن است و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیبان جمعه کشور همچنین با محکوم کردن جنایت کشتار مسلمانان در مساجد کشور نیوزیلند گفتند: سیاستمداران آمریکا و اروپا با سوء استفاده از جنایات وهابی ها و داعش، به اسلام هراسی دامن می زنند.
چکیده خطبه های نمازجمعه مراکز استانی در پی می آید:

**خراسان رضوی
امام جمعه مشهد گفت: بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در سخنرانی سالانه شان در حرم مطهر امام رضا (ع) همچون سالهای قبل، مسیر و خط حرکت را برای مسئولان و همه دستگاههای مختلف روشن و شفاف و مشخص کرد.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) ایراد شد افزود: در فرمایشات رهبری نقطه مبهمی وجود نداشت و رهنمودهای آن امام یک نصیحت نیست بلکه این رهنمودها برای همه تکلیف ساز است.

وی با راهبردی خواندن سخنان رهبری ادامه داد: ما باید فرمایشات ایشان را در وظایف انقلابی خود به خوبی تشخیص دهیم و به کار بندیم.
امام جمعه مشهد گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته تجربیات خوبی کسب کرده است که باید از آن تجربیات در فرصت کنونی به خوبی بهره مند شود.

**بوشهر
امام جمعه موقت بوشهر گفت: نامگذاری امسال به نام رونق تولید بیانگر توجه رهبر معظم انقلاب به مسائل اقتصادی است و توجه به رونق تولید استقلال اقتصادی را به دنبال دارد.
حجت الاسلام یوسف جمالی در جمع نمازگزاران بوشهری افزود: تحمیل جنگ اقتصادی بر علیه ایران از نقشه های دشمن است و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی کند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر گفت: افتتاح پروژه های ملی مایه افتخار و خوشحالی مردم است ولی مهمترین مطالبه مردم در سفر استانی رئیس جمهوری اجرای مصوبه 50 درصدی اشتغال جوانان جویای کار در صنایع نفت و گاز، بهبود معیشت مردم و رعایت پیوست فرهنگی در اجرای پروژه هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

**البرز
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید»، گفت: توسعه و رونق تولید ستون اصلی اقتصاد مقاومتی بوده که باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در نخستین خطبه های نمازجمعه کرج در آغاز سال جدید افزود:مقام معظم رهبری پیام سال را «رونق تولید» قرار داد تا حرکت مردم و مسئولان به سمت رونق تولید باشد.

وی ادامه داد: در حقیقت تاکید معظم له بر رونق تولید به عنوان ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است و بیان ایشان این نکته را می فرماید که در این نقطه هنوزکار تمام نشده و اگر تمام شد چرخه اقتصاد در مسیر ریل حرکت قرار می گیرد.
امام جمعه کرج گفت: رونق تولید، اشتغالزایی و رونق بازار فروش ، صادرات و برون رفت از رکود را درپی دارد و این کار با شعار و سخنرانی درست نمی شود و باید وجه همت همه شود.

وی بیان داشت: در جنگ اقتصادی دشمنان باید آرایش جنگی ما با توجه به ظرفیت کشور متمرکز به تولید شود و هر کسی به اندازه توان خود باید فعالیت کند.

**اردبیل
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با محکوم کردن جنایت کشتار مسلمانان در مساجد کشور نیوزیلند گفت: سیاستمداران آمریکا و اروپا با سوء استفاده از جنایات وهابی ها و داعش، به اسلام هراسی دامن می زنند.

آیت الله سیدحسن عاملی در نخستین خطبه نماز جمعه اردبیل در سال 1398 افزود: آنها خود گروه تروریستی داعش را بر اساس جریان منحرف وهابیت ایجاد کرده و در حال دامن زدن به اسلام هراسی هستند ولی با بی شرمی تمام، تروریسم را به اسلام نسبت می دهند.

وی با اشاره به قتل عام 50 مسلمان در کشور در دو مسجد در کشور نیوزیلند توسط تروریست افراطی نژاد پرست بیان کرد: کشتار این مسلمانان در خانه خدا نتیجه اسلام هراسی و هم آوایی وهابیت و نژادپرستان است.
وی اضافه کرد: رسانه های غربی شبانه روز در حال ترویج اسلام هراسی هستند ولی سوژه اصلی را وهابی هایی که در سوریه و عراق جنایت کردند، به دست آنها داده اند.

**قزوین
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به نام گذاری امسال به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: رونق تولید با حمایت همه جانبه از کالای ایرانی محقق می شود.
آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: نام گذاری سال پیش رو از سوی رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولیدبیانگر این بود که ما نباید دستمان پیش روی دیگران دراز باشد.

وی ادامه داد: برای تحقق شعار امسال باید تولید خود را افزایش دهیم و به حمایت از کالای ایرانی متعهد باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر بازارهای خود را از کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می شود، پاک کنیم به رونق تولید داخلی و اشتغال اقدام کرده ایم.

**فارس
خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید گفت: همه دستگاه ها ، بانک ها ، مردم و مسئولان باید شعار رونق تولید را سرلوحه کار خود قرار دهند و به آن توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام محمد انجوی امیری در خطبه های نخستین نماز جمعه شیراز در سال 98 به امنیت اقتصادی و جلوگیری از واردات غیر ضروری به عنوان مولفه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ابراز داشت : شعار امسال نباید در حد شعار باقی بماند زیرا رونق تولید راهگشای مسایل اقتصادی ما و از ارکان اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه موقت شیراز بر لزوم توجه بانک ها به عنوان یکی از ارکان اصلی اصلاح اقتصادی تاکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی با وضعیت کنونی و عملکرد فعلی بانک ها ممکن نیست و بانک ها باید بیش از همه در مسایل اقتصادی از فرمایش های رهبری اطاعت کنند.
حجت الاسلام انجوی امیری ادامه داد: باید اقتصاد به سمتی گرایش یابد که کسب و کارهای مولد احیا شود.
وی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب در شعار امسال این بود که باید به زندگی و معیشت مردم رسیدگی شود، رسیدگی به مشکلات مردم باعث افزایش رضایتمندی می شود.

**کردستان
امام جمعه موقت سنندج با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: مسئولان تمام همت خود را در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم و تحقق شعار سال به کار گیرند.
ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: نیاز است دولت با کمک دستگاه های مختلف برای ایجاد اشتغال و رونق تولید تلاش کرده و نسبت به برطرف کردن مشکلات اقتصادی کنونی از هیچ کوششی دریغ نکند.

وی تحقق شعار امسال را نیازمند همکاری مردم و بخش های مختلف دولتی، خصوصی و حاکمیتی اعلام کرد و افزود: با تلاش دلسوزانه مسئولان و حرکت جهادی می توان از مشکلات اقتصادی و تحریم های دشمن با موفقیت عبور کرد.

**لرستان
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ایجاد امید در جامعه، بهبود معیشت و اقتصاد با رونق تولید در بخش های مختلف محقق می شود.
آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه ای این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهرستان افزود: رهبری براساس سنت حسنه سال های گذشته امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: انتخاب شعار سال با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری و براساس نیاز اصلی کشور و برای سوق دادن امکانات و مدیریت به این سمت نام گذاری شد که امسال اولویت کشور معیشت و اقتصاد است.
وی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال، مبارزه با بیکاری، حفظ استقلال اقتصادی، بی اثرسازی تحریم اقتصادی دشمن، پیشرفت کشور و بهبود معیشت مردم تولید باید رونق بیابد.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: با رونق تولید، ایجاد کار، زمینه اشتغال فراهم و پیشرفت حاصل می شود که تمام این اقدامات منجر به امید درجامعه خواهد شد.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه گرانی و مشکلات مانع ایجاد امید است، اضافه کرد: هفته اخیر چهار پالایشگاه و چهار فاز اصلی گاز در بندرعباس افتتاح و بهره برداری رسید و موجب شادی و امیدواری مردم شد.

**خراسان شمالی
امام جمعه موقت بجنورد گفت: نباید بگذاریم بخش تولید در جامعه دچار مشکل و کارخانه ها و واحدهای تولیدی به تعطیلی کشیده شود.
حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های نخستین نماز جمعه بجنورد در سال جدید اظهار داشت: نامگذاری سال «رونق تولید» توسط رهبری، باید سرلوحه کار مسئولان باشد و با توجه به اینکه در دین اسلام، فقر، پدیده ای نکوهیده است، باید تلاش کرد فقر از بین برود.

وی افزود: استکبار که در برهه ای از زمان، به صورت نظامی با ما دشمنی داشت امروز برای اینکه نظام اسلامی را ساقط کند و از بین ببرد راه جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است.
وی افزود: دشمن می داند، تنها راه برای رسیدن به هدفش، جنگ اقتصادی است بنابراین مسئولان وظیفه سخت تری دارند و باید برای مقابله با دشمنان باید برنامه ریزی کنند.
حجت الاسلام نوری تصریح کرد: مسئولان باید از تولید حمایت کنند، تولیدکننده در بخش کشاورزی، دامداری و صنعت را مورد توجه قرار دهند و نگذارند کارخانه ها تعطیل شود.

**زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رونق تولید در راستای اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و با حضور قدرتمند جوانان مومن و انقلابی کشورمان تحقق می یابد.
حجت الاسلام علی خاتمی در اولین نماز جمعه شهر زنجان در سال جدید با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری افزود: نامگذاری سال به رونق تولید در راستای اقتصادی مقاومتی است و ایشان در فرامین خود به محورهایی نظیر نقش والای جوانان مومن، انقلابی، دانشمند و قدرتمند، توجه به درون ، دل نبستن به بیگانگان تاکید ویژه ای داشتند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه طی گزارش ارائه شده در پایان سال گذشته نشان می داد که مردم به اقتصاد مقاومتی روی خوش نشان داده و به خرید کالاهای ایرانی در مقایسه با خارجی گرایش بیشتری داشتند.
امام جمعه زنجان ادامه داد: بر این اساس، خرید کالای خارجی یک کارگر ایرانی را از اشتغال محروم می کند و در مقابل کارگر خارجی مشغول بکار می شود.

**گلستان
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به وارد شدن خسارت فراوان به مردم این استان در نتیجه بارش های رگباری و وقوع سیل روزهای اخیر از مسوولان کشوری خواست برای کمک حداکثری به سیل زدگان شتاب کنند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: حجم بی سابقه بارش 3 روز متوالی در گلستان سبب ایجاد مشکلات فراوانی در شهرهای شرقی، شمالی و غربی استان شد که لازم است همت همه مسوولان، تلاش برای جبران زودهنگام آلام مردم و جبران خسارت ها باشد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: طبق گزارش مسوولان، این سیل تاکنون 5 هزار میلیارد ریال به اراضی و محصولات زراعی، زیرساخت ها و منازل مسکونی گلستان خسارت وارد کرده است.
امام جمعه گرگان ادامه داد: در برآوردهای اولیه گفته شده که 180 هزار هکتار از اراضی زراعی و 7 هزار هکتار باغ استان بین 30 تا 100 درصد تخریب شده و مردم را دچار ضرر و زیان های فراوان کرده است.

-امام جمعه گنبدکاووس درشرق گلستان نیز گفت: کشور به دلیل حادثه خیز بودن نیاز به وزارت بحران دارد نه مدیریت مقطعی آن زیرا باید اقدامات در زمینه بحران همیشگی و مداوم باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی، درخطبه های نماز جمعه مردم گنبدکاووس اظهار داشت: ایران یک کشور حادثه خیز است و سالانه شاهد حوادث طبیعی در آن هستیم و کار با مدیریت مقطعی بحران پیش نخواهد رفت.
وی افزود: لازمه کار درست، وجود یک سازمان و یا وزارتخانه بحران برای پیگیری مداوم فعالیت ها در زمینه بحران است.

وی افزود: پس از بارش های مداوم روزهای گذشته که به اندازه 6 ماه بود، آبگرفتگی بخش زیای از گنبدکاووس را تحت تاثیر قرار داد.
حجت الاسلام ترابی گفت: نقش دو سد گلستان و بوستان در جلوگیری از خسارت های بیشتر به منطقه بسیار مشهود بود زیرا بیش از 40 میلیون مترمکعب آب اضافی تنها در یک سد مهار شد.

وی با رد شایعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص احتمال شکستن سد در روزهای گذشته، گفت: سازه های سد به خوبی نقش آفرینی کردند هرچند در این بین برخی خواستند با شایعه افکنی درخصوص شکسته شدن و یا ترک خوردن سد، خواستند اوضاع را نا امن جلوه بدهند.
امام جمعه گنبد افزود: چندین هزار خانه با آبگرفتگی مواجه شده است که همین موضوع زندگی مردم را سخت نموده و نیاز به کمک همگانی مردم وجود دارد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فیضی صبح سه شنبه در دیدار با امام جمعه مشگین شهر اظهار کرد: معضل کشتار غیر مجاز دام در برخی از محورهای مواصلاتی و روستاهای گردشگری منطقه و تعدد پرونده های ارجاعی به مراجع قضایی در این زمینه جدی است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده دامپزشکی در این راستا ملموس است از امام جمعه مشگین شهر خواست؛ با استفاده از تریبون نمازجمعه در راستای آگاهی دهی به شهروندان و توصیه به مردم در راستای عدم خرید گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز دام، دامپزشکی را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: رفع معضل کشتار غیر مجاز دام علاوه بر فرهنگسازی نیازمند عزم و اراده جدی، خیزش عمومی و همکاری تمامی دستگاه های مرتبط حوزه سلامت است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: اگر دامپزشکی به تنهایی در میدان عمل باشد و دیگر دستگاه ها همکاری نکنند کار به جایی نخواهد رسید و راه به جایی نخواهیم برد.

فیضی با تقدیر از امام جمعه و مسئولان ارشد شهرستان در حمایت های بی دریغ از دامپزشکی گفت: در این مسئولیت سنگین همواره خود را نیازمند راهنمایی و دعای خیر شما می دانیم.

در این دیدار امام جمعه شهرستان مشگین شهر نیز با اشاره به اینکه دامپزشکی جایگاه ویژه ای در حوزه سلامت عمومی جامعه دارد، اظهار کرد: دامپزشکی را به عنوان یک مجموعه تلاشگر در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه می شناسیم

حجت الاسلام رضا باوقار افزود: با توجه به ظرفیت دامپروری مشگین شهر اقدامات دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی جامعه اعتماد عمومی را افزایش و احساس امنیت در مردم را بالا برده است.

وی با تاکید بر درک کامل از جایگاه حساس و خطیر مسئولیت به عنوان یک امانت الهی گفت: سفارش می کنم به صورت هدفمند به دنبال ارتقای بیش از پیش سطح خدمات رسانی به مردم باشید و این ویژگی در مدیران دامپزشکی وجود دارد.

کد خبر 6086172

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه