Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- حجت الاسلام علم‌الهدی ظهر امروز دوم فرودین ماه در خطبه دوم اولین نمازجمعه سال ۹۸ در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به سالروز رحلت عمه سادات، حضرت زینب کبری، اظهار کرد: رحلت جان‌گداز زینب کبری علی‌ها سلام را به محضر شما برادران و خواهران تسلیت عرض می‌کنم.   سخنان سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد را می‌خوانید: {با اشاره به سخنرانی توروزی رهبر انقلاب در حرم رضوی} ایشان به سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب در حرم امام رضا (علیه‌السلام) اشاره کرد و ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمود‌های پیامبرگونه ایشآن‌همچون سنوات گذشته، خط حرکت را آن‌هم در اولین سال گام دوم انقلاب برای ما روشن و شفاف قرار داد، مسیر حرکت را هم برای مسؤولان نظام، دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر دستگاه‌ها مشخص کرد و هم جریان تکلیفی پایداری ما مردم را در عرصه انقلاب دقیقاً معین فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمایشات رهبری را با همه شفافیت و وضوحی که داشت استفاده کردیم، در کلام مقام معظم رهبری نقطه مبهمی وجود نداشت که ادعا کنیم می‌خواهیم تفسیر و روشن کنیم؛ آنچه مهم است در توجه به فرمایشات و رهنمود‌هایی مقام معظم رهبری این است که این رهنمود‌ها تنها یک نصیحت و موعظه یا یک سخنرانی سیاسی نیست؛ برادران و خواهران، ما شیعه و مسلمان هستیم، امام ما وجود مقدس مولا امام زمان ارواحنا فداه هستند، ما را رها نکردند، ما را به دست نایبشان سپرده‌اند، خودشان تصریح فرمودند: این مجتهد جامع‌الشرایطی که اقامه حکم کرده است، حجت من است، یعنی رهنمود‌هایی که من و شما دیروز شنیدیم، تکلیف ساز است، چون از زبان حجت امام زمان که خود ایشان حجت خدا هستند برای ما مشخص و گفته شد، باید به نکته‌های خاص فرمایشات رهبری توجه کنیم و تکلیف خود در عرصه فعالیت‌ها، تکالیف و وظایف انقلابی تشخیص داده و حرکت کنیم.

مقام معظم رهبری در فاز اول فرمایشاتشان، سال ۹۸ را برای ما ترسیم فرمودند، فرمودند: «سال ۹۸ سال تهدید نیست، سال فرصت است و با تکیه‌بر تجربیات گذشته و مسائلی که در قبل داشتیم، باید از فرصت‌های سال ۹۸ استفاده کنیم»؛ بنده در مقام تبیین فرمایشات ایشان نیستم، در مقام مشخص کردن تکلیف از این نکته در بین هزاران نکته‌ای که در فرمایشات رهبری بود، می‌خواهم بگویم تکلیف چیست، باید با استفاده از آنچه در گذشته داشتیم و آنچه الآن داریم، از فرصت‌های این سال استفاده کنیم؛ استفاده از فرصت‌های امسال با توجه به دارایی‌ها و تجربه‌هایشان این است که در سال ۹۷ دو مشکل بزرگ داشتیم، یکی فرهنگی و یکی اقتصادی و معیشتی.

مشکل فرهنگی ما ریشه‌اش در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اجنبی و بیگانه بود، یعنی آنان فرهنگ ما را با این شبکه‌ها به دست گرفتند، نسل جوان ما، فرزندان معصوم ما، مردم و خانواده‌های ما را بالا و پایین می‌کردند و هرکجا می‌خواستند می‌بردند، این بزرگ‌ترین مصیبت ما بود. {با انتقاد از بی‌اعتنای مسؤولان نسبت به مدیریت فضای مجازی} این‌قدر در خطبه‌های نمازجمعه، در بقیه موارد، خود مقام معظم رهبری چقدر اصرار و تأکید که دستگاه‌های مسؤول و دستگاه متولی ارتباطات در این کشور بیایند مشکل فساد شبکه‌های اجتماعی بیگانه را حل کنند و این بساط کثیف، آلوده، ناپاک مزدور اجنبی را از وسط زندگی مردم بردارند و شبکه اجتماعی بومی ایجاد کنند، متأسفانه نکردند؛ آیا توانستیم یا نخواستند؟ مهم این است که نخواستند نه این‌که نتوانستند.

برای توانستن شاهد و دلیل داریم؛ در چند روز گذشته تهاجم سایبری ایران در فضای مجازی، گوشی تلفن در جیب همسر نخست‌وزیر اسرائیل را هک کرد و تمام اطلاعاتش را بیرون کشید و به دست گرفت، دیروز خود رسانه‌های صهیونیستی گفتند کاری که با گوشی تلفن همراه همسر نخست‌وزیری کرد، همین کار را با خانواده نتانیاهو کرد، تمام تلفن آنان را هک کرد و بیرون کشید. وقتی این توانایی در تصرف بر فضای مجازی داریم، این جوانان متدین ما، دانشمندان روشن‌اندیش ما، فداکاران و مجاهدان عرصه مبارزه با دشمن که به این نیروی فناوری و استعداد مجهز هستند، نمی‌توانند شبکه بومی اجتماعی ایجاد کنند که این‌طور اسیر دست دشمن باشیم، فرهنگ و عزیزان خودمان را آنان آلوده کنند؟

رهبری فرمودند: سال فرصت است، برادران مسؤول، عزیزان دولت، بزرگواران مجلس شورای اسلامی، بیایید وسط و به هر قیمتی شده این متولیان ارتباطات را قانع کنید این نیرو‌های مستعد فناور را به عرصه فعالیت و جهاد بیاورند، ابزار در اختیار آنان بگذارند، پهنه باند را برای آنان توسعه دهند، دستشان باز باشد تا با تأسیس شبکه‌های بومی، ما را از این اسارت فرهنگی نجات دهند.

{با اشاره به فشار و تنگنای اقتصادی} آنی که همه مردم ما مخصوصاً قشر آسیب‌پذیر در این آتش می‌سوزد و زندگی در حد استیصال برای او به وجود آمده، تنگنای اقتصادی و معیشتی است؛ رهبری اعلام کردن این تنگنای شدید معیشتی و اقتصادی که مردم ما مبتلا شدند که ارزش پول ملی ما را تا این حد پایین آورده، تنها تحریم و فشار تحریم دشمن نیست، سوءمدیریت و سوءتدبیر است. در همین شهر و استان ما، ۱۸ هزار کارگری که دارد از بیمه بیکاری استفاده می‌کند به وجود آمد؛ وقتی به مسؤولان اعتراض کردیم چرا ۱۸ هزار کارگر بیکار شدند، گفتند ما چند هزار شغل ایجاد کردیم؛ این چند هزار شغل ایجاد کردید، این‌طرف این‌همه بیکار شدند، شغلی که ایجاد کردید برای جوان مجردی است که هنوز زندگی تشکیل نداده، شغل به دست آورده تا تشکیل خانواده دهد که لازم هم هست، باید ایجاد می‌شد، اما ۱۸ هزار نفری که بیکار شدند، یک کارگر، خودش، زنش و سه بچه، یک خانواده ۵ سر عائله قوت و قضایشان را از کجا تأمین کنند؟ ریشه این تنگنای اقتصادی بیکاری است، عدم اشتغال است.

نمونه‌اش را دیدید، قدرت، عرضه و هنر کارگر، کارمند، فناور، هنرمند و دانشمند این مملکت و این مردم، این بود که با قهر کردن و پشت کردن تمام مؤسسات و دستگاه‌های خارجی، توانستند ۴ فاز پارس جنوبی را عزیزان فعال فناور ما بسازند و نتیجه را به آنجا برسانند که امروز برداشت ما از میدان گازی مشترک با قطر که قبلاً یک‌دهم بود، الآن به‌مراتب از برداشت آنان بیشتر شده، این هنر فناوران و جوانان و صنعتگران ما بود در برابر شرکت‌هایی که از خارج آمدند، ما را گذاشتند و رفتند.

دو بحث است، سال‌ها به امید خارجی‌ها از این میدان گازی یک‌دهم برداشت می‌کردیم درحالی‌که می‌توانستیم در گذشته با روی کار آوردن نیرو‌های فعال فناور خودمان چند برابر برداشت کنیم و عمده میدان گازی را تصرف کنیم، چرا عقب ماندیم؟ حالا تجربه کردیم، وسط میدان آمدند، در عرصه کار، فناوری و میدان فعالیت وارد شدند، چطور شد جای شرکت‌های خارجی نیرو‌های صنعتگر و فناور ما توانستند ما را از نظر بهره‌برداری از میدان مشترک با به وجود آوردن ۴ فاز پارس جنوبی جلو ببرند، اما نمی‌توانند مشکلات اقتصادی را حل کنند؟ مقام معظم رهبری، امسال را سال رونق تولید معرفی کردند، رونق تولید با رونق کار است، نیرو‌های کار فوق‌العاده‌اند، امکانات کار را به دست نیروی کار داخلی بسپارید و با تولید کار مسئله رونق تولید بالا بیاید و مردم نیز موظف هستند شرایط دیگر را آماده کنند، دیگر جنس خارجی نخرند، دیگر کشور خودشان را بازار اجنبی قرار ندهند، میدان مصرف جریان‌های بیرونی نشود، باید سعی کنیم کشور‌های همسایه میدان مصرف تولیدات ما بشود، این هم ابزار رونق تولید و هم رونق کار؛ امیدواریم شما عزیزان مسؤول در این قسمت با موفقیت پیش بروید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: علم الهدی امام جمعه مشهد امام جمعه مشهد مقامات اسراییلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه عجیب نخست وزیر انگلیس علیه ایران

ریشی سوناک ادعا کرد که گروه هفت درحال تدارک پاسخ دیپلماتیک هماهنگ است.

به گزارش همشهری آنلاین دفتر ریشی سوناک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) به صورت تلفنی گفتگو کردند. نخست وزیر انگلیس در این گفتگو ادعا کرد که لندن از امنیت (رژیم) اسرائیل و ثبات منطقه‌ای حمایت می‌کند.

او برای دلگرمی و تقویت روحیه طرف صهیونیستی مدعی شد: «ایران به شدت اشتباه محاسباتی کرده و به طور فزاینده‌ای در صحنه جهانی منزوی شده است.» سوناک ادعا کرد که گروه هفت درحال تدارک پاسخ دیپلماتیک هماهنگ است.

نخست وزیر انگلیس در همین حال تاکید کرد: تشدید تنش‌ها به نفع هیچ‌کس نیست و تنها ناامنی را در خاورمیانه عمیق‌تر می‌کند.

او همچنین به تحولات غزه اشاره و ادعا کرد که به شدت نگران تشدید بحران انسانی در این منطقه است. سوناک اضافه کرد که لندن خواهان افزایش حجم کمک‌های بشردوستانه به داخل این باریکه در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی بدون اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس فوری در غزه، مدعی شد: بسیار ناامید کننده است که حماس در آخر هفته مانع از توافقی شد که می‌توانست جان فلسطینی‌ها را نجات دهد و آزادی گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) را تضمین کند.

اما اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره اقدام تنبیهی ایران در حالی مطرح می‌شود که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسوولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

tags # اسرائیل سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • بن‌گویر با این یک کلمه‌ ما را مضحکه دنیا کرد! | عکس | هرکس به‌جز نتانیاهو نخست‌وزیر می‌بود ...
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • السودانی: از قلمرو عراق برای حمله به اسرائیل استفاده نشده است
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • وزیر جنگ اسرائیل فرمان حمله نظامی گسترده را صادر کرد
  • بیانیه عجیب نخست وزیر انگلیس علیه ایران
  • نخست وزیر مالزی: حمله ایران به اسرائیل کاملا مشروع بود
  • هزینه تعمیرات موبایل در تهران