Web Analytics Made Easy - Statcounter

یازمراد کوسه غراوی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: بارندگی همراه با تندباد و طوفان، طغیان رودخانه های فصلی و دائمی، جاری شدن سیلاب، منجر به قطع محورهای ارتباطی و خطوط برق، آب، تلفن و گاز شد و افزون بر آن خسارات سنگینی به بخش های زیربنایی، عمرانی، خدماتی، مزارع و تاسیسات کشاورزی، دامپروری، ابنیه فنی و راه های روستایی در بخش های مرکزی و گلیداغ شهرستان مراوه تپه وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس ستاد مدیریت بحران مراوه تپه گفت: با باز شدن راه های دسترسی به روستاها، مزارع و تاسیسات کشاورزی، ارزیابی خسارات وارده سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت، ادامه داد : میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی مراوه تپه 570 میلیارد ریال برآورد شده شامل خسارات به مزارع گندم، جو، کلزا، محل های پرورش دام، انبارعلوفه و تاسیسات تامین آب دام و طیور همچنین جاده های بین مزارع می باشد.
فرماندار مراوه تپه اظهار داشت: خسارات وارده به تاسیسات آب منطقه ای 24 میلیارد ریال برآورد شده که شامل تخریب دیواره های تثبیت بستر رودخانه روستای عرب قاری حاجی همچنین تخریب دیواره سازی رودخانه های کریم ایشان، دادلی غزنین و فرخه سر و همچنین ساماندهی و لایروبی رودخانه اترک و سرشاخه های آن می باشد.
کوسه غراوی بابیان اینکه در اکثر روستاهای این شهرستان، واحدهای مسکونی بازسازی نشده و بافت قدیمی از آمار بالایی برخوردار است، افزود: به خاطر این موضوع آمار واحدهای مسکونی تخریب شده بیش از حد معمول است و بر این اساس در بخش مرکزی مراوه تپه 870 واحد و در بخش گلیداغ این شهرستان نیز 120واحد مسکونی که در برابر حوادث مختلف از مقاومت کمی برخوردار بودند، در روزهای اخیر بر اثر بارندگی شدید همراه با سیلاب و رانش زمین، تخریب وبصورت کامل ازبین رفته اند.
وی در ادامه به مشکلات انتقال برق به روستاهای کوهستانی و صعب العبور این شهرستان اشاره کرد و افزود: در جریان بارش باران و جاری شدن سیلاب، برق 15 روستا قطع شد که با تلاش پرسنل اداره توزیع نیروی برق مراوه تپه، به جز یک روستا که در مسیر صعب العبور سیلاب رودخانه اترک قرار داشت، جریان برق 14 روستا برقرار و روستاییان در کمترین زمان ممکن از خدمات نیروی برق بهره مند شدند.
رئیس مدیریت بحران مراوه تپه به خسارت وارده به بخش دامپروری این شهرستان اشاره کرد و گفت: درجریان بارندگی، طوفان وسیلاب اخیر 150 واحد تاسیسات دامداری کوچک و متوسط ، متعلق به روستاییان تخریب و براثر آن 800 راس دام سبک و 52 راس دام سنگین تلف شده است.
فرماندار مراوه تپه درادامه این گفت و گو خسارت های وارده به بخش راه ها و ابنیه فنی محورهای ارتباطی این شهرستان را 78 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: شسته شدن سطح جاده ها، تخریب پل ها، آب روها، رسوب گذاری در دهنه پلها، بسترجاده، تخریب آسفالت جاده ها همچنین تخریب و از بین رفتن تابلوهای علایم ایمنی و راهنمایی و رانندگی از جمله خسارات وارده به این بخش است.
وی فقدان راه های مواصلاتی مناسب برای دسترسی به محل های اسکان عشایر را از مشکلات اساسی اکیپ های امداد و نجات اعلام کرد و گفت: اکیپ های ویژه مدیریت بحران برای تامین و انتقال مایحتاج ضروری عشایر بومی و کوچنده استان های دیگر که قشلاق خودرا در شهرستان های مراوه تپه، کلاله و گنبدکاووس می گذرانند، بی وقفه در تلاش هستند.
شهرستان مرزی مراوه تپه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت درمنتهی الیه شمال شرقی استان گلستان واقع است.
/1860/7478
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امداد و نجات تلفن راهنمایی و رانندگی کشاورزی مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: وزش باد شدید به تاسیسات آب و فاضلاب خسارت وارد کرد.

اکبر حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به علت وزش شدید باد و آسیب دیدن برق تأسیسات سد ایلام، آب مناطق حوزه سد شامل خیابان شهدا، بلوار جمهوری، خیابان رسالت، میدان میلاد، بلوار فارابی، جانبازان، رزمندگان. بلوار نماز، بلوار شهید صدوقی و مسکن مهر در ساعت آینده با کمبود و قطعی آب مواجه خواهند شد.

وی ضمن پوزش از شهروندان، افزود: شهروندان نسبت به ذخیره‌سازی آب مورد نیاز خود اقدام و شرکت آب و فاضلاب را در جهت خدمت رسانی مطلوب‌تر یاری کنند.

کد خبر 747622

دیگر خبرها

  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی