Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل- ایرنا- مدیرعامل جامعه صنفی مراکز اقامتی استان اردبیل از اشغال بیش از 80 درصد ظرفیت هتل های استان در نخستین روز سال 1398 خبر داد.

جعفر بذری روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ورود انبوه گردشگران نوروزی به استان و رشد تقاضا برای اسکان در مراکز اقامتی افزود: تمامی مراکز اقامتی شهرستان سرعین به عنوان مقصد اغلب مسافران نوروزی آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: برای پاسخگویی به سلایق مختلف و نیز به علت رشد تقاضا، امسال خانه مسافرهای استان نیز با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای ارایه خدمات به گردشگران نوروزی آماده سازی شده و تعدادی از گردشگران نیز در این خانه مسافرها مستقر شده اند.
مدیر عامل جامعه صنفی مراکز اقامتی استان اردبیل همچنین گفت: با توجه به سیاست های سازمان میراث فرهنگی مبنی بر عدم افزایش قیمت های مراکز اقامتی و گردشگری هیچ گونه افزایش قیمتی در سال جاری نداشته ایم و برای خدمات رسانی مناسب و جذب حداکثری گردشگران، تخفیف 30 درصدی برای تمامی مسافران در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، استان اردبیل دارای 34 واحد هتل، 87 واحد هتل آپارتمان، 143 واحد خانه مسافر، 66 واحد مهمانپذیر، 32 واحد اقامتگاه بومگردی، پنج واحد کمپ گردشگری با 20 هزار تخت اقامتی است.
سال گذشته با هماهنگی مدیران استان طرح زمستان بیدار با هدف همه فصلی کردن گردشگری و توسعه سفرهای زمستانی در استان اردبیل به اجرا درآمد که به گفته جامعه هتلداران استان موجب افزایش ضریب اشغال و استقبال گردشگران و سفر بیشتر ایرانگردان به اردبیل شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در مصاحبه ای از افزایش بیش از 20 درصدی ورود مسافران نوروزی به استان خبر داد و پیش بینی کرد که با توجه به مساعد بودن آب و هوا در استان اردبیل در روزهای پیش رو، تعداد مسافران نوروزی اسستان افزایش چشمگیری داشته باشد.
گردشگرانی که از مقصد شمال کشور به سمت غرب و شمال غرب کشور و بالعکس برای رسیدن به مقصد از اردبیل گذر می کنند، در مسیر سفر خود توقفی در مناطق مختلف استان داشته و از جاذبه های تاریخی این خطه دیدن می کنند.
مجموعه تاریخی و جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و نیز بازار تاریخی و چند خانه، پل، حمام و موزه تاریخی نیز که در مرکز شهر اردبیل واقع شده، از جمله مراکز مورد بازدید گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی است.
شهر گردشگری سرعین در 27 کیلومتری شهر اردبیل هم که با دایر بودن 22 واحد چشمه و استخر آبگرم معدنی و طبیعی، به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی کشور محسوب می شود، در نخستین روزهای تعطیلات عید نوروز مملو از جمعیت کثیر مسافران نوروزی شده است.
مکان های مهم گردشگری استان از جمله بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی در شهر اردبیل، مجتمع ها و استخرهای آبگرم شهرهای سرعین، مشگین شهر، نیر و خلخال و نیز بازارچه مرزی بیله سوار و پل معلق مشگین شهر به همراه 32 واحد اقامتگاه بوم گردی از جمله جاذبه های گردشگری استان اردبیل است که در ایام نوروز مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.
همچنین مقبره شیخ حیدر، کاروانسرای قانلی بولاغ، سنگ نبشته های ساسانی، مجسمه های سنگی شهر یری، قلعه های دیو، قهقهه و کهنه در مشگین شهر، قیز قلعه سی و شاه تپه سی در گرمی، حمام سنگی در کوثر، قلعه بوینی یوغون در نیر، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این استان نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران، تپه های باستانی آناهیتا، کلیسای مریم مقدس، کاروانسرای شاه عباسی، شیروان دره سی، عمارت آقازاده اردبیلی، منطقه گردشگری کپز و ازناو، منطقه حفاظت شده آق داغ، ژئوپارک دربند مشکول، گیلوان، آبشارهای سردابه، گورگور، شورشور، آق بلاغ (سیبیه خانی)، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر جاذبه های گردشگری قابل توجه در استان اردبیل به شمار می رود.
امسال برای معرفی جاذبه ها و قابلیت های گردشگری استان اردبیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل در محل نگارخانه بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی دایر شده و تمام امور مربوط به سفرهای نوروزی استان از این محل مدیریت می شود.
همچنین در این محل نمایشگاه معرفی جاذبه ها و اماکن تفریحی و گردشگری استان اردبیل برپا شده و مسافران و گردشگران مراجعه کننده به بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی با ویژگی ها و ظرفیت های گردشگری منطقه آشنا شده و راهنمایی لازم برای تعیین مقصد سفر را دریافت می کنند.
1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري اشغال هتل ها اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوران سلطنت هتل‌ها

فرارو- رزرو اقامتگاه توسط مسافران نوروزی در تعطیلاتی که پشت‌سر گذاشتیم به شکلی بوده که سهم گزینه‌های غیرمجاز فاصله معناداری با اقامتگاه‌های رسمی داشته است. اطلاعات منتشر‌شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشخص می‌کند تقریبا ۷۵ درصد مسافران نوروزی به‌جای رفتن سراغ هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر و بقیه اقامتگاه‌های رسمی و مجاز، از اقامتگاه‌های غیرمجاز و غیررسمی مثل خانه‌های شخصی سردرآوردند. دلایل اجتماعی و اقتصادی احتمالا توجیهی برای آمار‌های اخیر در حوزه گردشگری است که مسئله اول ارتباطی به این مطلب ندارد و مسئله دوم هم طبق بررسی‌های فرارو نمی‌تواند دلیلی برای آمار‌های اعلام‌شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد.

به گزارش فرارو؛ رزرو هتل‌های چهار ستاره در استان مازنداران که اتفاقا دومین استان محبوب از حیث گردشگری در تعطیلات نوروزی معرف شده، می‌تواند حداقل شبی دو میلیون و ۵۰۰، ۶۰۰ هزار تومان هزینه داشته باشد. مثلا رزرو اتاق در هتل سالار دره ساری از شبی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و این هزینه برای سوئیت‌های شش نفره تا چندبرابر بالا می‌رود.

رزرو اقامتگاه‌های غیررسمی در استان مازنداران و شهر ساری، با این حال حداقل از نظر اقتصادی توجیهی ندارد. مثلا در همین شهر ساری، میزبان یکی از ویلا‌های معمولی و بدون استخر بابت هر شب اقامت در این روز‌ها رقمی نزدیک دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. رقمی که اتفاقا به‌خاطر اتمام تعطیلات نوروزی، نسبت به هفته‌های ابتدایی فروردین تقلیل پیدا کرده است.

هرمزگان بعد از مازنداران در جایگاه سومین استان محبوب برای مسافران و گردشگران به‌حساب می‌آید. یعنی جایی که جزیره کیش، قشم، بندرعباس و ... وجود دارد و از قدیم و ندیم جزو استان‌های مهم این حوزه به‌حساب می‌آید.

رزرو هتل‌آپارتمان‌های قشم همزمان با آخرین روز‌های فروردین امسال، به‌شکل رسمی و قانونی می‌تواند در ارزان‌ترین حالت و رفتن سراغ گزینه‌های اقتصادی شبی ۵۰۰، ۶۰۰ هزار تومان خرج بردارد. مثلا میزبان یکی از همین آپارتمان‌ها که شرط تحویل اتاق را دریافت مدارک هویتی اعلام کرده، با ۵۲۰ هزار تومان آماده اجاره است. با کمی جست‌وجو در پلتفرم‌های کمترشناخته شده حوزه گردشگری به یکی از همان اقامتگاه‌های غیررسمی در قشم رسیدیم.

رزرو هتل‌آپارتمانی که در قشم به آن اشاره کردیم برای اقامت دو مسافر، شبی یک میلیون آب می‌خورد و طبق تصاویری که در آگهی ووجود دارد، آپشن‌های خاص و ویژه‌ای هم در این آپارتمان دیده نمی‌شود.

رزرو اقامتگاه در گیلان در حدفاصل تعطیلات نورزی امسال به‌شکلی محاسبه شده که باید این استان را چهارمین مقصد مورد علاقه مسافران بدانیم. در استان گیلان و به‌طور خاص شهری مثل بندرانزلی پیدا کردن سوئیت‌های ساحلی رسمی با بودجه‌ای در حد ۵۰۰ هزار تومان وجود دارد. حالا کسی که به‌جای اقامتگاه‌های رسمی در بندرانزلی سراغ گزینه‌های غیررسمی می‌رود، در بهترین حالت متحمل چنین هزینه‌ای می‌شود.

آپارتمان یکخوابه و قدیمی‌سازی که بین اقامتگاه‌های غیرمجاز بندرانزلی پیدا کردیم، بابت هر شب میزبانی از مسافرانی که به آنجا می‌روند، دقیقا ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. بدنیست بدانید در این آپارتمان که از نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو اقامتگاه‌های غیزمجاز دسته‌بندی می‌شود، به‌جز تلویزیون و یک یخچال هتلی، امکانات دیگری انتظار مسافران را نمی‌کشد.

تهران مثل روال سال‌های گذشته جزو مهمترین استان‌ها در سفر‌های نوروزی بوده و آنطور که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌گوید، عید امسال شاهد بیش از نیم‌میلیون اقامت رسمی در این استان بودیم. از این نظر با هفتمین استان مهم در این بخش طرف هستیم که برای یک شب اقامت در هتل‌های سه‌ستاره و نسبتا معمولی آن باید دست‌کم یک میلیون و ۴۰۰، ۵۰۰ هزار تومان کنار گذاشت. اما با کمی جست‌وجو در فضای مجازی به انبوهی از اقامتگاه‌های غیررسمی و آپارتمان‌های جورواجور می‌رسیم که یک شب اقامت در گزینه‌های موجود در جنوب شهر تقریبا به همین اندازه آب می‌خورد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • ایران از ایکوموس خارج نشده است
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • تجمع دانشگاهیان سلماس در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغال گر 
  • ۳۵ درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است