Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، استان کرمان پهناورترین استان ایران و مرکز آن کلانشهر کرمان است؛ کرمان نهمین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود. استان کرمان در جنوب شرق کشور واقع شده و به نوعی مرجع صنعتی، فرهنگی، سیاسی، کشاورزی دانشگاهی-علمی، مذهبی و سایر شاخص‌ها در میان استان‌های منطقه جنوب شرق کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان کرمان به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مواد معدنی کشور بیش از یک سوم ارزش تولیدات معدنی را به خود اختصاص داده است. از نظر اقتصادی منطقه ویژه و آزاد تجاری سیرجان اهمیت استان کرمان را افزایش داده است؛ این منطقه ویژه صرف نظر از تاثیراتی که در توسعه اقتصادی کل استان داشته، از دیدگاه توسعه جهانگردی نیز اهمیت زیادی دارد. سیرجان گذرگاه اصلی انتقال کالا به کشور‌های خاور دور،  اروپا و خلیج فارس بوده و مسیر رفت و برگشت کلیه کالا‌های تجاری از بندر شهید رجایی هرمزگان به کشور‌های آسیای میانه، قفقاز و روسیه است.

اهداف استان در واگذاری پروژه‌های نیمه تمام محقق نشده است

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در جلسه شورای عالی اداری ۲۷ اسفند با اشاره به اینکه اهداف استان در واگذاری پرورژه‌های نیمه تمام محقق نشده است، گفت: تنها ۵۳ درصد پرورژه‌های نیمه تمام استان کرمان به نتیجه رسیده است.

بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری و تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی، مسائل و اتفاقات مطرح شده در ستاد طبق قوانین و مقررات برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا است؛ اما محمد جواد فدایی استاندار کرمان در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۹۷ و آخرین جلسه شورای اداری از عدم اجرای مصوبات این ستاد انتقاد جدی داشته است.

وی معتقد است؛ بسیاری از تصمیماتی که در استان گرفته می‌شود؛  یا اجرا نمی‌شود یا اینکه در زمان مقرر خود اجرا نشده است؛ متاسفانه هشت ماه از یک تصمیم در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گذشته و هیچ اتفاقی برای آن تصمیم نیافتاده است.

پرداخت ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان

رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در یازدهمین و آخرین جلسه شورای اداری استان در تاریخ ۲۲ اسفند از پرداخت ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در استان خبر داد و  گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان سهم اعتبار استان کرمان از تسهیلات اشتغال‌زایی بوده  که با پرداخت این تسهیلات برای بیش از ۴ هزار نفر شغل روستایی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: سند اشتغال استان کرمان در سال گذشته تهیه و اطلاعات جمعیتی استان مشخص شده است؛ همچنین امسال بیش از ۴۱ هزار نفر شغل در استان ایجاد شده است و پیش‌بینی می‌شود ورودی بازار کار استان کرمان در سال جدید ۳۶ هزار نفر باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه ۴۰ نهاد در اشتغال استان موثر هستند، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان به تفکیک هر شهرستان،  اطلاعات و برنامه‌های اشتغال خود را ارائه کردند و برنامه‌های اشتغال در بیشتر شهرستان‌ها عملیاتی شده است.

۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های این استان اختصاص داده شده است

استاندار کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه‌های افتتاح شده در سال جاری گفت: در ایام دهه فجر پروژه‌های زیادی افتتاح شد و بخشی از آن‌ها هم افتتاح می‌شود، نزدیک به ۶۵۴ پروژه وجود داشت که بخشی از این پروژه‌ها دولتی و بخشی دیگر خصوصی بودند.

استاندار کرمان همچنین با اشاره به اینکه حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های این استان اختصاص داده شده است، توضیح داد: با افتتاح این پروژه‌ها علاوه بر اینکه خدمات خوبی به مردم ارائه می‌شود، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شغل به طور مستقیم و حدود ۲۰ هزار شغل به طور غیرمستقیم ایجاد شده است و من فکر میکنم در دهه فجر با افتتاح این پروژه‌ها یک گام خوبی در جهت ارائه خدمات و اشتغال بیشتر به مردم برداشته شده است.

وی یکی از مشکلات اصلی استان کرمان را کم آبی و خشکسالی‌های متعدد دانست و افزود: ما در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور و هیئت دولت خواستیم که بودجه‌ای برای کمک به اجرای پروژه‌های آبی استان در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه چند پروژه انتقال آب هم در استان در حال انجام است؛ برخی از آن‌ها نیازمند مصوبات هیئت دولت و برخی دیگر هم به جذب منابع مالی نیاز دارد.

با وجود اینکه  استاندار کرمان از پرداخت  ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به این استان  به خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خبر داده بود ؛  رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان  در یازدهمین و آخرین جلسه شورای اداری استان اذعان کرد: اهداف استان در واگذاری پروژه‌های نیمه تمام محقق نشده  و  تنها ۵۳ درصد طرح‌های  نیمه تمام استان کرمان به نتیجه رسیده است. 

حال به نظر می رسد که در سال جدید باید یک سازوکار جدی در اجرای پرورژه ها به وجود بیاید تا ما شاهد اجرایی شدن 100 درصد پرورژه های نیمه تمام در استان باشیم که این موضوع همت و تلاش مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی وزارت کشور استانداری بسته نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست وزارت راه از متقاضیان نهضت ملی مسکن ؛ زودتر پول ها را پرداخت کنید !

به گزارش پارس نیوز ، سعید غفوری با یادآوری آغاز عملیات اجرایی 125 هزار و 900 واحد نهضت ملی مسکن تا بهمن 1402 اظهار کرد:‌ در ابتدای سال 1403 جهش بسیار خوبی در شهرهای جدید کشور میسر شده و این عدد به 165 هزار واحد در شهرهای جدید رسیده است.

وی با اشار به تعهد شرکت عمران شهرهای جدید به ساخت 400 هزار واحد نهضت ملی مسکن افزود:‌تا امروز زمین 335 هزار واحد تامین شده است.

وی بیان کرد: سیاست شرکت عمران شهرهای جدید در بخش ساخت تاکید بر افزایش اکیپ‌های اجرایی و بالابردن پیشرفت فیزیکی پروژه‌هاست و به همه شهرها ابلاغ شده که شیفت‌های دوم و سوم کاری عملیات اجرایی فعال شود. بر این اساس از دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان خصوصا وزارت نیرو نیز تقاضا داریم همپای پیشرفت فیزیکی چه در آماده سازی و چه در بخش ساخت واحدها پای کار باشند و زیر ساخت های لازم را اجرا نمایند تا بتوانیم در سال جدید نیز پیشرفت خوبی را شاهد باشیم.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران اضافه کرد: در بحث واگذاری زمین چه به صورت انفرادی، گروهی و جوانی جمعیت سیاست شهرهای جدید علاوه بر آماده‌سازی و واگذاری زمین، بحث حمایت، هدایت، نظارت و پشتیبانی از پروژه تا تکمیل و تحویل واحدها با مشارکت مردم است.

غفوری از افتتاح اولین سری واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند طی ماه جاری (فروردین) خبر داد و با اشاره به این که طی اردیبهشت و خرداد در شهرهای پرند، هشتگرد، پردیس و امیرکبیر واحدهای این طرح افتتاح می‌ششود، تصریح کرد: در تمام شهرهای جدید کشور پروژه‌های نهضت ملی فعال است و هر ماه مطابق دستور وزیر راه و شهرسازی افتتاح خواهیم داشت.

وی گفت:‌ از متقاضیان شهرهای جدید تقاضا می‌شود برای تسریع در روند تکمیل پروژه‌ها نیز آورده مالی خود را هر چه سریع‌تر تکمیل کنند تا با اجرایی شدن  شیفت‌های دوم و سوم کاری در سال 1403 تسریع در عملیات اجرایی و  تحویل سریعتر واحدها در طرح نهضت ملی مسکن به مردم را شاهد باشیم.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد
  • بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند
  • ۶۹۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجوان بهزیستی زنجان پرداخت شد
  • پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند
  • ۴۶۷ فقره تسهیلات به کارآفرینان استان بوشهر پرداخت شد
  • توجه ویژه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به تکمیل زنجیره ارزش محصولات کمک می‌کند
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر
  • درخواست وزارت راه از متقاضیان نهضت ملی مسکن ؛ زودتر پول ها را پرداخت کنید !
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی استان بوشهر ضروری است