Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@01:37:32 GMT

آب آشامیدنی 265 روستای سیلزده مازندران وصل شد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۱۶۳۱

آب آشامیدنی 265 روستای سیلزده مازندران وصل شد

مجید عبداللهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براثر شدت باران و جاری شدن سیلاب، بسیاری از طرح ها و تاسیسات آبرسانی روستایی در این مناطق مازندران دچار خسارت و پمپ های آب تعویض شد.
وی ادامه داد: سیلاب اخیر باعث شد حدود 60 هزار خانوار روستایی مازندران برای تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه شوند و آبرسانی به این خانوارها از نخستین ساعات وقوع سیلاب تاکنون با تانکر انجام می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل آبفار مازندران با اشاره به اینکه خوشبختانه آب بُردگی لوله های آب در سیلاب اخیر رخ نداده است، گفت: اما به دلیل بالا آمدن آب و غرقابی شدن تاسیسات، پمپ ها از کار افتادند که برای فعالیت دوباره ، تعویض شدند.
وی اضافه کرد: هنوز خسارت سیلاب به تاسیسات آبرسانی روستاهای مازندران جمع بندی نشده است.
عبداللهی که با حفظ سمت سرپرست آب و فاضلاب شهری مازندران نیز است، افزود: هم اکنون برخی از شهرهای مازندران از جمله بابل، بابلسر و امیرکلا با مشکل کم آبی مواجه هستند.
وی درباره علت کم آبی این شهرها گفت: آب آشامیدنی مشترکان این شهرها از سد آیت الله صالحی مازندران تامین می شود که به دلیل کدورت زیاد آب، تصفیه خانه این سد واقع در طلوت قادر به تصفیه آب نیست .
سرپرست آبفای شهری مازندران ادامه داد: به همین دلیل میزان آب ورودی به این شهرها از یک هزار و 500 لیتر در ثانیه به یکهزار لیتر کاهش داده شد تا این مشکل کدری آب برطرف شود .
وی اضافه کرد : در حال حاضر 22 تانکر آبرسانی در این شهرها مستقر هستند تا کمبود آب این مناطق را برطرف بکنند .
2096/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آب و فاضلاب خانوار روستایی آب مازندران آشامیدنی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بهزاد برارزاده با بیان اینکه مجتمع آبرسانی شیخ موسی بابل شامل ۶ روستا با برخورداری ۶۲۵۰ خانوار می‌باشد، گفت: عملیات احداث ۱۰ باب مخزن ذخیره به حجم ۱۷۰۰ متر مکعب به اتمام رسید و ۲ مخزن دیگر در مجموع به ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب نیز درحال ساخت است.

وی ادامه داد: تا کنون ۴کیلومتر خط انتقال و ۳۷ کیلومتر شبکه توزیع و یک مورد طرح برق در این پروژه به اجرا درآمد.

مدیرعامل آبفا مازندران، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۱۷۱ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز را ۳۸۰ میلیارد ریال دانست.

دیگر خبرها

  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • تاسیسات آبرسانی در جنوب استان کرمان دچار حادثه جدی نشده است/ اعزام تیم واکنش سریع مناطق سیل زده
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام
  • اعتبارات آبرسانی در مازندران ۲۳ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۳ درصدی تخصیص اعتبار طرح‌های آبرسانی مازندران