Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:52:15 GMT

ارتفاع سیل و آبگرفتگی در گمیشان به ۲ متر رسید

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۱۷۸۶

ارتفاع سیل و آبگرفتگی در گمیشان به ۲ متر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلیرضا حسینی با اشاره به آخرین وضعیت سیل در گمیشان اظهار کرد: متأسفانه از ساعاتی پیش آبگرفتگی به صورت جدی از روستای «قرنجیک خواجه‎خان» آغاز شده طوری‎که دو قایق را برای جابه‎جایی مردم به این منطقه فرستادیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه با وجود آنکه از دو روز گذشته هشدارهای لازم به مردم داده شد و اعلام کردیم که آبگرفتگی در گمیشان قطعی است، اما متأسفانه برخی از مردم تمکین نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرمانداری گمیشان ادامه داد: دو پیک بسیار سنگین را در گمیشان خواهیم داشت و به طور قطع همه روستاها از جمله شهر گمیشان ممکن است تحت تأثیر آبگرفتگی قرار بگیرند.

حسینی با بیان اینکه حدود ۲۰ روستای دیگر از شهرستان گمیشان در معرض آبگرفتگی هستند و باید تخلیه شوند، یادآور شد: از چند روز گذشته برخی از مدیران دستگاه‎های اجرایی را به‎ عنوان مدیر معین در نقاط مختلف شهرستان گمیشان قرار داده‌ایم که آگاهی و هشداردهی به مردم را انجام دهند، اما از آنجایی که هنوز آب به روستا وارد نشده، به نوعی برخی از مردم تمکین نکرده‌اند.

معاون فرمانداری گمیشان اضافه کرد: ۲۰۰ مترمکعب آب که وارد گمیشان شده، ممکن است نقاط دیگر این شهرستان را هم تحت تأثیر قرار دهد لذا زمان بسیار اندک است و بر اساس آخرین اطلاعات از آق‎قلا، بیش از ۳۰۰ مترمکعب آب در پیک عصر به ما خواهید رسید که در این شرایط همکاری مردم ضرورت دارد.

حسینی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر اضافه شدن جریان آب رود اترک به دامنه آب‎ها افزود: این اظهارات صحت ندارد و چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط مهم‎ترین و تنها خواسته ما از مردم تخلیه روستاها و همکاری با ما است و به طور قطع بدون همکاری مردم راه به جایی نخواهیم برد، یادآور شد: در حال حاضر حفظ جان سیل‎زدگان مهم‎تر از هر چیزی است و این مهم خط قرمز ما در مدیریت بحران است.

معاون فرمانداری گمیشان تأکید کرد: گرچه مردم برخی روستاها در شهرستان گمیشان بعد از آگاهی از هشدارها نسبت به تخلیه اقدام کردند، اما با وجود آنکه آبگرفتگی و سیل در گمیشان به دو متر خواهد رسید متأسفانه برخی از مردم نسبت به جابجایی و تخلیه همکاری لازم را ندارند.

حسینی با بیان اینکه به لطف خداوند هیچ جان‎باخته‎ای در گمیشان بر اثر سیل گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمارها ۳۰ درصد دام‎ها در گمیشان بر اثر سیلاب دچار خسارت شده‌اند.

کد خبر 4573819

منبع: مهر

کلیدواژه: گمیشان سیل وقوع سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد

ابوالفضل قاسمی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های شدید روز گذشته در شهرستان دلیجان موجب آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب در سطح سه روستای راوه، رباط‌ترک و کهک شد که با تلاش مجموعه شهرستان این آبگرفتگی‌ها تا شب گذشته برطرف شد و شاهد هیچ‌گونه خسارت به منازل و تأسیسات زیرساختی نبودیم.

وی با اشاره به آمادگی تمامی دستگاه‌های شهرستان به منظور پیشگیری از حوادث و اقدام فوری، افزود: در حال حاضر تمامی راه‌ها و معابر روستایی شهرستان دلیجان باز بوده و تردد بدون هیچ مشکلی در آنها جریان دارد. بررسی شرایط روستاها و محورهای روستایی از طریق بخشدار مرکزی دلیجان و دهیاری‌ها نیز در حال پیگیری بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان دلیجان گفت: بارش‌های روز گذشته در شهرستان دلیجان موجب جاری شدن روان‌آب در سه روستای دلیجان شد که بدون وارد شدن هیچ آسیبی به این روستاها برطرف شد.

کد خبر 6087638

دیگر خبرها

  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود