Web Analytics Made Easy - Statcounter

از نکات قابل اشاره و برجسته در جلسه ستاد خدمات سفر امروز قدردانی استاندار از حضور درخشان مردم در کمک رسانی به سیل‌زدگان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، جلسه ستاد خدمات سفر مازندران بعد از ظهر امروز با حضور استاندار مازندران و سایر مدیران دستگاه‌های دولتی و مدیران کمیته‌های دوازده گانه این ستاد در محل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه از روز 27 اسفندماه سال 97 تا پایان روز یکم فرودین ماه 98 براساس آمار سامانه گردشگری کشور، تعداد دو میلیون و 370 هزار و 565 میلیون نفر شب مسافر در استان اقامت کردند؛ گفت: کماکان استان مازندران رتبه نخست کشور را دارد.

سیف‌الله فرزانه افزود: درصد چادر خوابی در استان به شدت کاهش پیدا کرده است و درصد اشغال اقامت‌گاه‌‌های رسمی ما نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از 80 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: تعداد بازرسی‌های نظارتی ما طی این مدت یک‌هزار و 692 مورد بوده و تعداد 812 نفر از موزه‌های استان بازدید کردند که از امروز، موزه رامسر نیز در غرب استان، آغاز به کار خواهد کرد.

فرزانه بیان کرد: امسال 25 مورد کارگاه گردی در 12 رشته در دست اجرا است و یک میلیون و 400 هزار نفر از اماکن گردشگری مازندران تا به این لحظه دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از آغاز به کار نمایشگاه‌های صنایع دستی طی روز جاری خبر داد و عنوان کرد: از 22 نمایشگاه صنایع دستی استان، 5 نمایشگاه ملی، 3 نمایشگاه منطقه‌ای و 14 نمایشگاه نیز استانی خواهد بود.

در بخش دیگر این جلسه، رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران به ارائه گزارش از آخرین وضعیت هواشناسی در استان پرداخت و اعلام کرد: وضعیت هوا طی امروز و فردا و هم چنین روز یکشنبه خوب است و از روز یکشنبه، شاهد افزایش ابر اما بدون بارندگی هستیم.

وی افزود: از روز دوشنبه، بارش‌ها در استان آغاز خواهد شد که جنوبی است و ارتفاعات استان نیز درگیر برف خواهند شد اما بارندگی‌ها به شدت بارش‌های اخیر نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: بارش‌ها تا روز سه شنبه و حتی نیمه شب چهارشنبه ادامه خواهد داشت و از روز چهارشنبه رفته رفته این سیستم از استان خارج خواهد شد.

محمدزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نیز به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان متبوعش پرداخت و گفت: طی روزهای اخیر با شرایط خاص سیلاب، رانش، ریزش، مسدود شدن جاده‌ها، افزایش تردد مسافران نوروزی و تخریب پل‌ها مواجه بودیم که همواره ریزش و رانش جزو مکشلات اسای ما در بحث جاده ای است.

وی افزود: در حال حاضر به صورت همزمان در سایر محورهای مواصلاتی مشغول فعالیت هستیم و تردد در کلیه محورهای شریانی و فرعی ما رد حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران ادامه داد: با کسب 5.2 از تردد کشور دارای رتبه چهارم کشور هستیم و از 25 اسفند 97 تا کنون، 505 هزار دستگاه وارد استان، 360 هزار دستگاه خارج و در کل میزان تردد درون استانی ما 9 میلیون و 30 هزار تردد ثبت شده است.

محمدزاده اضافه کرد: در مقایسه ترددی ما نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 4 درصدی هستیم که با مساعد شدن شرایط جوی، شاهد جهش در این بخش خواهیم بود.

به گفته مدیرکل راهداری مازندران، 80 درصد محورهای فرعی و روستایی مازندران که در سیل اخیر مسدود شده بودند، باز شده است.

مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز با اشاره به فعالیت 102 پست امداد و نجات ثابت و سیار طی ایام نوروز در مازندران گفت: طرح امداد و نجات از 24 فروردین آغاز و تا 17 فروردین نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تا این لحظه، به 9 هزار نفر خدمات امداد و نجات د اده شد و تعداد مراجعان سرپایی ما به 270 نفر رسیده است.

مدیرعامل هلال احمر مازندران خاطرنشان کرد: تعداد ماموریت های امدادی تصادفات 39 مورد، و تعداد انتقال مصدومین ما 15 مورد بوده است.

محمد محمد پور عمران رئیس سازمان صنعت مازندران نیز در خصوص فعالیت ستاد تنظیم بازار به ارائه گزارش پرداخت و گفت: با توجه به تعطیلی کشتارگاه‌های استان در ایام ابتدایی نوروز، میزان 100 تن گوشت منجمد مرغ در شهرستان‌ها توزیع شد و از فردا و با بازگشایی کشتارگاه‌ها، گوشت گرم به بازار تزریق خواهد شد.

وی افزود: تاکنون 520 تن سیب و 320 تن پرتقال تنظیم بازاری در استان طی روزهای اخیر توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت مازندران با اشاره به شکسته شدن قیمت بیش از 8 هزار تومانی شکر در استان گفت: قیمت شکر هم اکنون به حدود 5500 تومان رسیده است و میزان هزار تن شکر در بخش اصناف و صنعت توزیع شده است.

محمدپور در خصوص افزایش قیمت پیاز در بازار نیز گفت: طی روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت پیاز در بازار بودیم که رفته رفته و با بازگشتن شرایط عادی تردد و حمل و نقل، اوضاع بهتر و قیمت ها تعدیل خواهد شد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در این جلسه بر لزوم مشارکت تمامی دستگاه‌ها بر تحقق شعار مازندران پاک تاکید کرد و از عملکرد ضعیف برخی دستگاه‌ها گلایه و اظهار کرد: برای طرحی که قرار است مردم در آن شرکت کنند باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استانی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران استانی ما عملکرد آن‌ها در موضوع مازندران پاک است؛ افزود: این استان باید تمیز باشد و باید برای تحقق این موضوع، کار میدانی کرد.

استاندار مازندران اضافه کرد: این استان، استان خودمان است و اگر ما حرمت آن را نداشته باشیم چه انتظاری باید از مابقی و مسافران نوروزی داشته باشیم.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: باید همه مسافران و گردشگرانی که به استان پا می‌گذارمد متوجه شوند که مازندران، مسئولان و مردمانش به موضوع مازندران پاک حساس‌اند و نمی‌خواهند کسی در این استان زباله بریزد.

حسین زادگان با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها، احساس مسئولیت لازم ندارند و کار خروجی ندارد، خاطرنشان کرد: ستاد سفر به دنبال افزایش رضایتمندی مردم است اما این کار چگونه باید اتفاق افتد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اگر قرار است خروجی ستاد مثبت باشد باید احساس مسئولیت کنیم، اظهار کرد: بخشی از کار مربوط به مازندران پاک بود و اعلام کردیم این فرهنگ سازی شروع شود تا بتوانیم در دوره مدت چند ساله، نتیجه بگیریم.

وی با بیان اینکه به دنبال کاهش حوادث در این ایام هستیم، ادامه داد: خسارت وارد شده از محل فوتی ها در تصادفات، جبران شدنی نیست و باید در این زمینه عزم ملی داشته باشیم.

استاندار مازندران با تاکید بر هم افزایی های بین بخشی، گفت: این مورد تایید نیست که هر کمیته ای بخواهد ساز خود را بزند.

از حواشی قابل اشاره در این جلسه، انتقاد استاندار از عدم حضور برخی مدیران به ویژه عدم حضور شالویی مدیرکل ارشاد به دلیل مسافرت در این جلسه بود که وی عدم حضور مدیران در این جلسه و متعاقبا حضور معاونان انها در جلسات را حاکی از عدم درک حساسیت موضوع و عملکرد این ستاد دانست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صیامیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عصر چهارشنبه در حاشیه اولین جلسه ستاد استانی برگزاری هفته ملی سلامت استان مازندران افزود: براساس نامگذاری روزهای هفته ملی سلامت برنامه ریزی می‌کردیم، افزود: در جلسات گذشته ۴۲ بند تصمیم‌گیری شد که برگزاری ایستگاه و نمایشگاه در سطح استان با ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت، به صدا در آمدن زنگ سلامت در مدارس، اجرای برنامه فرهنگی ورزشی پیاده روی نمادین در روز جمعه و استفاده از تریبون نماز جمعه برای بیان برنامه‌های هفته سلامت، اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و ورزشی، تجلیل از سفیران سلامت، اجرای پویش بدون زباله و اطلاع رسانی آموزش سلامت مراقبت‌های بهداشتی از طریق رسانه‌های مکتوب، استندهای شهرداری و بیلبوردهای جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل مازندران از جمله این موارد است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر غربالگری قندخون و نیز ویتامین دی تاکید کرد و گفت: در هفته سلامت باید اطلاع‌رسانی از طریق تمامی شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد.

صیامیان گفت: حضور مسئولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در صداوسیما و برگزاری همایش‌های استانی هفته سلامت و افتتاح مرکز رسمی مشاوره سلامت نیز از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان بر لزوم انسجام و هماهنگی برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حاضر در این نشست به تشریح اقدامات، مأموریت‌ها و نیز انتظارات و هماهنگی‌های لازم با کمیته رسانه سلامت استان پرداختند و بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های هفته سلامت تاکید شد.

گفتنی است هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همراه با برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081253

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • تبریک مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران درپی قهرمانی تیم ملی کشتی
  • عملکرد ضعیف ستاره آرسنال: همه‌ش صفره!
  • عملکرد ضعیف رونالد آرائوخو مقابل پاری سن ژرمن / فیلم
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • محکومیت یک واحد عرضه کننده لاستیک خودرو به دلیل گرانفروشی
  • بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت