Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@21:52:46 GMT

ترامپ در «بلندی های جولان» هم تنها ماند

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۲۰۳۶

ترامپ در «بلندی های جولان» هم تنها ماند

در پی محکومیت گسترده اقدام «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی،دولت سوریه وعده داد که این منطقه را پس می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»،در پی محکومیت گسترده اقدام «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی،دولت سوریه وعده داد که این منطقه را پس می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه ترامپ در مورد به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان،نشان دهنده تغییر چشمگیر در سیاست های آمریکا نسبت به وضعیت منطقه مورد مناقشه ای است که رژیم صهیونیستی در جنگ 1967 خاورمیانه از سوریه گرفت و در اقدامی که هرگز از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته نشد آن را به دیگر سرزمین های اشغالی الصاق کرد.

روسیه و ایران که حامی دمشق هستند این تغییر رویکرد را که دولت سوریه از آن به عنوان تعصبات کورکورانه واشنگتن نسبت به اسرائیل یاد کرده است،محکوم کردند.

خبرگزاری رسمی دولت سوربه به نقل از یکی از منابع رسمی در این باره گفت:ملت سوریه عزح خود را جزم تر کرده اند تا این منطقه را از هر طریق ممکن از اشغال رژیم صهیونیستی خارج کنند.

ترکیه هم این اقدام ترامپ را محکوم کرده و تاکید کرد که چنین اقدامی خاورمیانه را در آستانه بحران جدیدی قرار می دهد.

«رجب طیب اردوغان»،رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه هرگز نباید به اشغال بلندی های جولان مشروعیت داد،گفت: «اظهارات ناامید کننده رئیس جمهوری آمریکا خاورمیانه را با بحران جدیدی مواجه می کند.»

اتحادیه اروپا هم تاکید کرد که حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان را به رسمیت نمی شناسد.

سخنگوی اتحادیه اروپا در این باره به رویترز گفت: «موضع اتحادیه اروپا تغییر نکرده است،این اتحادیه در راستای قوانین بین المللی عمل می کند و حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت نمی شناسد.

اتحادیه عرب نیز که در سال 2011 میلادی عضویت سوریه را لغو کرده بود،اعلام کرد که این اظهارات ترامپ راه را برای به رسمیت شناختن اسرائیل بر بلندی های جولان هموار می کند.

«احمد ابوالغیط»،دبیر کل اتحادیه عرب گفت که اظهارات ترامپ کاملا مغایر با قوانین بین المللی است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مراسم اعتکاف شبستان استان بوشهر اعتکاف عید نوروز خبرگزاری نوروز ۹۸ نوروز دونالد ترامپ بلندی های جولان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام

گفته شده دست کم یکی از نظامیان زخمی شده است. برخی از اسب‌ها نیز در برخورد شدید با خودروها زخمی شدند از جمله یک اسب در پی برخورد شدید با یک دستگاه اتوبوس دو طبقه که منجر به خرد شدن شیشه این اتوبوس شد به شدت زخمی و خون آلود شد و به تعدادی از خودروهای دیگر نیز در مسیر حرکت شان خسارت وارد کردند. خیابان‌های اطراف کاخ باکینگهام موقتا بسته شده اند و نیروهای ارتش و پلیس در تلاش اند مهار این اسب‌ها را به دست گیرند. هنوز آماری از دیگر زخمی‌های احتمالی این واقعه و نیز میزان خسارات وارده گزارشی منتشر نشده است. منبع: فرارو
265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899247

دیگر خبرها

  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند