Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:21:15 GMT

حدود 53 هزار مسافر در کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافتند

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۲۱۸۹

حدود 53 هزار مسافر در کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافتند

یاسوح- ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری از اسکان 52 هزار و 787 نفر در روز اول فروردین در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

محمود باقری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، تعداد بازدید کنندگان جاذبه های گردشگری استان را 47 هزار 190 نفر اعلام کرد و افزود: پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری استان در روز اول فروردین بارگاه بی بی حکیمه (س) با 6 هزار نفر بازدید ،شلالدان با 4 هزار 500 نفر بازدید و امامزاده سید محمود (سید محمید) با سه هزار و 500 نفر بازدید بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گزارشی از اسکان و بازدید کنندگان از استان از روز نخست تعطیلات تا پایان اول فروردین ارایه داده که بر اساس آن تعداد اسکان یافتگان در استان 86 هزار و 810 نفر و آمار بازدید کنندگان از جاذبه ها و مناطق گردشگری استان 93 هزار 10 نفر بوده است.
مدیر کل میراث فرهنگی تاکید کرد همواره در نیمه اول تعطیلات گردشگران مناطق گرمسیری استان از جمله گچساران ، باشت و دهدشت را برای بازید انتخاب می کنند اما در نیمه دوم تعطیلات و با گرم شدن هوا شهرستان بویراحمد و دنا در تعداد گردشگر از سایر نقاط استان پیشی می گیرند.
وی با اشاره به وضعیت گردشگری استان در سال 97 گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده بیشترین اسکان در استان مربوط به شهرستان بویراحمد بوده است.
از ۲۸ اسفند تا 13 فروردین سال 97 یک میلیون و 80 هزار و 553 نفر اقامت‌ کننده، یک میلیون و 843 هزار و 134 نفر بازدید کننده در استان ثبت شد.
در همین بازه زمانی 131هزار و 256 نفر روز در مدارس استان اسکان یافتند.بیشترین اسکان مربوط به شهر یاسوج با68درصد، گچساران با 15درصد و دنا با 4 درصد بود.
9929/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري استان كهگيلويه و بويراحمد جاذبه هاي گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به ۱۵۹ هزار نفر رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از بازدید ۱۵۹ هزار و ۶۲ نفر از اماکن گردشگری استان در ۱۰ روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور، امروز_ سه‌شنبه هفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته چهار هزار و ۳۲۹ نفر در اماکن رسمی گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اسکان داده شدند که مجموع آمار در اماکن غیررسمی هشت هزار و ۷۱۷ نفر است.

وی افزود: همچنین ۱۳ هزار و ۸۲۷ نفر از اماکن گردشگری، تاریخی، مذهبی و فرهنگی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا ششم فروردین آمار اسکان رسمی در اماکن گردشگری ۳۸ هزار و ۳۹۲ نفر است که آمار غیررسمی ۶۳ هزار و ۲۳۰ نفر است، همچنین ۱۵۹ هزار و ۶۲ نفر هم بازدیدکنندگان از مکان‌های گردشگری است.

کد خبر 739366

دیگر خبرها

  • بازدید  بیش از ۲۲۶ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید حدود ۳۳ هزار نفر از اماکن گردشگری استان در ۸ فروردین
  • بازدید  بیش از ۱۹۳ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید حدود ۳۵ هزار نفر از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در هفتم فروردین
  • بازدید حدود ۳۵ هزار نفر از اماکن گردشگری استان در هفتم فروردین
  • آمار بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به ۱۵۹ هزار نفر رسید
  • بازدید حدود۱۶۰ هزار گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید حدود ۱۶۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید بیش از ۱۴۵ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد در طرح نوروزی
  • کهگیلویه و بویراحمد مقصد بیش از ۱۴۵ هزار گردشگر