میثاقی جانشین عادل در نود نمیشود
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۲۲۵۵
رویداد۲۴ پس از تصمیم گروه ورزش شبکه ۳ در روزهای پایانی سال مبنی بر پایان کار فردوسی پور در برنامه ۹۰ این شایعه در اذهان تقویت شده بود که محمد حسین میثاقی که در حال حاضر اجرای دو برنامه مختلف در شبکههای سه و ورزش را بر عهده دارد، جانشین فردوسی پور میشود.
این ذهنیت از آنجا ناشی میشد که میثاقی در برنامه ویژه جام ملتها برای اولین مرتبه به عنوان مجری اصلی برنامه را هدایت کرد؛ رولی که قبلا فردوسی پور در برنامههای مهم آن را بر عهده میگرفت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
میثاقی به نوعی کشف فردوسی پور در برنامه ۹۰ است؛ دانشجوی جوانی که کار خود را از گزارش بازیهای شیرین فراز در کرمانشاه آغاز کرد و بعد از اتمام دوران تحصیل جلب تلویزیون و برنامه ۹۰ شد و سالها به عنوان گزارشگر به شهرهای مختلف میرفت، اما میثاقی به مرور زمان ترجیح داد این نقش را به اشخاص دیگر واگذار کرده و خود در قامتی تازه فرو برود و به این شکل میثاقی مجری نیز متولد شد. او در ابتدا اجرا برنامه فوتبال ۱۲۰ را با عادل فردوسی پور بر عهده گرفت و بعد از آنکه در چند دوره از رقابتهای جام جهانی و جام ملتهای اروپا نقش گزارشگر و مجری دوم را بر عهده داشت، در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ به عنوان مجری اول برنامه را اجرا کرد. با این پشتوانه طبیعی است که محمد حسین میثاقی اولین گزینه جانشینی عادل در برنامه ۹۰ به نظر برسد، اما او تلویحا این موضوع را رد کرده است.
روز گذشته محمد حسین عباسی که سابقا با برنامه ۹۰ همکاری داشت، اما در حال حاضر با میثاقی در برنامه فوتبال برتر به نویسندگی مشغول است با انتشار متنی در اینستاگرام خود شایعه مربوط حضور میثاقی در برنامه ۹۰ را رد کرد و این مجری جوان با لایک کردن این پست نشان داد که با عباسی هم نظر است.
میثاقی که ظاهرا در تعطیلات عید به خارج از کشور سفر کرده، خیلی زود باید خود را آماده اجرا و پخش مسابقات فوتبال در برنامه فوتبال برتر کند. سه بازی ایران در رقابتهای مقدماتی المپیک و دربی در ۱۰ فروردین ماه.
البته ممکن است برنامه ویژه بازیهای تیم امید از طریق شبکه ورزش پخش بشود و میثاقی تا روز دهم در تلویزوین حاضر نشود. نکته جالب اینکه عباسی در پست اینستاگرامی خود از احتمال بازگشت عادل به ۹۰ صحبت کرده که باید دید این اتفاق در نهایت رخ خواهد داد یا خیر.
این خبر که سر و صدای زیادی در محافل مختلف ایجاد کرده است، با واکنشهای متفاوتی از سوی اهالی فوتبال و هنر همراه شده است.
منبع: رویداد24
کلیدواژه: رویداد24 محمدحسین میثاقی شبکه سه برنامه نود صداوسیما صدا و سیما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمیشوید
به گزارش خبرآنلاین محمود گبرلو منتقد باسابقه و مجری اسبق برنامه سینمایی هفت نوشت : در دوره ای احساس میشد نیروهای معتقدتر به اهداف انقلاب اسلامی، میتوانند با طی دورههای آموزشی وارد عرصه فیلمسازی شوند و بر این اساس مورد حمایت جدی قرار گرفتند اما به مرور زمان، تولیداتشان نشان داد اینها، فیلمساز یا سریال ساز نیستند که بتوان به تولیدات شان “اثر هنری” و یا “فیلم ماندگار” نامید بلکه تولیداتی تصویری هستند که فقط، مورد خوشایند عده ای قرار میگیرد که نیاز ایدئولوژیک شان برآورده می شود.
نمونهاش آقای ابوالقاسم طالبی با “اژدههای هفت سر “و آقای مسعود ده نمکی با “رستگاری ” است که سریال شان در ماه مبارک رمضان پخش شد.
نمیتوان از مضمون دینی، انقلابی و متناسب با نیاز جامعه در این سریال ها و مشابهه ان ناراضی بود اما اگر شناختی از فرم و ساختار جذاب فیلم سازی و سریال سازی وجود نداشته باشد، یک شکست و نابودی و به هدر دادن وقت و سرمایه و امکانات و بخصوص تماشاگر ایرانی است که این دو سریال مصداقشان است.
آقای طالبی چند فیلم و سریال ساختند که بجز یک یا دو تای آن، اصلا ساختار درست سینمایی نداشتند. نه در جذب تماشاگر موثر بودند و نه حتی در انتقال مفاهیم ارزشمند و مهم تر اینکه، برهمگان آشکار شده حمایت های پشت پرده جریانات جناحی و یا برخوردهای غیر حرفه ای او، برخی مواقع مدیران را مجبور به حمایت کرده است.
آقای ده نمکی که روزنامه نگار با سابقه ای است و در این عرصه و همچنین آثار مستند موفق بوده با سه گانه اخراجی ها وارد عرصه فیلمسازی شد، هرچند همان ایام انتقاد جدی به فیلمهایش بود اما چون احساس می شد میتواند همچون آثار مستندش موفق باشد، مورد حمایت قرار گرفت.
اما بعد از آن، تولیداتش نشان داد در حال افول است تا اینکه در “رستگاری” به اوج ضعف تکنیک و ساختار رسید ، کاملا معلوم شد او نمیتواند فیلمساز یا سریال ساز باشد مگر آنکه تحولی در آموزه ها و آموخته های خود ایجاد کند.
سالهای دور فکر میکردند میتوان با نیروهای متعهد و انقلابی، فیلمساز متناسب با این اهداف، تربیت کرد و تجربه هم نشان داد اینکار شدنی است. اما نکته مهم این است که تنها آموزش و تربیت کفایت نمیکند بلکه بضاعت، توانایی فردی و شناخت درست از تاثیرگذاری درام و خلاقیت و نوآوری، نقش کلیدی دارد، چنانکه در این مسیر فیلم های خوبی از برخی فیلمسازان تربیت شده میبینیم.
اما آنانکه موفق نبودند نباید عمر خود را به بطالت بگذرانند و تکلیف خودشان را، خودشان باید معلوم کنند، نباید منتظر بمانند تا تماشاگر کنارشان بگذارد.
کسی، فقط با عقیده و ایدئولوژی و یا زور ، تهمت و تهدید نمیتواند تحمیل کند که هنرمند و یا فیلمساز است بلکه اثرش باید معرفش باشد.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پوستر سریال «هفت سرِ اژدها» رونمایی شد رپ خواندن حمید صفت در سریال ماه رمضانی صدا و سیما (فیلم) مجری جدید برنامه سینمایی «هفت» کیست؟ آقای افخمی راحت باش! چیزی که زیاد است پول بیت المال برای دُن کیشوت بازی شماها ...