Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@13:25:10 GMT

12 روستای هدف گردشگری در ساوجبلاغ وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۲۳۶۵

12 روستای هدف گردشگری در ساوجبلاغ وجود دارد

علیرضا طهماسبی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: روستاهای هدف گردشگری این شهرستان به نوبه‌ی خود دارای طبیعت بکر، رودخانه‌های جاری، زیبا و درختان کهن است.
وی افزود: شهرستان ساوجبلاغ با توجه به پیشینه‌ی تاریخی، فرهنگی، دارای ارزش‌های معنوی و ویژگی‌های منحصر به فرد است که این امر در حوزه های مختلف قابل بیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طهماسبی بیان داشت: مناطق گردشگری ساوجبلاغ در حوزه آثار تاریخی و بافت های مسکونی روستایی و محیط های طبیعت گردی از جاذبه های فراوانی برخوردار است.
وی گفت: در حوزه آثار تاریخی، وجود اشیا مکشوفه از تپه‌ها مانند خوروین و اسماعیل آباد و ینگی امام و بنا های نظیر کارونسرای ینگی امام، بناها و بقعه‌های تاریخی، شاخص و حسینیه اعظم برغان از جمله آثاری است که در بافت روستایی قرار دارد و در نوع خود بی نظیر است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوجبلاغ افزود: روستاهای برغان، سنج، ورده و اغشت از جمله روستاهای زیبای ساوجبلاغ با جاذبه‌ی گردشگری فراوان هستند که هرساله گردشگران زیادی از این مناطق دیدن می کنند.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید گام های خوبی در حوزه گردشگری  براساس مطالعات و نیاز سنجی‌ها صورت گرفته و زیر ساخت های هم در نوروز امسال برای گردشگران فراهم شده است.
وی از  اجرای یک پروژه‌ی اقامتی در روستای سیاهکران با پیشرفت فیزیکی 70 درصد خبر داد و گفت:
این پروژه با حمایت سازمان میراث فرهنگی مراحل تکمیلی خود را می گذراند.
طهماسبی از ایجاد اشتغال فراوان در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: طر ح تفریحی و پذیرایی روستای  طاووسیه که با مشکل مواجه بود با موافقت انجام شده و با تزریق تسهیلات، این پروژه از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی برخوردار است. 
وی از صدور یک مورد موافقت اصولی برای احداث اقامتگاه بوم گردی، سه واحد هتل آپارتمان و یک مورد هتل در این شهرستان خبر داد که زمینه ساز جذب گردشگر خواهد بود.
طهماسبی در خصوص جاذبه‌های موزه ای و ترویج فرهنگ غنای طب سنتی از فعالیت مجموعه‌ی برکت در کردان این شهرستان گفت: در مجموعه شهرک 100 هکتاری برکت، موزه گیاهان دارویی ساخته شده که یکی از بی بدیل ترین موزه های طب سنتی است. 
وی تعداد علاقه مندان صنایع دستی شهرستان ساوجبلاغ که موفق شدند دوره های کار آموزی را در
در رشته های مختلف چرم ،گلیم ،گبه ،سفال ،فرش ،معرق و... را بگذارنند، بیش از 200 نفر اعلام کرد و افزود: این افراد با دریافت مجوز مهارت آموزی و تسهیلات کم بهره از این اداره توانسته‌اند برای خود شغلی را مهیا کنند.
وی بیان داشت : ایجاد بازارچه صنایع دستی در روستای هدف گردشگری برغان تامین اعتبار شده و منتظر دریافت مجوزهای لازم هستیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوجبلاغ افزود: ما درحوزه زیر ساخت های گردشگری دچار کمبود هایی بودیم اما با توجه به برنامه‌ریزی برابر ضوابط و مجوزهای قابل ارائه به بخش خصوصی و توسعه زیر ساخت‌های تکلیف شده، موفق شدیم با تشویق یک سرمایه گذار و صدور مجوز، اقامتگاه بوم گردی برغان را احداث و به بهره برداری برسانیم. 
وی گفت : برای عبادت گردشگران یک نمازخانه بین راهی در نقطه حاشیه رودخانه کردان با استفاده از الگوی معماری اسلامی منحصر به فرد با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال توسط یک خیر ساخته شده است.
9933/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سرمایه صنایع دستی طبیعت گردشگری گردشگری و صنایع دستی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6087468

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد