Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با انتقاد به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره بلندی های جولان، این گونه اظهارات را موجب بی‌ثباتی اوضاع متشنج خاورمیانه دانست.

دمیتری پسکوف روز جمعه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب تصریح کرد: در هر صورت، مطرح کردن این ایده به هیچ وجه به رسیدن به حل و فصل مسائل خاورمیانه کمکی نمی کند و برعکس آن را دشوارتر و پیچیده تر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف افزود: امیدواریم که این درخواست بدون پاسخ و در حد درخواست بماند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جلسه امروز شورای امنیت روسیه به ریاست ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اشاره کرد که شرکت کنندگان آن درباره مسائل مربوط به حل و فصل اوضاع خاورمیانه تبادل نظر کردند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: در این جلسه خاطرنشان شد که شرایط پرتنش منطقه خاورمیانه، نباید بر اثر اقدامات نسنجیده و اظهارات مقام های برخی کشورها که رابطه مستقیم با روند حل و فصل مسائل این منطقه دارند متشنج شود.
به گفته وی، در ادامه جلسه سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، شرکت کنندگان در جلسه شورای امنیت را در جریان سفر خود به سوریه و نتایج گفت وگوهای خود با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه قرار داد.

گفتنی است، کنستانتین کاساچوف رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) نیز امروز اعلام کرد: اظهارات دونالد ترامپ درباره بلندی های جولان نشانگر این واقعیت است که آمریکا به جای حقیقت، منفعت را به رسمیت می شناسد و سود تنها معیار آنها برای تصمیم گیری است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیروز در توئیتی اعلام کرد: پس از 52 سال زمان آن رسیده است که ایالات متحده به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.

وی این منطقه را دارای اهمیت و ضرورت راهبردی و امنیتی برای رژیم صهیونیستی دانست و مدعی شد که این اقدام در حمایت از «ثبات منطقه» است.
پیشتر رسانه‌ های صهیونیستی از زمینه ‌چینی دولت آمریکا برای حمایت از ضمیمه بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی خبر داده بودند.
به نوشته این رسانه‌ها، این اقدام قرار است همزمان با سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا برای شرکت در کنفرانس سالانه «کمیته روابط عمومی آمریکا- اسرائیل (آیپک)» صورت بگیرد.

رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ 6 روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.
این منطقه متعلق به سوریه است و این رژیم منابع غنی آن را به یغما می‌برد.

اقدام آمریکا در حمایت از ضمیمه جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی در شرایطی است که دولت این کشور پیشتر سفارت خود را از تل‌آویو به قدس انتقال داده بود.

این اقدامات دولت ترامپ که نقض اساسی حقوق مردم فلسطین به شمار می آید، محکومیت مجامع جهانی را به دنبال داشته است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه و پس از ورود به دادگاه منهتن جهت رویارویی با ۳۴ اتهام جنایی در اولین دادگاه کیفری یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد که «هیچ پرونده‌ای وجود ندارد».

وی ادامه داد: این تعقیبات سیاسی است... این یک حمله به آمریکاست.

ترامپ اظهار کرد که ایالات متحده توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود که بسیار در این پرونده دخیل است.

وی افزود: این واقعا یک حمله به یک رقیب سیاسی است.

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، در حال محاکمه است.

این پرونده یکی از چهار اتهام جنایی علیه ترامپ در طول دوره ریاست‌جمهوری وی است و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود.

اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • تاکید روسیه بر لزوم خویشتن‌داری طرفین در منطقه
  • کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود