Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@19:56:39 GMT

تیم امید ایران بر ترکمنستان غلبه کرد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۲۵۸۹

به گزارش ایلنا، با شروع مسابقات مرحله مقدماتی المپیک 2020 تیم امید ایران در گروه C آسیا امروز از ساعت 18:45 در ورزشگاه آزادی میزبان ترکمنستان بود.

شاگردان زلاتکو کرانچار در این بازی توسط بشیروف (گل به خودی)، امید نورافکن و رضا جبیره در دقایق 35, 54 و 91 به گل رسیدند و گرگونف در دقیقه 74 تک گل ترکمنستان را به ثمر رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین بازی این گروه با برتری 5 بر صفر عراق برابر یمن به پایان رسیده بود و تیم امید ایران با توجه به تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول رده بندی ایستادند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تیم امید ایران تیم امید ترکمنستان مرحله مقدماتی المپیک 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ندارد گروه ایران را حدس بزنید!

به گزارش "ورزش سه"، مرحله پیش مقدماتی جام جهانی در حالی به دور نهایی خود رسیده که این رقابتها با حضور 36 تیم منتخب فوتبال آسیا برگزار می‌شود و حالا صعود شش تیم به دور نهایی مسجل و پنج تیم نیز به طور قطعی حذف شده‌اند تا 25 تیم ملی فوتبال همچنان در رقابتها باقی بمانند.

در این مسابقات، دو تیم برتر از 9 گروه به دور سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی راه پیدا می کنند و در عین حال این تیم ها سهمیه خود را در جام ملت‌های آسیا 2027 عربستان سعودی رزرو می کنند. البته شش تیم دیگر هم با برگزاری مسابقات پلی آف می‌توانند سهمیه جام ملتها را کسب کنند.

نکته جالب اینکه قرار است فیفادی خرداد ماه، پایان مرحله پیش مقدماتی جام جهانی 2026 آمریکا باشد و سپس 18 تیم برتر معرفی خواهند شد تا به استقبال دور نهایی مرحله مقدماتی بروند.

**شش تیم صعود کننده: فقط یک تیم شرق آسیایی!
تیم‌های قطر، امارات، عراق، استرالیا، ایران و ازبکستان پس از پیروزی‌های خود در دور چهارم مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 به دور سوم مسابقات صعود کردند. ایران و ازبکستان تنها دو تیمی هستند که تکلیف گروه خود را روشن کرده و عملا شانسی برای دو تیم دیگر نگذاشتند.

همچنین تیم ملی عراق که در تاریخ خود تنها یک بار در جام جهانی 1986 شرکت کرده است، با برتری 5 بر صفر مقابل میزبان خود، فیلیپین، امتیاز خود را به 12 رساند و جواز صعود به دور سوم را به دست آورد. قطر و امارات نیز با شکست کویت و یمن به چهارمین پیروزی متوالی خود دست یافتند و به 12 امتیاز رسیدند تا از حضور در جام ملت‌های آسیا که قرار است در عربستان سعودی برگزار شود، اطمینان حاصل کنند.

استرالیا که با پنج گل لبنان را شکست داد، تنها تیم شرق آسیایی است که صعود خود را قطعی کرده و هر چهار بازی خود را با پیروزی به پایان رسانده است اما مدعیان دیگری هم هستند که نتوانستند صعود خود را مسجل کنند.

**پنج حذف قطعی: حریفان تیم ملی!
پنج تیم نیز بعد از پایان هفته چهارم، از دور رقابتها حذف شدند و هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعدی ندارند. چین تایپه، هنگ کنگ، ترکمنستان، پاکستان و نپال، تیمهایی هستند که در دور نهایی بازی تشریفاتی خود را برگزار خواهند کرد.

نکته جالب اینکه هر دو تیم گروه ایران حذف شده‌اند اما تیم میانمار نیز تقریبا از رقابتها حذف شده و برای صعود باید هر دو بازی خود را ببرد و تیم سوریه نیز هر دو بازی خود را ببازد که تنها شانس روی کاغذ را به این تیم می‌دهد.

**مدعیان صعود: انتقاد به مانچینی!
شاهین‌های سبز با نتیجه 1-0 از حریف پیش بودند و حدود 10 دقیقه تا رسیدن به دور سوم فاصله داشتند، اما میزبان بازی را به تساوی کشاند تا عربستان که در ریاض تاجیکستان را شکست داده بود، در دوشنبه در کسب سه امتیاز بازی ناکام بماند.  با این نتیجه عربستان سعودی با 10 امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرد و تاجیکستان با پنج امتیاز در رده سوم قرار گرفت و امید خود را برای رقابت حداقل برای رتبه دوم گروه حفظ کرد. تیم اردن هم پس از پیروزی مقابل پاکستان 7 امتیازی شد و پاکستان بدون امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

نکته جالب اینکه پس از تساوی عربستان برابر تاجیکستان، هواداران فوتبال در این کشور مانچینی را مسئول از دست دادن پیروزی در این مسابقه و عدم صعود زودهنگام به دور بعد دانستند. آنها معتقد بودند این سرمربی ایتالیایی با تکیه بر عناصر بی تجربه در چنین رویارویی‌های سرنوشت‌سازی باعث عدم نتیجه‌گیری تیم می‌شود، در صورتی که باید نقش فعالی در ایجاد تغییرات داشته باشد تا تیم عربستان از غافلگیری جلوگیری کند.

این در حالی است که تیمهای کره جنوبی و ژاپن هم هنوز نتوانستند صعود خود را قطعی کنند. در این بین باتوجه به حکم 3-0 احتمالی برای بازی ژاپن و کره شمالی، صعود سامورایی‌ها به زودی مسجل خواهد شد اما کره جنوبی باتوجه به تساوی عجیب برابر تایلند، باید در فیفادی بعدی سنگاپور را شکست دهد.

**12 سهمیه چگونه تقسیم می‌شود؟
باتوجه به صعود شش تیم، 12 سهمیه دیگر باقی مانده که در دو بازی باقیمانده اعطا خواهد شد، 25 خواهان خواهد داشت تا رقابتی بسیار دشوار را رقم بزنند. فراموش نکنید در دوره‌های قبلی 10 و 12 تیم در دور نهایی مقدماتی جام جهانی حضور داشتند اما حالا این تعداد افزایش یافته و آسیا شاهد حضور مدعیان بیشتری برای صعود به جام جهانی خواهد بود.

* صعود احتمالی: ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان، اندونزی و بحرین
باتوجه به شرایط، سه مدعی و قدرت کلاسیک آسیا قطعا به مرحله بعدی صعود خواهند کرد. در این بین تیم اندونزی باتوجه به تقابل با ضعیفترین تیم گروه خود (فیلیپین) به احتمال فراوان از گروه خود صعود خواهد کرد. تیم بحرین نیز موقعیت بسیار خوبی برای صعود دارد و با یک تساوی برابر یمن در منامه صعودش را مسجل می‌کند.

* جنگ صعود: نبرد واقعی برای 7 سهمیه
تیمهایی که برای صعود رقابت سختی خواهند داشت: هند، افغانستان و کویت - سوریه و کره شمالی - چین و تایلند - قرقیزستان، عمان و مالزی - اردن و تاجیکستان - فلسطین و لبنان.

حال بد نیست به رقابتهایی بپردازیم که در خرداد ماه جنگ واقعی صعود را رقم خواهند زد:

17 خرداد:
هند - کویت: این آخرین شانس برای تیم ملی کویت خواهد بود تا از تقابل مستقیم با هند استفاده کند و با بهره گیری از شکست احتمالی افغانستان مقابل قطر، شش امتیازی شود.

کره شمالی - سوریه: این بازی در پیونگ یانگ برگزار می‌شود. کره شمالی 3 امتیازی است و سوریه 7 امتیا دارد و به همین دلیل یک تساوی برای سوریه، منجر به صعود این تیم خواهد شد.

چین - تایلند: شاگردان برانکو ایوانکوویچ که برد مهمی را برابر سنگاپور از دست دادند، حالا باید در بازی سرنوشت ساز برابر تایلند صعود خود را قطعی کنند. فراموش نکنید بازی آخر چین با کره است و به همین دلیل بازی رودررو برابر تایلند اهمیت بسیار زیادی دارد.
قرقیزستان - مالزی: قرقیزها با 9 امتیاز شانس بسیار خوبی برای صعود دارند و اگر بتوانند در بیشکک مالزی را شکست دهند، صعودشان به مرحله نهایی قطعی خواهد شد.

اردن - تاجیکستان: تاجیکها که محبوبیت زیادی در ایران دارند، برای صعود باید یک امتیاز از اردن بگیرند تا با پیروزی مقابل پاکستان در خانه، صعودشان قطعی شود. در این صورت حذف اردن یک شگفتی بزرگ خواهد بود.
فلسطین - لبنان: این بازی در استادیوم الریان قطر برگزار خواهد شد و لبنان 2 امتیازی برای زنده نگه داشتن شانس صعود در مقابل فلسطین 7 امتیازی، چاره ای جز برد نخواهد داشت.

23 خرداد: 
کویت - افغانستان: در صورتی که کویت بازی خود را به هند واگذار کند، دیگر شانسی برای صعود نخواهد داشت اما افغانستان تا آخرین روز از شانس صعود برخوردار است.

عمان - قرقیزستان: ممکن است این بازی تشریفاتی شود چرا که هر دو تیم 9 امتیاز دارند و در همان بازی اول فیفادی می‌توانند صعودشان را قطعی کنند اما اگر اتفاق عجیبی رخ دهد، این بازی هم یک فینال واقعی خواهد بود.

**شگفتی احتمالی: حذف برانکو و عموته
البته باتوجه به صعود قریب الوقوع شش قدرت برتر آسیا (ایران، ژاپن، کره، عربستان، استرالیا، امارات)، بعید است شگفتی خاصی رقم بخورد اما ممکن است دو تیم چین و اردن در فیفادی خرداد از رقابتها کنار بروند که یک حذف بزرگ و مهم خواهد بود. البته آنها همچنان در موقعیت صعود قرار دارند و باید برابر تایلند و تاجیکستان، به نتیجه مناسب برسند.

**گروه مرگ احتمالی برای ایران
حال در صورتی اتفاق خاصی رخ ندهد، احتمال دارد ایران در یک گروه بسیار دشوار نیز قرار بگیرد که البته بعید است چالش دشواری را برای ایران ایجاد کند. باتوجه به اینکه سازوکار قرعه کشی مرحله نهایی رنکینگ فیفا خواهد بود، ایران با تیمهای کره جنوبی و ژاپن رودررو نخواهد شد.

حال بد نیست یک گروه دشوار احتمالی را برای ایران شبیه سازی کنید. جایی که ممکن است ایران با تیمهای استرالیا، عراق، اردن، چین و سوریه رودررو شود که چالش‌هایی را برای ایران ایجاد خواهد کرد.

البته در این گروه نیز دو تیم به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی خواهند شد و دو تیم دیگر هم به پلی آف خواهند رفت تا عملا احتمال حذف ایران بسیار بسیار کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • امکان ندارد گروه ایران را حدس بزنید!
  • خلاصه بازی ایران 1 - ترکمنستان 0
  • فیلم| خلاصه بازی ترکمنستان ۰ - ایران ۱
  • (ویدئو) خلاصه بازی ترکمنستان ۰ - ایران ۱
  • فیلم/ خلاصه بازی ترکمنستان ۰ - ایران ۱
  • خلاصه بازی ترکمنستان ۰ - ۱ ایران
  • مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶؛ ترکمنستان ۰ - ایران ۱
  • مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶؛ ترکمنستان ۰ - ایران ۰
  • ترکمنستان- ایران/ آتش بازی در عشق آباد
  • ساعت بازی برگشت تیم ملی فوتبال ایران - ترکمنستان