Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@03:09:32 GMT

تقویم بسکتبالی‌ها در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۲۶۶۶

تقویم بسکتبالی‌ها در سال ۹۸

به گزارش خبرنگار توپ و تورگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون بسکتبال کشورمان در سال ۹۷ تقویم شلوغی را پیش رو خواهد داشت و امید است آسمان خراشان بتوانند در رقابت‌های پیش رو هم نتایج خوبی به دست بیاورند.

آقایان

مهم‌ترین تورنمنت پیش روی آسمان خراشان ایرانی در سال ۹۸ رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرعه کشی این رقابت‌ها انجام شد و تیم ملی بسکتبال کشورمان با تیم‌های اسپانیا، تونس و پورتوریکو هم گروه شد.

آسمان خراشان به همین دلیل تا پیش از آغاز این رقابت‌های که تابستان و به میزبانی چین برگزار می‌شود چند اردو، مسابقه دوستانه و اردو پیش رو خواهند داشت که هنوز برنامه دقیق آن اعلام نشده است.

مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان هم پیش از این گفته بود که برنامه‌های تیم ملی مشخص خواهد شد.

اهمیت مسابقات جهانی تنها به دلیل جام جهانی بودن نیست و در این رقابت‌ها بهترین تیم آسیایی از میان چین، فیلیپین، ژاپن و استرالیا جواز حضور در رقابت‌های المپیک را کسب می‌کنند.

همچنین از دیگر برنامه‌های امسال می‌توان به رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا با حضور پتروشیمی بندر امام و شیمیدر اشاره کرد.

علاوه بر آن مسابقاتی در قسمت ۳ در ۳ و رده‌های پایه هم برای ملی پوشان در رقابت‌های جهانی وجود دارد.

بانوان

بسکتبالیست‌های بانوی کشورمان امسال مسابقات زیادی را در بخش‌های مختلف پیش رو دارند به طوری که در ۶ ماه نخست سال تمام وقت آن‌ها صرف رقابت‌های مختلف آسیایی و جهانی می‌شود و به همین دلیل رقابت‌های داخلی بسکتبال بانوان قرار است در نیمه دوم سال ۹۸ برگزار شود.

فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال چندی پیش مسابقات پیش روی بسکتبالیست‌های بانوی ایرانی را این گونه نام برد.

"مسابقات جهانی و آسیایی بزرگسالان، مسابقه آسیایی و جهانی زیر ۲۳ سال و مسابقات آسیایی زیر ۱۸ سال مسابقات پیش روی ملی پوشان ما است. ما امسال هم بازیکنان تیم ملی پنج نفره و ۳ نفره مان یکی است و از آن جایی که بازیکنان در این مدت درگیر مسابقات لیگ بودند شرایط خوبی دارند و از شرایط تمرینی و آماده سازی دور نبودند."

لیگ بسکتبال بانوان کشورمان هم که در سال ۹۷ به خوبی و با حضور ۱۲ تیم برگزار شد پیش بینی می‌شود در سال ۹۸ جذاب‌تر باشد، زیرا ممکن است قطب‌های فوتبال پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس هم در مسابقات امسال قصد تیم داری داشته باشند.

البته در این میان نباید از اهمیت حضور حامیان مالی در بسکتبال چشم پوشی کرد بدون شک بسکتبال ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است که با شرایط مشکل هم حتی توانسته نتایج خوبی بگیرد.

بدون شک حضور حامیان در بسکتبال می تواند کمک شایانی به این رشته داشته باشد و غیبت احتمالی آن‌ها هم می‌تواند مشکل ساز باشد.

انتهای پیام/

برنامه های بسکتبال در سال جاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون بسکتبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات ورزشی قهرمانی مراکزتوانبخشی اوتیسم استان کرمان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شفیعی، ظهر یکشنبه به خبرنگاران گفت: مسابقات ورزشی ویژه فرزندان اوتیسم استان کرمان برای اولین بار در دو مرحله برگزار گردید که در مرحله اول مسابقات ورزشی در داخل مراکز در ۳ رشته ورزشی بوچی، دارت و پرتاب توپ حلقه بسکتبال برگزار شد و نفرات منتخب و نفرات برتر هر مرکز به مرحله دوم راه یافتند.

وی افزود: در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جام مراکز اوتیسم به صورت استانی از صبح امروز (یکشنبه) ٢ اردیبهشت ماه در دو رده سنی زیر ۱۰ سال و ۱۰ تا ۱۴ سال در دو بخش دختران و پسران به صورت مجزا آغاز گردید که پس برگزاری مراحل مختلف مسابقات، نفرات برتر مشخص شدند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه ورزش یکی از بهترین راه‌های توانمند سازی افراد دارای معلولیت می‌باشد گفت: در پایان این مسابقات که با حضور مسئولینی از اداره کل بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان همراه بود به نفرات برگزیده هدایایی اهدا گردید.

شایان ذکر است این دوره از مسابقات به همت خیریه آوای فرشتگان، هیأت بسکتبال استان کرمان و اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزار شد.

کد خبر 6084586

دیگر خبرها

  • صعود گلنور اصفهان به لیگ برتر بسکتبال ایران
  • آغاز رقابت کماندار کیش در مسابقات کاپ جهانی شانگهای
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • راهیابی نماینده گرمسار به مراحل پایانی لیگ ملی بسکتبال
  • آغاز تور جهانی تنیس در مازندران
  • مسابقات ورزشی قهرمانی مراکزتوانبخشی اوتیسم استان کرمان برگزار شد
  • رقابت‌های جهانی تنیس در مازندران آغاز شد
  • پیشنهاد اعلام ۱۴ آذر به عنوان روز جهانی خاک در تقویم رسمی کشور
  • آغاز به کار «النی» با بسکتبال بانوان در مسابقات دیویژن B آسیا